Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Severdigheter i området runt Nürburgring
3878 besök totalt
88 E32
Norge
Här sen Sep 2010

Trådstartare

Skal ned til Nürburgring i uke 41,og har litt tid til overs. Er det noen som har noen tips om Serverdigheter og lignede i nærheten av Ringen.Har tenkt og kjore ned til Cochem/Burg Eltz en dag. Håper noen av dere er godt kjennt i området og har noen tips(gjerne noe fra 2 verdenskrig). Are

Kullavik
Här sen Jan 2009

Burg Eltz är bra, stärkande promenad upp till borgen. Likaså Bilstein i Moseldalen, trevlig by med borg och långa trappor om man vill mjuka upp sig efter en dag i bilen. Vidare Trier som är historiskt intressant stad drygt en timma från Ringen.

Ytterligare en sevärdhet-Eifels högsta berg Hohe Acht, vilket man når efter ca 1 km promenad från vägen.Högst upp kan man bestiga ett gammalt sttentorn med grym utsikt över Eifelbergen.

Själv tycker jag det är kul att glida runt på småvägarna runt Ringen och hitta fina utsiktsplatser.

Member of Bongard Sponsors
Citera
88 E32
Norge
Här sen Sep 2010

Trådstartare
Takk for hyggeligt svar:-)

Der drüben
Här sen Dec 2002

orkar du kan du läsa min resedagbok från en alternativ resa till ringen med gott om besök på ställen en bit från banan. http://www.bimmer.se/nurburgring/moselringen.pdf

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
88 E32
Norge
Här sen Sep 2010

Trådstartare
Hei Johan,skal lese den nå etter F1 på tv,har lest mange av dine reisebrev for og må si meg meget imponerad :-)

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

88 E32 skrev:
Hei Johan,skal lese den nå etter F1 på tv,har lest mange av dine reisebrev for og må si meg meget imponerad :-)

Äsch inget märkvärdigt, jag skriver egentligen bara vad som hänt, tycker du detta är imponerade då har du ju bra tips :-) Helt klart en rolig resa jag gjorde då fokus som oftast ligger till 99% på just Nordschleife.

området har massor med trevligheter att bjuda på.

Underskatta dock inte det härliga med att traska runt och kika på banan med omnejd. Det är fantastiskt fin natur runt banan. Gott för både kropp och själ!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
88 E32
Norge
Här sen Sep 2010

Trådstartare
Takk for mange flotte tips.
Blir nok en tur fra ringen ned til Senheim på vin museum.
Så blir det å kjore langs Mosel opp til Cochem for en stopp, og så videre langs Mosel opp til Burg Eltz.
Dette må bli en grei dagstur håper jeg:-)

Norge
Här sen Sep 2010

Trådstartare
Hej Johan,ser at du er kjent på ringen,hvor lang tid brukar man på at gå(til fots) fra Brünnchen og opp til Karusellen? Det er også en rasteplass på baksiden av banen hvor det står at man kan gå opp till Karusselen/Steistrecke,vet du hur langt det er å gå opp fra denne? Mvh Are

Der drüben
Här sen Dec 2002

Det beror såklart på en del faktorer
1. hur pass målinriktad man är (det är lätt att stanna och njuta av bilarna)
2. Din kondition

Dock så är det inga långa sträckor det är mer det att vägarna är sisådär och topografin är stundtals jobbig.
Låt säga 30 minuter i rask takt om man orkar utan att stanna.

Paraply och lite att dricka är inte dumt att ha med sig, skor för ändamålet bör man oxå ha.

Den andra vägen har jag inte testat då vi valde denna på inrådan av "lokalbefolkningen" (Hej Christian!)

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Det finns några trådar om änmet här om man söker, och jag tipsar om radioteleskopet Strax nord väst www.mpfir-bonn.mpg.de/public/eff_e.html
och så gillar jag planlöst irrande på småvägarna.
och flygutställningen i Hermeskeil.

Malmö
Här sen Jan 2006

om du är lika hurtig som andra norrmänn så kan jag rekommendera att köra mountainbike runt banan (ca 33 km i varierande terräng). Du kan hyra cykel brevid aral-macken i breidscheid (adenau).

Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005

Här sen Sep 2010

Trådstartare
Da er det bare timer igjen:-) Blir nok en tur til MUSEUM OF THE SPA-FRANCORCHAMPS TRACK(http://www.abbayedestavelot.be/code/en/muse_02.asp) på torsdag.VLN trening på fredag og VLN lop på Lordag,och så dbut med Rent Racecar Swift på TF Sondag.

Stockholm
Här sen Jul 2008

uppar den här tråden så jag hittar den när jag åker ner i helgen

7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Re:

Anna E skrev:
om du är lika hurtig som andra norrmänn så kan jag rekommendera att köra mountainbike runt banan (ca 33 km i varierande terräng). Du kan hyra cykel brevid aral-macken i breidscheid (adenau).

Bästa tippset so far. Klockrent att cykla där nere.

Burg Elz är sevärt helt klart. Cochem också. Trier njae hade högre förhoppningar, gillar man arkitektur är det säkert ett mecka annars rätt trist.

Nürburgring
3878 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande