Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2660 besök totalt |
Gokart SM
Tänkte bara göra lite reklam för det jag håller på med. Jag kör nästan enbart utomlands i Tyskland, Frankrike, Italien m.fl. Och där är det ofta flera tusen som kommer och kollar på när det är större tävlingar. Jag kör inte mycket hemma i Sverige men när jag gör det märks det att det inte är så mycket folk som kommer och kollar. Det blir mest bara dom som håller på gokart som är och tittar. Nu tänkte jag göra ett försök att få fler folk att komma och kolla. Så ni informerar jag er alla på rejsa.nu om att den 21-23 maj är första deltävlingen i SM i gokart. Det kommer vara i Klippan ( www.ksklippan.com ), andra deltävlingen är i Berg ( www.bergsmk.nu ) 2-4 juli och tredje och sista deltävlingen kommer vara i Göteborg ( www.gokart.se ) 30 juli - 1 augusti. Jag är ny här på forumet så jag kanske har postat i fel sektion. Ursäkta mig isåfall. Om det är någon som är intresserad så tveka inte att fråga. Jag hoppas jag kanske lyckas intressera någon ![]() _________________ Jonatan Hertzberg |
||||
För att inte förvirra det hela så ligger "Bergs" bana i Svenstavik, ca 7 mil söder om Östersund. Har jag möjlighet kanske jag tittar förbi!
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Vi har fjällstuga i Bergs kommun och passerar nästan förbi banan nästa vecka, men då lär det inte vara öppet...
Joni: Körde du ifrån Schumacher i vintercupen i Kerpen före jul? ![]() Det skulle kanske komma lite fler folk och kolla om det var några kända racingprofiler som ställde upp i kart-tävlingarna i Sverige också. Kartbanorna är ofta lite mer lättillgängliga än de vanliga räserbanorna i Sverige så det kanske även skulle kunna ses som lite marknadsföring av dem själva. Jag tycker att det är klart skoj att kolla på kart-race om det är hyfsat stora startfält. Brukar vara hård och tät racing. ![]() Blir det förresten några just som kör FA i SM? Det verkar ju inte vara sådär jättepoppis klass i Sverige nu för tiden. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Ingen aning om hur det ligger till med antal förare i FA. Jag hoppas på att det blir många som anmäler sig i FA men antagligen kör de flästa ICA. Tjaa jag körde inte ifrån Schumacher men jag hade snabbaste varvtiden på hela tävlingen, men pga lite tekniska problem i heaten fick jag starta rätt långt bak i finalen så jag hann inte riktigt komma ifatt de 5 som låg i täten men nära var det. Fast nära skjuter ingen hare :/
_________________ Jonatan Hertzberg |
||||
Åker du i privat regi eller för något fabriksteam? om inte, är det några Svenskar som har fabriks-sitsar numera?
En fråga till.... mitt gamla team Swiss Hutless, finns dom kvar som kartfabrikant på elitnivå? |
||||
Hmm... Om du menar Swiss Hutless fabriksteam så finns det fortfarande. I Sverige finns det dock inget Swiss Hutless team. Jag kör i ett tyskt team som schumacher körde i när han körde kart. _________________ Jonatan Hertzberg |
||||
Fredrik : Swiss Hutless tillverkar fortfarande chassit till Yamaha-kartarna som jag kör.
Dock så har jag inte ens en sponsor!. Ska dock bli kul om man kan åka o kolla på dig Joni!. Har kollat på tävlingar på Sviestad. Brukar hända en hel del kul ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Ja SM var ju där 2002, dock var det ju riktigt korkat gjort eftersom dom hade lagt ny asfalt en vecka innan tävlingen så asfalten lossnade när man körde och sen lagade dom med något gummi skit i hålen och det regnade *** sen och det blir inte så bra grepp när det är blött då. Den tävlingen kan man säga gick mer eller mindre åt skogen då :/ _________________ Jonatan Hertzberg |
||||
Nej inget sm guld. Får se om det blir något detta året. Dock tror jag inte det blir det eftersom jag troligen inte kommer åka till berg. Jag har inte kört så många sm ofta andra tävlingar utomlands som betyder mer för mig än att köra sm som jag valt att köra istället. _________________ Jonatan Hertzberg |
||||
Här en artikel om satsningen på banan i Svenstavik: http://www.ltz.se/artikel_standard.p Det här tycker jag är lagom fördelning mellan motorsport och annan idrott: ![]()
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Blev det ingen SM-start i Klippan, Joni?
Här är resultaten: www.bergsmk.nu/dok/tavling_resultat/ Lustigt nog enbart dubbelsegrare i alla klasser och Daniel Roos i ICA samt Mattias Ekman i ICC lyckades även få med sig alla extrapoäng för bästa tid. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Var där nere i helgen.
Blev riktigt impad av Daniel Roos. Han kör helt klart med insidan. Hoppas att det kommer att synas på TV bilderna sedan. I andra finalen (missade första pga meckarna måste stå kvar i park farme' med kartarna i ca 15 min efter målgång i varje heat/final ![]() ![]() ![]() ![]() SBF var också där och utmärkte sig genom att införa förbud mot att putta igång karten själv om man fick stopp ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() För en gångs skull hade jag velat sett en startkrasch och sedan 10-15 kartförare sittandes i sina kartar och vinka till två stackars funktionärer i startböjen. ![]() _________________ S tefan Ir lander |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2660 besök totalt |