Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1760 besök totalt |
Det finns säkert mycket spännande bilder därifrån men mitt specialintresse är ensidigt...
Då börjar de första rapporterna och bilderna ramla in om exempelvis Lotus Exige V6, Lotus kommer även att tävla i rally... ![]() http://twitpic.com/6k87vu http://twitpic.com/6k89zg officella bilder via CarMagazine: http://www.carmagazine.co.uk/News/Se ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() EDIT: Här är de officiella pressreleaserna: http://www.lotuscars.com/en/frankfur Exige S: 1080 kg, 350 hkr Elise S: 1,8 med kompressor 220 hkr Elise (1,6): SPS (Serial Precision Shift) Evora GTE Roadcar: 444 hkr Evora S: bättre kvalitet och IPS (Intelligent Precision Shift). Exige R-GT: 1200 kg (FIA regel), 302 hkr (restriktor), LSD, sekvensiell växellåda... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Det ska bli intressant att se hur den artar sig i FIA's nya GT-rally-sväng
![]() ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
I England rapporterar de ett pris på 25 000 pund så den bör hamna under 300 000 SEK. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Hoppas de tillverkar tillräckligt många i rallyutförande. Så i varje fall en tar sig i mål någon gång
![]() Brittiska sportbilstilvlerkare i rally är ju en gammal fin brittisk tradition. Om dock ej speciellt framgångsrik, frånsett några få år skiftet 50/60-tal med AH 3000 och några rallyn med XK120 _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Nu beror det ju på hur man ser på saken. Men både Escort MK1 och MK2, Sierra Cosworth (kanske även Escort Cosworth?) samt RS200an var ju byggda i england, av brittiska ingenjörer! Alla dom bilarna får man väl ändå säga har varit Relativt framgångsrika ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Det finns ju några till, jag tänkte även på MG Metro och Sunbeam-Talbot-Lotus (som syns i bakgrunden på sista bilden). Focus:en i händerna på Colin McRea var väl också bra med i början? Sunbeam-Talbot-Lotus funkar på bana också: http://www.youtube.com/watch?v=7xEry _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Jodå om man är generös kan man säkert räkna Ford Escort, Sierra och Talbot som sportbilar ![]() ![]() Visst är dessa annars riktigt bra exempel på riktigt framgångsrika brittiska rallybilar. Glöm inte heller BMC Cooper! RS200 får man väl se som en sportbil även i ett mer puritanskt perspektiv. Hade den (tvielaktiga?) förmånen att skruva på en av dessa mitten 80-tal. Jag var och är inte speciellt imponerad av den brittiska ingenjörskonsten. Men det går inte att förneka att dom får till det ibland. Dessutom jäkligt trevligt folk att ha att göra med för det mesta. (om det inte handlar om leveransprecision, då kan det bli lite väl mycket av det goda...) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Va, ett år senare än först utlovat är väl så det ska vara, eller? ![]() (Väntade 14½ månad från beställning till leverans på fjädrar och stötdämpare från just England) _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1760 besök totalt |