Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3878 besök totalt |
Severdigheter i området runt Nürburgring
Skal ned til Nürburgring i uke 41,og har litt tid til overs. Er det noen som har noen tips om Serverdigheter og lignede i nærheten av Ringen.Har tenkt og kjore ned til Cochem/Burg Eltz en dag. Håper noen av dere er godt kjennt i området og har noen tips(gjerne noe fra 2 verdenskrig). Are _________________ Are Gunnar Hertzenberg Sagen |
||
Burg Eltz är bra, stärkande promenad upp till borgen. Likaså Bilstein i Moseldalen, trevlig by med borg och långa trappor om man vill mjuka upp sig efter en dag i bilen. Vidare Trier som är historiskt intressant stad drygt en timma från Ringen.
Ytterligare en sevärdhet-Eifels högsta berg Hohe Acht, vilket man når efter ca 1 km promenad från vägen.Högst upp kan man bestiga ett gammalt sttentorn med grym utsikt över Eifelbergen. Själv tycker jag det är kul att glida runt på småvägarna runt Ringen och hitta fina utsiktsplatser. _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||
orkar du kan du läsa min resedagbok från en alternativ resa till ringen med gott om besök på ställen en bit från banan. http://www.bimmer.se/nurburgring/mos
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Äsch inget märkvärdigt, jag skriver egentligen bara vad som hänt, tycker du detta är imponerade då har du ju bra tips :-) Helt klart en rolig resa jag gjorde då fokus som oftast ligger till 99% på just Nordschleife. området har massor med trevligheter att bjuda på. Underskatta dock inte det härliga med att traska runt och kika på banan med omnejd. Det är fantastiskt fin natur runt banan. Gott för både kropp och själ! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Takk for mange flotte tips.
Blir nok en tur fra ringen ned til Senheim på vin museum. Så blir det å kjore langs Mosel opp til Cochem for en stopp, og så videre langs Mosel opp til Burg Eltz. Dette må bli en grei dagstur håper jeg:-) _________________ Are Gunnar Hertzenberg Sagen |
||
Hej Johan,ser at du er kjent på ringen,hvor lang tid brukar man på at gå(til fots) fra Brünnchen og opp til Karusellen? Det er også en rasteplass på baksiden av banen hvor det står at man kan gå opp till Karusselen/Steistrecke,vet du hur langt det er å gå opp fra denne? Mvh Are
_________________ Are Gunnar Hertzenberg Sagen |
||
Det beror såklart på en del faktorer
1. hur pass målinriktad man är (det är lätt att stanna och njuta av bilarna) 2. Din kondition Dock så är det inga långa sträckor det är mer det att vägarna är sisådär och topografin är stundtals jobbig. Låt säga 30 minuter i rask takt om man orkar utan att stanna. Paraply och lite att dricka är inte dumt att ha med sig, skor för ändamålet bör man oxå ha. Den andra vägen har jag inte testat då vi valde denna på inrådan av "lokalbefolkningen" (Hej Christian!) _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Det finns några trådar om änmet här om man söker, och jag tipsar om radioteleskopet Strax nord väst www.mpfir-bonn.mpg.de/public/eff_e.h
och så gillar jag planlöst irrande på småvägarna. och flygutställningen i Hermeskeil. _________________ Bo Wihlborg |
||
om du är lika hurtig som andra norrmänn så kan jag rekommendera att köra mountainbike runt banan (ca 33 km i varierande terräng). Du kan hyra cykel brevid aral-macken i breidscheid (adenau).
_________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||
_________________ ![]() |
||
Da er det bare timer igjen:-) Blir nok en tur til MUSEUM OF THE SPA-FRANCORCHAMPS TRACK(http://www.abbayedestavelot.be/code/en/muse_02.asp) på torsdag.VLN trening på fredag og VLN lop på Lordag,och så dbut med Rent Racecar Swift på TF Sondag.
_________________ Are Gunnar Hertzenberg Sagen |
||
Re:
Bästa tippset so far. Klockrent att cykla där nere. Burg Elz är sevärt helt klart. Cochem också. Trier njae hade högre förhoppningar, gillar man arkitektur är det säkert ett mecka annars rätt trist. |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3878 besök totalt |