| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Motorkod Rover K-serie
|
1252 besök totalt |
|
Motorkod Rover K-serie
Hoppas frågan passar här, det finns ingen märkestråd för Rover vad jag kan se...
Har hittat en Rover VVC motor med motorkod 18K4KM18 och serienummer 305199. Kan man tyda om det är en Trophy/160hk motor eller vanlig 145hk på det numret? Länk till Ebay http://www.ebay.co.uk/itm/ROVER-MGF- _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
|
Jag har mailat säljaren, är rätt bra pris på den om det är en trophy och han kan frakta hit den för 150pund. Väntar på svar om det är en 160hk eller inte.
Vad jag förstår är det kolvarna och nåt med ventilsätena som skiljer en 145hk från 160hk. Kolla gärna om du kan Roxan! Eller sälj motorn billigt till mig _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
|
Skiljer
- Ventiler inslipade - Eu3 mappning av motorn ( Rover har en ECU och Lotus egen) - Är 160 ps = 156 hk vs 144 hk S1 Eu2 - Starkare kolvar tål upp till 180 hk Tror inte det är en 160 ps motor men bra pris ändå Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
|
Vad är det som pekar på att det är en 143hk? Är det inte en 160hk är det bättre att köpa en av de andra för nån tusenlapp till och få en med de starkare kolvarna osv.
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
|
Re:
Tror att de nyare motorner har blankt VVC insug, japp värt att köpa lite dyrare och vara säker på att få TF 160 kolvarna/motorn, även topparn sägs vara generellt bättre på sista varianten av VVC. TF 160 klarar som jag förstår det säkert upp till ~ 180 hk. _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
|
_________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Motorkod Rover K-serie
|
1252 besök totalt |