Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Svenska Simbin har släppt lite på förlåten
<<   1, 2, 3, 4   >>
6882 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
AndersY skrev:
Vad kommer det till för plattformar?

Så vitt jag vet PC. Men kan säkert dyka upp på konsol som tex Xbox osså... vem vet...

Lund
Här sen Mar 2004

Att det finns vet jag men dom är riktigt värdelösa. Allt är helt konstigt. Påhittade chassi, motorer och däck. Ljudet från motorerna ska vi inte ens prata om URK! Nej om någon hade gjort det med riktiga banor och riktiga kartar så hade det blivit kickass thumbs up

Stockholm
Här sen Okt 2003

Joni skrev:
Varför görs det aldrig någon gokart simulator? Det hade varit riktigt grymt!

tjaa, säg det, det var några killar som hade kommit ganska långt med en mod till F1 2002, hade gjort färdigt bilarna och hade redan en bana att köra på. Det rann väll ut i sanden, som 90% av resten av moddarna som man sett fram emot så mycket

Joni
Lund
Här sen Mar 2004

Barneby skrev:
Joni skrev:

tjaa, säg det, det var några killar som hade kommit ganska långt med en mod till F1 2002, hade gjort färdigt bilarna och hade redan en bana att köra på. Det rann väll ut i sanden, som 90% av resten av moddarna som man sett fram emot så mycket

o_o hur skulle det kunna bli gokartar av en f1?

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Lotus Samuel skrev:
En funktion som jag saknar är ett intercomsystem så att man kan snacka med polarn jämte när man har hörlurar. När vi kör hemma hos mig så blir det helknasigt om man har högtalare till båda datorerna för då vet man tillslut inte vilket ljud som är sitt eget. Så därför kör vi med hörlurar, men då är det jobbigt att prata med varandra. Så det vore trevligt om man då kunde trycka på en knapp på ratten och snacka med varandra (precis som man gör med depån) och gärna då med simulerat brus och bakgrundsljud från bilen så det blir som på riktigt.

Testa ett program som heter Ventrilo, röstaktiverat oxå så slipper man fippla med knappar... Funkar bra hos mina polare iaf.

Mvh
Magnus

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Joni skrev:

På samma sätt det blir riktigt realistiska FIA GT bilar av F1 bilar, mod till EA F12002 och F1C. Kika in på racesimforumet här på rejsa

Stockholm
Här sen Okt 2003

Joni skrev:
Barneby skrev:
Joni skrev:

På samma sätt som det kan bli en M3, en ALfa 147 eller Mini Cooper.
EA sports bottenplatta är så pass bra att man nästan kan göra vad man vill med bilarna. Efter lite arbete kan man säkert få den att kännas som en go-kart

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tyvärr är det väldigt stor skillnad på kvaliten på moddarna rent körmässigt. Vissa har otroligt snygga bilar men är helt orealistiska körmässigt. Men det finns verkligen guldkorn!

Vargön
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
SciroccOMats skrev:
Fredrik C skrev:
Ser riktigt lovande ut det thumbs up !
Vi får bara hoppas på att man inte behöver vara racingingenjör för att sätta bra varvtider ! Jag har tyvärr en tendens att tröttna på sånna "spel".

Jag håller med, är det för mycket parametrar att ändra på så orkar jag inte med det.
Vi får hoppas på nåt enklare "Arcade-mode" där man bara kan köra och kanske ändra några få inställningar.

Betydligt mer utvecklande är att be och få en bra setup och köra i "sim mode" eftersom arcade mode ofta är "dumbed down", dvs förenklad att köra, dvs du lär dig inte alls lika mycket, om än något alls, att hantera en bil i verkligheten....

Sen kan man ju alltid spela skojiga bilspel, det är kul det med ... men det är lite utanför Rejsa.nu:s område liksom

ok, arcademode kanske var fel ordval av mig
Naturligtvis ska det vara full återkoppling av bilens uppförande, styrkänsla och så vidare.
Det kanske borde finnas 2-3st förinställda bra setups (typ smooth, medium och agressive) man kan välja beroende på sin körstil utan att behöva ställa in 79 parametrar som man inte har nån egentlig koll på bara för att komma ut och köra... (oj, lång mening) Sen är det klart allteftersom man lär sig banor och inställningar ska man ha möjligheter att konfigurara dessa till eget tycke.
Citera
freeman
Stockholm/Tyresö
Här sen Jan 2003

Magnus Karlsson skrev:
Lotus Samuel skrev:
En funktion som jag saknar är ett intercomsystem så att man kan snacka med polarn jämte när man har hörlurar. När vi kör hemma hos mig så blir det helknasigt om man har högtalare till båda datorerna för då vet man tillslut inte vilket ljud som är sitt eget. Så därför kör vi med hörlurar, men då är det jobbigt att prata med varandra. Så det vore trevligt om man då kunde trycka på en knapp på ratten och snacka med varandra (precis som man gör med depån) och gärna då med simulerat brus och bakgrundsljud från bilen så det blir som på riktigt.

Testa ett program som heter Ventrilo, röstaktiverat oxå så slipper man fippla med knappar... Funkar bra hos mina polare iaf.

Mvh
Magnus

TeamSpeak är också ett bra alternativ om man vill prata med varandra medans man spelar. Har både "push to talk" och röstaktivering.

Horda
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Lotus Samuel skrev:
Men hallå, ju mer parametrar att ändra ju roligare är det ju

Det finns ju!

Det visste jag faktiskt inte, kan inget om datorer har jag märkt Men ni menar alltså externa program då? Vore tufft om det lät lite "illa" också. Men jag får helt enkelt testa nåt av programmen. Man vill ju gärna ha det på kappen där det står "radio"

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Finns en tråd i simracingforumet om olika alternativ till "intercom"

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
SciroccOMats skrev:
Naturligtvis ska det vara full återkoppling av bilens uppförande, styrkänsla och så vidare.
Det kanske borde finnas 2-3st förinställda bra setups (typ smooth, medium och agressive) man kan välja beroende på sin körstil utan att behöva ställa in 79 parametrar som man inte har nån egentlig koll på bara för att komma ut och köra... (oj, lång mening) Sen är det klart allteftersom man lär sig banor och inställningar ska man ha möjligheter att konfigurara dessa till eget tycke.

Håller med till 100%! Jag är en riktigt setup-norpare.... sen när jag hittar en som passar mig så börjar jag pilla lite försiktigt här o där. Men det är verkligen inte min starka sida. Det enda som är enkelt är att välja utväxlingar till olika banor så man får växla på lämpliga ställen på

Sen är ju inte simracing något jag är speciellt duktig på att köra, varken GPL eller FIA GT... en bra medelmåtta kanske är en bra beskrivning Men det är kul och verkligen utvecklande!!!! Jag hade absolut inte varit så bra i slalom som jag är idag utan GPL-körandet.

Malmköping
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
SciroccOMats skrev:

Håller med till 100%! Jag är en riktigt setup-norpare.... sen när jag hittar en som passar mig så börjar jag pilla lite försiktigt här o där. Men det är verkligen inte min starka sida. Det enda som är enkelt är att välja utväxlingar till olika banor så man får växla på lämpliga ställen på

Sen är ju inte simracing något jag är speciellt duktig på att köra, varken GPL eller FIA GT... en bra medelmåtta kanske är en bra beskrivning Men det är kul och verkligen utvecklande!!!! Jag hade absolut inte varit så bra i slalom som jag är idag utan GPL-körandet.

Samma med mig! Man vill ju köra inte meka !
om vi räknar oss som simracers, så måste vi ha simmekaniker ! Så är det ju på riktigt thumbs up !

o som sagt, man får väll slå en pling till Ringhals o fråga om dom har nån dator man kan köpa som orkar driva spelet !

NS BTG: 9.10.21

Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Är det bar jag som tycker att det saknas något väldigt väsentlig här?

Citera
Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003

Ett par armar och kanske ett par matchande händer?

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Jag kollade på spelet i Göteborg men testade aldrig, men det var grymt snyggt.

Det är lite intressant.... jag antar att spelen måste vara grymt snygga för att kunna sälja, men när man spelar dem så märkar man ingen speciell skillnad. Jag kör med allt off eller på low pga av min klena dator. En helg tog jag med mig program och ratt till min kusin som har en värstingdator med extra allt, och testade. Vi stallde på 1600x1200 med allt på max och började köra, och när man satt där koncentrerad så såg jag ingen skillnad.... jag stirrar blint ner i asfalten 10-15m framför bilen och tänker inte på om träden ser snygga ut...

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Det där spelet har vi väntat på länge!!!! Vill ha!!!!

Jag såg det också på bilmässan men det var en väldigt lång kö så det blev inget test. Dock tyckte jag att det såg väldigt bra ut!

Vet ni om de bygger på EAs NASCAR Thunder 2004??? Det var uppe för ett tag sen att de skulle bygga på den plattformen. Den är bättre än F1C då den har stöd för dedikerade servrar odyl...

Team Swedish Racing Mates
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag pratade med Henrik för inte så länge sen men just den frågan var det liksom inte aktuellt att få svar på

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Jag har kollat lite och de använder sig av den plattformen. De har fått tillåtelse av EA/ISI att använda sig av CUBE som är deras grafikmotor.

Team Swedish Racing Mates
Citera
Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003

hmm, förstår jag dig rätt. De använder EA Nascar's bottenplatta och isi's grafikmotor?

Allmänt banåkaforum
Svenska Simbin har släppt lite på förlåten
<<   1, 2, 3, 4   >>
6882 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande