| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
E34 M5 3,8 som går dåligt under 4000rpm
|
1148 besök totalt |
|
Har en -93as M5a som går dåligt. Den går ojämt på tomgång, och går dåligt upp till 4000 varv, sen går den som den ska. Upp till 4000 varv går den ryckigt och väldigt långsamt. Bilen drar mycket bensin, ca 1,4-1,5 vid lugn körning. Den gick igenom besiktningen nyss, men med avgasvärden som var precis på gränsen. (högt lamda) Jag har testat att byta LMM och Lamdasonden, men de blev ingen skillnad. Nån som har några tips på vad som kan vara fel? Extremt tacksam för svar. _________________ Stefan Söderström |
|
Han har inte hunnit prova den på bana. Nyligen köpt den, det där är vid blandad körning. Tillägga ska att han tog den till norge nu. Och lödde på lite i kanske en mil. Stannade och såg då att slutrören glödde lite och inåt. = jätte varmt. Det känns väll inte normalt? och varje gång han vart ut oavsett körstil så knäpper det i avgas systemet och det är varmare än normalt.
_________________ Stefan Söderström |
|
Kör startgas runt insugssidan för att utesluta tjuvluft.
Ha vatten i beredskap ifall det tuttar på. Kika stiften, är dem tokvita? Kolla soppapump, sopaptryck, filter till soppa o luft. Lmm? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
|
Den här frågan ska ligga i tråden för märkesbundna frågar gällande BMW.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Dessutom verkar frågan vara lite väl svagt relaterad banåka. En projekttråd som beskriver bilen och användningsområdet i Våra race- och banåkarbilar är på sin plats. Allt enligt gällande regler. www.rejsa.nu/regler Jag låser tråden nu, klagomål skickas till mig eller annan moderator via pm. _________________ /Anton Lillsund |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1148 besök totalt |