| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ET till en Xsara VTS, hur mycket marginal finns?
|
792 besök totalt |
|
Internet verkar ge lite delade bud om saken men som jag förstått ligger det mellan 15 och 20 på originalfälgar. Lite högre på Xsara Picasso men det är ju inte så aktuellt. Är det nån som testat köra med högre än så? Jag sitter och kikar på begagnade fälgar och det vore trevligt om det gick att gå upp närmare 25-30 eftersom det skulle ge ett betydligt större utbud.. Så är det nån som testat eller har hört rykten om vad som är möjligt? Vissa bilar är ju känsligare än andra för detta..
_________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
|
Sök runt lite på Peugeot Sport Club så hittar du nog infon du söker
xsara och peugeot 306 är i princip samma bil nämligen. tror tyvärr att du får hålla dig till runt 20 i et annars får du börja laborera med spacers..
Passar på att nämna att du får delta med din cittra på våra banträffar, tips!!
_________________ Emil Jönsson |
|
Spacers kan ju lösa det mesta men..
Jag vet inte, det känns otryggt i min hjärna. Så jag försöker undvika det
(även om det väl mest är inbillning..) _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
|
Har man riktiga spacers med störningar på nav och i fälg så är der hur säkert som helst!
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
![]() |
Skruva banåkabil
|
792 besök totalt |