Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bolt-on (lr nästan...) större bromsar BMW e36
3528 besök totalt
///Peter
Stockholm
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Bolt-on (lr nästan...) större bromsar bmw e36

Håller på att kolla upp vad det finns för vettiga broms uppgraderingar till banbilen. Är en bmw e36 vanlig kaross mao vanliga spindlarna. Vad finns det som passar vettigt? Vill ha nått bättre än M3 e36. 330 e46 har hyggligt stora skivor samt ok som är bolt-on vet jag. Vad mer. M3 e46? CSL? Nya 135i, 335i? Hur passar dom nya bmw performance oken som säljs till 1-serien? Ös på med förslag. BMW's nya modeller har ju rätt bitiga bromsar orginal så nått borde ju fungera tycker jag!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Det mäter sig förstås inte med BMWs Performance-ok men i övrigt är faktiskt M3E36-ok och skivor riktig vassa.
Det "enda" du behöver göra är att byta spindlar. Sedan har du en bra och billig bromssetup som inte gör bort sig. Jag kör med detta och med bromskylning så håller det för allt. Mina har gått 17+35 varv på ringen samt nästan alla BMWSC-träffar de senaste två åren utan att jag rört dem.

Vaggeryd
Här sen Nov 2002

Jag håller med Micke! Du kommer långt med 315mm M3-skivorna. Väljer du 3.2-modellen så är de halvflytande original och det finns fullflytande eftermarknadsalternativ typ PFC om du söker något ännu bättre/hållbarare.

Skippa Performance-oken (om du inte är ute efter bling-effekten), dels så finns det inte så mkt bra belägg att välja på till dem och dels har jag sett bilder på problem med kolvarna när delarna stressats.

Hör gärna av dig om du vill få mer tips/hjälp!

Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

Finns även BMW 750i alternativet , men där är svårigheten att hitta belägg .

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
///Peter
Stockholm
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Tack för tipsen!
Jasså så performance oken är bara bling, pinsamt BMW hehe. Ja 330 e46 lr M3 e36 känns ju då som det enklast och fullt tillräckliga alternativet!

Bolt-on (lr nästan...) större bromsar BMW e36
3528 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande