Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Puma -98
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (18252 totalt)
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006

Puma

Puman som går i Fyndbörsen cup har Öhlindämpare och fjädrar som leverarats av KH Motorsport så det är bara att ringa och be att få en lika dan uppsättning.

Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re: Puma

Niklas Falk skrev:
Xmax skrev:
Blir till att leta vidare.
Det gick (går?) en Puma i SSK Fyndbörsen Cup, kanske går det att få tag på lite info därifrån?

Rolf.osbeck skrev:
Puman som går i Fyndbörsen cup har Öhlindämpare och fjädrar som leverarats av KH Motorsport så det är bara att ringa och be att få en lika dan uppsättning.

Kanoninfo! Tack så mycket!

Känns som ett mycket bättre spår att titta vidare på än att hitta info om Puma Cup bilarna. Var lite mission imposible där.

Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Stötdämpare beställda!

Efter en del fundrande föll valet tillslut på en uppsättning GAZ coilovers runt om. Ställbara i både höjd och dämpning. Valde att gå på en uppsättning fjädrar GAZ rekomenderade. Tänkte börja med att testa ut dom, men framöver vore det kul att laborera lite och testa olika settups som Niklas Falk rekomenderat innan i tråden.

Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Väntar fortfarande...

Väntar fortfarande på leverans av dämparna.Så just nu händer inte så mycket med bilen. Däremot har garaget fått sig en utrensning och numer innehåller det bara saker som ska vara där. En inte helt oviktig uppdatering för projektet.

Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
:(

Dåligt med uppdateringar här. Bäst man bättrar sig.

Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Dags för uppdatering igen.

Sesången 2010 flöt på fint för Puman.
Ett gäng konbanepass kördes och en rätt omfattande rensning av vikt har gjorts.

Coiloverdämparna från GAZ dök aldrig upp. När jag trots löften om leverans inte fått några dämpare på över 2 månader så avbeställde jag dom.

Puman tillverkades med 2 olika varianter på infästning för de bakre stötdämparna. Och självklart så är den varianten som sitter på min bil ovanlig. Så det var inte en helt enkel sak att hitta. Men tillslut hittade jag en variant av KW stötdämpare som passade. så det vart affär. Han knappt beställa grejerna innan bildelsimporten i Uppsala ringde och meddelade att dämparna fanns hemma. Riktigt snabb leverans, samt inte minst ett supertrevligt bemötande!

Dämparna är monterade. Vart en märkbar skillnad och efter att ha kört ett par banpass så måste jag säga att dom får fullt godkänt.

Bilen har också rensats ut inredningsmässigt. Baksätet är bortmonterat och ljudämpningsmattor och paneler etc. har tagits bort.
Förarstolen har bytts ut mot en mycket lättare historia. Orginal förarstolen var elmanövrerad och riktigt tung. Den nya stolen, hämtad från en Westfield, vägde mer sansade 6kg. Hittade på en gammal stol från en fiesta -97 som sett sina bästa dagar. Den stolen slaktades brutalt och underedet (som passade bolt on i puman) togs, och den nya stolen monterades på det. Resultatet vart att jag nu har en justerbar, kramgo sitta still stol. En enkel uppgradering som gör enormt mycket resultat. All energi som tidigare gått åt till att hålla sig kvar i stolen kan nu riktas på körningen istället.

Återkommer strax med bilder.

Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Aktern rensad och orginalstolen ute.

Donatorstolen från en Fiesta -97 redo för slakt.

Dom 24000 milen som donatorbilen gått hade inte passerat helt obemärkt.

Underedet rensades från massa onödigheter och målades sen med hammarlack. En lätt Westfield stol monterades på det och "sitta still" problemet var ett minne blott.

Färdiga resultatet monterat i kupén.

Ford Puma -98
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (18252 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande