Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2397 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
Var hemma i Småland i helgen och gatorna i stan var torra och fina så jag tänkte att nu kunde ju årets premiär passa perfekt! Tog en runda ut på lite lagom krokiga småvägar, men man var inte så katig med sommardäck på snön. Att man inte kan inse att snön är kvar i skogens skugga...
![]() _________________ /David Söderblom |
ok borde haft med:
Bilen används jämt, året om så varför ställa undan den!! Jag älskar snö så här tas bilen fram när snön kommer Men det går väl inte att lägga till i efterhand ![]() _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
Re: När tar ni fram hobbybilen/gatbilen/rejsbilen?
Jag brukar åka så fort tillfälle ges. Men inte gärna minusgrader, regn, snö eller annat otrevligt. Men som nu så sitter ingenting ihop, å då går det inte att åka. Jag har en förmåga att dra på mig omfattande ombyggnationer. Men nu har jag nog saftat i. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
Håller med dig Acke... ![]() Jag vill ha ett "så fort jag fått den från lack och satt ihop den samt regbesiktigat"-alternativ. Tidplanen förutspår uppstart under helgen vid 1:a maj. (optimistiskt) _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
Tja, eftersom nyinköpta pärlan var lite lagom ruskig i lacken och utrustad med AGI Sarek vintersvålar kändes det som läge för lite utvärdering av bromsar/bussningar/dämpare. Så den har fått rulla som vardagsholk sen i tisdags förra veckan när jag köpte den.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Jag är på eran sida. Så fort jag sytt ihop plåt, lackat/underredsbehandlat och monterat i inredningen så är det dags. Siktar fortfarande på 1:a april men det datumet är ju ökänt för olika saker... ![]() /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
Samma här, den kommer tas fram först då den funkar... fram tills dess blir det garageracing... Inte lika kul dock, men det får kompenseras när den är färdig! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
kör med den året runt? ![]() själv har jag bilen påställd året runt... skattebefriad ju! Men den sitter sällan ihop förrens i början på maj... ![]() |
Haha.. jag känner igen detdära.. ![]() det gäller att ha tungan rätt i munnen i chikanen... ![]() http://www.wide-network.com/budda/bi Ps. dubbla mössor pga, av minusgrader i garaget.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
Storhandla på Martin olsson, åka till Ikea så att Jessica blir riktigt glad, åka o köpa datorgrejer nånstans, köpa plankor på brädgrån för att bygga en hylla, lämna och hämta Alfred på någon galen gothrockskonsert... ja du vet... En BMW från 96 går ju inte sönder för lite dåligt väder ![]() _________________ ![]() |
du har inte funderat på en sån där airforcelastbåge så du kan lasta ännu mer? ![]() EDIT: eller du.... köp en kombi!!!!! ![]() ![]() ![]() Denna borde ju hänga på bmwn även om det är gubbåk! ![]() ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2397 besök totalt |