17 Okt 2011 08:58
Senast ändrad av Xmax, 15 Aug 2012 15:14, ändrad totalt 2 gånger
Dags för uppdatering igen.
Sesången 2010 flöt på fint för Puman.
Ett gäng konbanepass kördes och en rätt omfattande rensning av vikt har gjorts.
Coiloverdämparna från GAZ dök aldrig upp. När jag trots löften om leverans inte fått några dämpare på över 2 månader så avbeställde jag dom.
Puman tillverkades med 2 olika varianter på infästning för de bakre stötdämparna. Och självklart så är den varianten som sitter på min bil ovanlig. Så det var inte en helt enkel sak att hitta. Men tillslut hittade jag en variant av KW stötdämpare som passade. så det vart affär. Han knappt beställa grejerna innan bildelsimporten i Uppsala ringde och meddelade att dämparna fanns hemma. Riktigt snabb leverans, samt inte minst ett supertrevligt bemötande!
Dämparna är monterade. Vart en märkbar skillnad och efter att ha kört ett par banpass så måste jag säga att dom får fullt godkänt.
Bilen har också rensats ut inredningsmässigt. Baksätet är bortmonterat och ljudämpningsmattor och paneler etc. har tagits bort.
Förarstolen har bytts ut mot en mycket lättare historia. Orginal förarstolen var elmanövrerad och riktigt tung. Den nya stolen, hämtad från en Westfield, vägde mer sansade 6kg. Hittade på en gammal stol från en fiesta -97 som sett sina bästa dagar. Den stolen slaktades brutalt och underedet (som passade bolt on i puman) togs, och den nya stolen monterades på det. Resultatet vart att jag nu har en justerbar, kramgo sitta still stol. En enkel uppgradering som gör enormt mycket resultat. All energi som tidigare gått åt till att hålla sig kvar i stolen kan nu riktas på körningen istället.
Återkommer strax med bilder.