| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bolt-on (lr nästan...) större bromsar BMW e36
|
3528 besök totalt |
|
Bolt-on (lr nästan...) större bromsar bmw e36
Håller på att kolla upp vad det finns för vettiga broms uppgraderingar till banbilen. Är en bmw e36 vanlig kaross mao vanliga spindlarna. Vad finns det som passar vettigt? Vill ha nått bättre än M3 e36. 330 e46 har hyggligt stora skivor samt ok som är bolt-on vet jag. Vad mer. M3 e46? CSL? Nya 135i, 335i? Hur passar dom nya bmw performance oken som säljs till 1-serien? Ös på med förslag. BMW's nya modeller har ju rätt bitiga bromsar orginal så nått borde ju fungera tycker jag! _________________ Peter Kjäll |
|
Det mäter sig förstås inte med BMWs Performance-ok men i övrigt är faktiskt M3E36-ok och skivor riktig vassa.
Det "enda" du behöver göra är att byta spindlar. Sedan har du en bra och billig bromssetup som inte gör bort sig. Jag kör med detta och med bromskylning så håller det för allt. Mina har gått 17+35 varv på ringen samt nästan alla BMWSC-träffar de senaste två åren utan att jag rört dem. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
|
Jag håller med Micke! Du kommer långt med 315mm M3-skivorna. Väljer du 3.2-modellen så är de halvflytande original och det finns fullflytande eftermarknadsalternativ typ PFC om du söker något ännu bättre/hållbarare.
Skippa Performance-oken (om du inte är ute efter bling-effekten), dels så finns det inte så mkt bra belägg att välja på till dem och dels har jag sett bilder på problem med kolvarna när delarna stressats. Hör gärna av dig om du vill få mer tips/hjälp! _________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
![]() |
Skruva banåkabil
Bolt-on (lr nästan...) större bromsar BMW e36
|
3528 besök totalt |