Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ferrari 550M -98 GTR bygge i kolfiber
<<   1, 2, 3 ... 48, 49, 50
90 besök senaste veckan (352362 totalt)
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Denna helgen strippar vi 575M-en









_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare









_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005
Inlägg: 729



Det är vad jag kallar strippa det thumbs up

Ska bli väldigt kul att se vad du och Mattias kan åstadkomma med den där.

_________________
Jakob Hultkvist
Alfa 1750 gtv -71
Alfa Giulia Super 1300
Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1346



2-3timmar till på den så herre creds till er som orkar dra igång ett bygge som behöver strippas såpass!!

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
P.Eriksson
Lund, Skåne
Här sen Nov 2010
Inlägg: 45



Den såg rätt duktigt smälld ut!

Kommer bli hur bra som helst med den kompetens du har!

_________________
Petter Eriksson
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Vår målsättning är att plocka ner den till ramen denna helgen.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare













_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20185



Tigersåg ryker mindre

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2408



Ger inte så imponerande bilder kanske, inte var dag man skär mer en ferrari med gasverk.. som skall behållas.. .. men det finns nog en plan...

_________________
Michael Thulesius
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Re:

Michael Th skrev:
Ger inte så imponerande bilder kanske, inte var dag man skär mer en ferrari med gasverk.. som skall behållas.. .. men det finns nog en plan...


Ja det är bara att ta bort det som är kass på effektivast sätt.

Hela takstommen blir ny, #1 på första bilden.

Samt högersidans A-stolpe på andra bilden #16 och B-stolpe #11, #12 och #18.





Sen gör vi själva nytt golv och bockar plåtar till tröskeln på högersidan.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
GTS-99

Här sen Jul 2008
Inlägg: 20



Kanske en dum fråga men har bilen varit i en riktbänk och blivit uppmätt innan ni började demontera ?

Mvh Stefan..

_________________
Stefan Jansson
Chrysler Viper GTS-99
Viper club nordic/PCS11900
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Re:

GTS-99 skrev:
Kanske en dum fråga men har bilen varit i en riktbänk och blivit uppmätt innan ni började demontera ?

Mvh Stefan..



Med tanke på hur skev den ser ut att vara så gissar jag på nej.
Det är väl bättre att rikta den när det är så lite kaross kvar som möjligt?

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4241

Hjälpmoderator

Re:

Nikel skrev:
GTS-99 skrev:
Kanske en dum fråga men har bilen varit i en riktbänk och blivit uppmätt innan ni började demontera ?

Mvh Stefan..



Med tanke på hur skev den ser ut att vara så gissar jag på nej.
Det är väl bättre att rikta den när det är så lite kaross kvar som möjligt?


Det finns som vanligt två läror här.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Re:

Svartlock skrev:
Nikel skrev:
GTS-99 skrev:
Kanske en dum fråga men har bilen varit i en riktbänk och blivit uppmätt innan ni började demontera ?

Mvh Stefan..



Med tanke på hur skev den ser ut att vara så gissar jag på nej.
Det är väl bättre att rikta den när det är så lite kaross kvar som möjligt?


Det finns som vanligt två läror här.


Vi har en bil till här som vi utgår från för referensmått.
Delvis därför kändes det rätt menigslöst att sätta upp den i en riktbänk innan.
Sen så är det ju en rambyggd bil i grund och botten.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Idag fortsätter vi med rensningen av Mattias ferrari 575 maranello.
Där är inte mycket kvar av den nu..
Jag ser verkligen fram emot att börja återuppbygga den och jag är säker på att Mattias delar den åskådningen
Många av er undrar säkert varför man ger sig sådana här projekt.
Svaret är delvis av passion, delvis galenskap, resterande är för att vi köpte den skadade karossen med registreringshandlingar.
Det i sin tur innebär tack vare våra ganska unika svenska regler att den kan registreras som ombyggt fordon, alltså den kommer att förbli en ferrari 575M -02 och på det viset registreras för och köras helt lagligt på allmän väg med ca 620 hästkrafter.
Alternativet, att bygga ett amatörbyggt fordon, innebär stora begränsningar på just motoreffekten, samt även att bilen ej skulle bli en äkta ferrari i registret heller.
Har man ett genuint bilintresse så ska man ha ägt minst en ferrari i sitt liv, så är det bara!
Forza ferrari!


_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ferrari 550M -98 GTR bygge i kolfiber
<<   1, 2, 3 ... 48, 49, 50
90 besök senaste veckan (352362 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande