Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6882 besök totalt |
Att det finns vet jag men dom är riktigt värdelösa. Allt är helt konstigt. Påhittade chassi, motorer och däck. Ljudet från motorerna ska vi inte ens prata om URK! Nej om någon hade gjort det med riktiga banor och riktiga kartar så hade det blivit kickass
![]() _________________ Jonatan Hertzberg |
||||||
tjaa, säg det, det var några killar som hade kommit ganska långt med en mod till F1 2002, hade gjort färdigt bilarna och hade redan en bana att köra på. Det rann väll ut i sanden, som 90% av resten av moddarna som man sett fram emot så mycket _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
o_o hur skulle det kunna bli gokartar av en f1? _________________ Jonatan Hertzberg |
||||||
Testa ett program som heter Ventrilo, röstaktiverat oxå så slipper man fippla med knappar... Funkar bra hos mina polare iaf. Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
På samma sätt det blir riktigt realistiska FIA GT bilar av F1 bilar, mod till EA F12002 och F1C. Kika in på racesimforumet här på rejsa ![]() _________________ ![]() |
||||||
På samma sätt som det kan bli en M3, en ALfa 147 eller Mini Cooper. EA sports bottenplatta är så pass bra att man nästan kan göra vad man vill med bilarna. Efter lite arbete kan man säkert få den att kännas som en go-kart _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
Tyvärr är det väldigt stor skillnad på kvaliten på moddarna rent körmässigt. Vissa har otroligt snygga bilar men är helt orealistiska körmässigt. Men det finns verkligen guldkorn!
![]() _________________ ![]() |
||||||
ok, arcademode kanske var fel ordval av mig ![]() Naturligtvis ska det vara full återkoppling av bilens uppförande, styrkänsla och så vidare. ![]() Det kanske borde finnas 2-3st förinställda bra setups (typ smooth, medium och agressive) man kan välja beroende på sin körstil utan att behöva ställa in 79 parametrar som man inte har nån egentlig koll på bara för att komma ut och köra... (oj, lång mening) Sen är det klart allteftersom man lär sig banor och inställningar ska man ha möjligheter att konfigurara dessa till eget tycke. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
TeamSpeak är också ett bra alternativ om man vill prata med varandra medans man spelar. Har både "push to talk" och röstaktivering. _________________ Dan Hörner |
||||||
Det visste jag faktiskt inte, kan inget om datorer har jag märkt ![]() ![]() |
||||||
Håller med till 100%! Jag är en riktigt setup-norpare.... sen när jag hittar en som passar mig så börjar jag pilla lite försiktigt här o där. Men det är verkligen inte min starka sida. Det enda som är enkelt är att välja utväxlingar till olika banor så man får växla på lämpliga ställen på ![]() Sen är ju inte simracing något jag är speciellt duktig på att köra, varken GPL eller FIA GT... en bra medelmåtta kanske är en bra beskrivning ![]() _________________ ![]() |
||||||
Samma med mig! Man vill ju köra inte meka ![]() om vi räknar oss som simracers, så måste vi ha simmekaniker ![]() ![]() o som sagt, man får väll slå en pling till Ringhals o fråga om dom har nån dator man kan köpa som orkar driva spelet ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Jag kollade på spelet i Göteborg men testade aldrig, men det var grymt snyggt.
Det är lite intressant.... jag antar att spelen måste vara grymt snygga för att kunna sälja, men när man spelar dem så märkar man ingen speciell skillnad. Jag kör med allt off eller på low pga av min klena dator. En helg tog jag med mig program och ratt till min kusin som har en värstingdator med extra allt, och testade. Vi stallde på 1600x1200 med allt på max och började köra, och när man satt där koncentrerad så såg jag ingen skillnad.... jag stirrar blint ner i asfalten 10-15m framför bilen och tänker inte på om träden ser snygga ut... ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Det där spelet har vi väntat på länge!!!! Vill ha!!!!
Jag såg det också på bilmässan men det var en väldigt lång kö så det blev inget test. Dock tyckte jag att det såg väldigt bra ut! Vet ni om de bygger på EAs NASCAR Thunder 2004??? Det var uppe för ett tag sen att de skulle bygga på den plattformen. Den är bättre än F1C då den har stöd för dedikerade servrar odyl... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Jag har kollat lite och de använder sig av den plattformen. De har fått tillåtelse av EA/ISI att använda sig av CUBE som är deras grafikmotor.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6882 besök totalt |