Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra MKIII widebody -91 med MKIV drivlina | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (72770 totalt) |
Det här projektet började 2003 med att jag tänkte byta avgassystem och fräscha upp bilen över vintern. Nu "ett par år senare" börjar det bli dags att köra igen...
Så här såg hon ut innan vansinnet började Ny ratt Nya poly-bussningar Modifierat växelspakslänkage Bakvagn med aluminiumbussningar Passagerarstolen monterad Nya Toyo R888s, 245/17 fram och 315/17 bak Stående pedalställ Provmontering av däck Pump och filter under tanken Batteriet i bakluckan Lock till fuelcellen Adapter mellan kardan och lådan RPS koppling Fixar till så att pedalstället ska få plats Min racemotor ihopmonterad av SMR Kardan Provmonterar turbo mm Motorhuv från Japan Bygger om bakluckan lite Måla måla... Provmoterar fuelcellen Provmonterar motor, IC mm Provmontering Provmontering av oljekylare mm Modifierar förarstolsinfästning Provmonterar förarstolen Tomt motorrum med manuellt Flaming River styrväxel Spacers Kollar så att fälgarna klarar av bromsarna Ljuddämpare Aluminiumbussningar Modifiering av Greddy front gjord av Hällzons Båttbyggeri Färdig front av Hällzons Båtbyggeri (inte min bil) Provmontering av vita blinkers Provmontering av aero-kåpor Påbörjat breddningsarbetet Zoran mannen bakom breddningen Ena sidan nästan klar Dem enda verktygen Zoran använder på bygget, plus en svets förstås Huvlås Glasfibertarga Modifierad krockbalk Elfix för att få 2JZ motorn att funka i min kaross BMW E39 blinkers Ny innerskärm Provmontering av BMW blinkers Allt metaljobb klart Zoran! Blev tvungen att modifiera fronten ännu mer... Spackla slipa spackla slipa Modifierar plastbiten mellan baklamporna Fixade en egen bogserögla Frågade om Zoran kunde hjälpa mig med att även göra sidkjolarna i plåt och det var inga problem Gammal bild på vingen Gammal bild på vingen Kardanen från Svea på plats Det är kul med sladdar... BMW pump och behållare för spolarvätska Bromsljusswitch Hit the lights! BMW blinkers Inhandlat bromsvätska efter lite läsande här på Rejsa Vita blinkers i bak MKIV:ans elektroniska hastighetsmätare i MKIII:ans hus MOMO ratt med fungerande tuta Ny vattenpump Remhjul till vattenpumpen Remhjul till generatorn Ny oljetryckssensor Blev tvungen att modifiera röret från luftfiltret lite för att få dit staget mellan fjäderbenstornen Relän till mina kylfläktar Metallbit med vattentemperatursvarning och tempswitch till mina fläktar Spak för att öppna bakluckan Bromsreducering placerad bakom förarstolen Bromsledningar Adapter till Flaming River styrväxeln Thermoswitch |
Ett bygge med lagom urspårning
Fast det roligaste är ju att du inte glömmer detaljerna som bilder på vita blinkers ihop med de andra lite mer rejäla modifikationer _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
_________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
Tack allihopa!! Jag hoppas att äntligen få köra lite till sommaren 2012, gatreggad och klar.
Richard: om du menar bakskärmarna så är större delen av orginalskärmarna kvar under, dock så är "gallret" borttaget. Detta gjorde att bakskärmarna blev jävligt stabila Du är varmt välkommen att komma och kika om du vill. |
|
först när jag såg breddningen med remsorna tänkte jag: vafan håller karln på med? men när jag ser helheten kan jag bara säga att det blir jävligt fränt
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
Håller på och slutför sidkjolarna som vi var tvungna att göra om lite. Känns som allt på bilen har gjorts minst två gånger... men, men, hoppas ha bilen färdig inför lack innan nyår och det känns som en ganska rimlig målsättning just nu.
|
HAHA F*n så cool den blir med breddningen!
Riktigt kul att nån bygger på den gamla. Det ser ut att bli riktigt bra. Gillar designen på breddningen och så klart 2JZ motorn. Ska bli spännande att se slutresultatet. Kul detalj med sidorutorna bak, oväntat men snyggt! _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
Tack!
Det här är vad jag hållt på med på sistone Har nu totalslaktat 2 reservdelsbilar till det här bygget. Alltid bra med reservdelar på hyllan Nu ska jag börja på den riktiga bilen igen. |
Tackar!! såna ord får en att orka hålla på ett par timmar extra i garaget!!
Sitter och funderar lite på om man ska strunta i allt lackera bilen och istället stripa den, idéer, tankar om detta? |
Det går tyvärr väldigt långsamt i garaget just nu men har iallafall fått hem lite ny delar
|
Saker och ting har gått väldigt långsamt på sistone men här kommer en liten uppdatering.
En polare som jobbar med plast har börjat det stora jobbet med bakspoilern... ...och plastbiten bakom regplåten i bak Zoran är tillbaka och slipar och spacklar inför lack |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra MKIII widebody -91 med MKIV drivlina | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (72770 totalt) |