Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Gokart SM
2660 besök totalt
Joni
Lund
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Gokart SM

Tänkte bara göra lite reklam för det jag håller på med. Jag kör nästan enbart utomlands i Tyskland, Frankrike, Italien m.fl. Och där är det ofta flera tusen som kommer och kollar på när det är större tävlingar. Jag kör inte mycket hemma i Sverige men när jag gör det märks det att det inte är så mycket folk som kommer och kollar. Det blir mest bara dom som håller på gokart som är och tittar. Nu tänkte jag göra ett försök att få fler folk att komma och kolla. Så ni informerar jag er alla på rejsa.nu om att den 21-23 maj är första deltävlingen i SM i gokart. Det kommer vara i Klippan ( www.ksklippan.com ), andra deltävlingen är i Berg ( www.bergsmk.nu ) 2-4 juli och tredje och sista deltävlingen kommer vara i Göteborg ( www.gokart.se ) 30 juli - 1 augusti. Jag är ny här på forumet så jag kanske har postat i fel sektion. Ursäkta mig isåfall. Om det är någon som är intresserad så tveka inte att fråga. Jag hoppas jag kanske lyckas intressera någon . Vi ses på gokartbanorna isåfall!

Slåtte
Här sen Nov 2002

För att inte förvirra det hela så ligger "Bergs" bana i Svenstavik, ca 7 mil söder om Östersund. Har jag möjlighet kanske jag tittar förbi!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Vi har fjällstuga i Bergs kommun och passerar nästan förbi banan nästa vecka, men då lär det inte vara öppet...

Joni:
Körde du ifrån Schumacher i vintercupen i Kerpen före jul? Har för mig att jag läste nånstans att du, och några fler svenskar, körde där?
Det skulle kanske komma lite fler folk och kolla om det var några kända racingprofiler som ställde upp i kart-tävlingarna i Sverige också. Kartbanorna är ofta lite mer lättillgängliga än de vanliga räserbanorna i Sverige så det kanske även skulle kunna ses som lite marknadsföring av dem själva.
Jag tycker att det är klart skoj att kolla på kart-race om det är hyfsat stora startfält. Brukar vara hård och tät racing. thumbs up
Blir det förresten några just som kör FA i SM? Det verkar ju inte vara sådär jättepoppis klass i Sverige nu för tiden.

#24, #64, #88
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Ingen aning om hur det ligger till med antal förare i FA. Jag hoppas på att det blir många som anmäler sig i FA men antagligen kör de flästa ICA. Tjaa jag körde inte ifrån Schumacher men jag hade snabbaste varvtiden på hela tävlingen, men pga lite tekniska problem i heaten fick jag starta rätt långt bak i finalen så jag hann inte riktigt komma ifatt de 5 som låg i täten men nära var det. Fast nära skjuter ingen hare :/

Här sen Nov 2002

Åker du i privat regi eller för något fabriksteam? om inte, är det några Svenskar som har fabriks-sitsar numera?

En fråga till.... mitt gamla team Swiss Hutless, finns dom kvar som kartfabrikant på elitnivå?

Joni
Lund
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Åker du i privat regi eller för något fabriksteam? om inte, är det några Svenskar som har fabriks-sitsar numera?

En fråga till.... mitt gamla team Swiss Hutless, finns dom kvar som kartfabrikant på elitnivå?

Hmm... Om du menar Swiss Hutless fabriksteam så finns det fortfarande. I Sverige finns det dock inget Swiss Hutless team. Jag kör i ett tyskt team som schumacher körde i när han körde kart.

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Fredrik : Swiss Hutless tillverkar fortfarande chassit till Yamaha-kartarna som jag kör.

Dock så har jag inte ens en sponsor!. Ska dock bli kul om man kan åka o kolla på dig Joni!.
Har kollat på tävlingar på Sviestad. Brukar hända en hel del kul

Joni
Lund
Här sen Mar 2004

Trådstartare
AndreasNystrom skrev:
Fredrik : Swiss Hutless tillverkar fortfarande chassit till Yamaha-kartarna som jag kör.

Dock så har jag inte ens en sponsor!. Ska dock bli kul om man kan åka o kolla på dig Joni!.
Har kollat på tävlingar på Sviestad. Brukar hända en hel del kul

Ja SM var ju där 2002, dock var det ju riktigt korkat gjort eftersom dom hade lagt ny asfalt en vecka innan tävlingen så asfalten lossnade när man körde och sen lagade dom med något gummi skit i hålen och det regnade *** sen och det blir inte så bra grepp när det är blött då. Den tävlingen kan man säga gick mer eller mindre åt skogen då :/

Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

De hade SM där 98 också. Det började regna även då fast inte lika mycket, vilket gjorde att slutresultatet blev lite annorlunda än väntat beroende på att vissa åkte med slicks och vissa med regndäck.

Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002

Joni skrev:
Jag kör i ett tyskt team som schumacher körde i när han körde kart.

Vad har du för meriter då, Sm guld?

Joni
Lund
Här sen Mar 2004

Trådstartare
super7 skrev:
Joni skrev:
Jag kör i ett tyskt team som schumacher körde i när han körde kart.

Vad har du för meriter då, Sm guld?

Nej inget sm guld. Får se om det blir något detta året. Dock tror jag inte det blir det eftersom jag troligen inte kommer åka till berg. Jag har inte kört så många sm ofta andra tävlingar utomlands som betyder mer för mig än att köra sm som jag valt att köra istället.

Malmö
Här sen Mar 2004

Till alla som har skuggan av en chans att åka och kolla...
Bara gör det! Tajtare racing än gokart är svårt att hitta på planeten.
Det är ju inte direkt F1 (och det menar jag på ett bra sätt).
Lycka till Joni!

Umeå
Här sen Nov 2002

Joni skrev:
andra tävlingar utomlands som betyder mer för mig än att köra sm som jag valt att köra istället.

Var du nere i Italien och körde i Garde för några veckor sen?

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Sörpan skrev:
För att inte förvirra det hela så ligger "Bergs" bana i Svenstavik, ca 7 mil söder om Östersund. Har jag möjlighet kanske jag tittar förbi!

Här en artikel om satsningen på banan i Svenstavik: http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=158938&avdelning_1=101&a . . . .

Det här tycker jag är lagom fördelning mellan motorsport och annan idrott:
Citat:
Bergs kommun satsar årligen 2 miljoner till idrottsalliansen som fritt förfogar över pengarna.

Genom idrottsalliansen har Bergs motorklubb fått 1,3 miljoner.

#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Blev det ingen SM-start i Klippan, Joni?

Här är resultaten: www.bergsmk.nu/dok/tavling_resultat/tavling/resultat_klippan.htm

Lustigt nog enbart dubbelsegrare i alla klasser och Daniel Roos i ICA samt Mattias Ekman i ICC lyckades även få med sig alla extrapoäng för bästa tid.

#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Den 2 juni kl 20:00 kan man spana in tävlingarna på Viasat Sport. thumbs up

#24, #64, #88
Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003

Var där nere i helgen.
Blev riktigt impad av Daniel Roos. Han kör helt klart med insidan. Hoppas att det kommer att synas på TV bilderna sedan. I andra finalen (missade första pga meckarna måste stå kvar i park farme' med kartarna i ca 15 min efter målgång i varje heat/final ) såg det ut som han släppte förbi tvåan med flit, trean slank också förbi men det ingick nog inte i Roos planer så honom paserade han direkt på ett ställe där det igentligen inte skall gå att köra om thumbs up Sedan låg han i rygg på Prosi i 27 varv, bromsade sig förbi i slutet på rakan och körde sina tre snabbaste varv(nästan 2/10 sek per varv snabbare än Prosi) innan

SBF var också där och utmärkte sig genom att införa förbud mot att putta igång karten själv om man fick stopp Förarna var djupt imponerade Då kom SBF på den briljanta iden att om förarna satt kvar i kartarna och vinkade så kunde funktionärerna hjälpa till och skjuta igång dom
För en gångs skull hade jag velat sett en startkrasch och sedan 10-15 kartförare sittandes i sina kartar och vinka till två stackars funktionärer i startböjen.

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

TYYYYPISKT..
jag bor 5 km därifrån & så missar jag denna tråden helt........

Inför träffar
Gokart SM
2660 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande