Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 101, 102, 103 >> 3 besök senaste veckan (239517 totalt) |
Re:
Nej vikten är nog lite väl optimistisk. men med orgninalvikt och effektökningen borde ändå tiden bli missvisande. _________________ MVH |
||||||||
Re:
Mackan håller tillbaka. Åtminstone några sek. Det kan ni se på filmen _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Re:
Underbart. Doktorer, überdoktorer och generaler, ni överträffar mina redan högt ställda förväntningar på kommentarer. Jag tycker att det där med titlar låter lite kul. Finns det fastlagda titlar för antal sek bakom HvS? Vem skulle inte vilja vara General! _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Det här med titlar får vi ta upp på något årsmöte.
Kanske till och med skulle bilda en riktig orden.... Hmmm.... tål att tänkas på. Inspiration http://sv.wikipedia.org/wiki/ordenss oavsett, så kommer alltid HvS få titeln Överstepräst, medvetet eller omedvetet :-) Bifogar en bild från i våras på en viss rejsa-medlem och Översteprästen. ![]() |
||||||||
Ja, vore kul med lite fler nunnor i sällskapet.
![]() Lite fler bilder på Översteprästen som jag tagit under åren. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [url]http://www.rs6.com/showthread.php/13137-The-RS-cars-of-NA¼rburgring-(my-own-pics)?highlight=horst[/url] sorry för ot _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Re:
Jodå, jag jämförde "äpplen och päron", men kunde inte föreställa mig den aktivitet det skulle utlösa... ![]() Ditt senare konstaterande är dock väldigt sant och de som kör under 8 min BTG är inte så många, även i en Carerra GT. Det var väl egentligen vad jag ville ha sagt. (Jag skall moppsa mig igen först när jag själv tagit mig under 10 min BTG, vilket jag inte gjort på mina fyra Ringenvarv...) _________________ David Tollstern |
||||||||
Re:
Nä, menade mest torr bakom öronen osv. Han har kört box en tid och är torr bakom är öronen i det avseendet. En orginal CSL gör ca 7.30 BTG omräknat från HvS fulla 7.50 SA varv. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
http://www.desertwind.se/Skyline.pdf
Hittade den här artikeln häromdagen och kunde inte låt bli att tänka på den här tråden... ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Re:
Den är väldigt talande för hela tråden. För vad hände? Alla sportbils och ringen freaks slutade köpa Porschar, BMW eller Ferraris och började köpa Nissan istället. Eftersom Nissan var ju mycket bättre och snabbare. Nja inte direkt. Nu, tjugo år senare, tror jag ju att det är bevisat utom tvivel att Nissan GT-R slår det mesta (ok inte för alla ![]() Innebär det att alla handlar rationellt och byter in sina sportbilar av annat märke till en Nissan. Det verkar inte som det. Det är den intressanta frågan. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Jag har en GTR från att ha haft ett antal Porschar (jag har 1 kvar) tidigare. Jag är så jävla nöjd med GTR:en, första bilen någonsin som jag kan säga att jag är så glad över. Fantastisk växellåda, man sitter bra i kupén, lätt att trimma, bra väghållning.
Har ställt om till E85 samt bytt avgassystem, laddkyl och lite rör. Kan logga tider i sprutet och 0-100 går på 2,7, 0-200 på 8,98 som bäst. Om jag kommer iväg optimalt vill säga. Det är kul! Jag tror att om fler skulle prova GTR så skulle många förstå varför den fått bra kritik. Sen kan man givetvis vara sitt märke troget men jag tror att de flesta Porsche ägare som uttalar sig har inte provkört. _________________ Mike Aman |
||||||||
Fast det är fortfarande en enorm koloss som inte är så vacker vare sig på utsidan och insidan, det tror jag skrämmer bort många som inte är intresserade av maximala prestanda utan andra faktorer. Dom kommer vara förbannat svåra att få över till nissansidan hur snabb den än är runt ringen.
Tänk om alla människor här i världen skulle köpa det som är bäst istället för det dom känner för, då skulle vägarna vara fulla av mazda 626 och toyotor ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
och nu var lite tid till kapad:
http://www.autoblog.com/2011/03/24/v _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Re:
![]() Men det verkade inte som att det var Ninjan som körde ![]() |
||||||||
_________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||
Jaha, det kanske snart blir till att damma av den här gamla tråden igen...
![]() http://www.automotorsport.se/artikla "Med den nya årsmodellen tänker Nissan göra ett nytt rekordförsök runt Nürburgring med GT-R och de ska ske under oktober. Räkna med att vi snart får mer information om detta." |
||||||||
Re:
Jag har aldrig gillat japanska fordon och inte heller denna svulst, men det börjar hända något ![]() Jag tror jag börjar bli förälskad ![]() ![]() Wow va cool den är! |
||||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 101, 102, 103 >> 3 besök senaste veckan (239517 totalt) |