| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Supra MKIII widebody -91 med MKIV drivlina
|
25 besök senaste veckan (73232 totalt) |
|
Toyota Supra MKIII widebody -91 med MKIV drivlina
Det här projektet började 2003 med att jag tänkte byta avgassystem och fräscha upp bilen över vintern. Nu "ett par år senare" börjar det bli dags att köra igen...
Så här såg hon ut innan vansinnet började
Ny ratt
Nya poly-bussningar
Modifierat växelspakslänkage
Bakvagn med aluminiumbussningar
Passagerarstolen monterad
Nya Toyo R888s, 245/17 fram och 315/17 bak
Stående pedalställ
Provmontering av däck
Pump och filter under tanken
Batteriet i bakluckan
Lock till fuelcellen
Adapter mellan kardan och lådan
RPS koppling
Fixar till så att pedalstället ska få plats
Min racemotor ihopmonterad av SMR
Kardan
Provmonterar turbo mm
Motorhuv från Japan
Bygger om bakluckan lite
Måla måla...
Provmoterar fuelcellen
Provmonterar motor, IC mm
Provmontering
Provmontering av oljekylare mm
Modifierar förarstolsinfästning
Provmonterar förarstolen
Tomt motorrum med manuellt Flaming River styrväxel
Spacers
Kollar så att fälgarna klarar av bromsarna
Ljuddämpare
Aluminiumbussningar
Modifiering av Greddy front gjord av Hällzons Båttbyggeri
Färdig front av Hällzons Båtbyggeri (inte min bil)
Provmontering av vita blinkers
Provmontering av aero-kåpor
Påbörjat breddningsarbetet
Zoran mannen bakom breddningen
Ena sidan nästan klar
Dem enda verktygen Zoran använder på bygget, plus en svets förstås
Huvlås
Glasfibertarga
Modifierad krockbalk
Elfix för att få 2JZ motorn att funka i min kaross
BMW E39 blinkers
Ny innerskärm
Provmontering av BMW blinkers
Allt metaljobb klart
Zoran!
Blev tvungen att modifiera fronten ännu mer...
Spackla slipa spackla slipa
Modifierar plastbiten mellan baklamporna
Fixade en egen bogserögla
Frågade om Zoran kunde hjälpa mig med att även göra sidkjolarna i plåt och det var inga problem
Gammal bild på vingen
Gammal bild på vingen
Kardanen från Svea på plats
Det är kul med sladdar...
BMW pump och behållare för spolarvätska
Bromsljusswitch
Hit the lights!
BMW blinkers
Inhandlat bromsvätska efter lite läsande här på Rejsa
Vita blinkers i bak
MKIV:ans elektroniska hastighetsmätare i MKIII:ans hus
MOMO ratt med fungerande tuta
Ny vattenpump
Remhjul till vattenpumpen
Remhjul till generatorn
Ny oljetryckssensor
Blev tvungen att modifiera röret från luftfiltret lite för att få dit staget mellan fjäderbenstornen
Relän till mina kylfläktar
Metallbit med vattentemperatursvarning och tempswitch till mina fläktar
Spak för att öppna bakluckan
Bromsreducering placerad bakom förarstolen
Bromsledningar
Adapter till Flaming River styrväxeln
Thermoswitch |
|
Ett bygge med lagom urspårning
Fast det roligaste är ju att du inte glömmer detaljerna som bilder på vita blinkers ihop med de andra lite mer rejäla modifikationer
_________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
|
_________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
|
Tack allihopa!! Jag hoppas att äntligen få köra lite till sommaren 2012, gatreggad och klar.
Richard: om du menar bakskärmarna så är större delen av orginalskärmarna kvar under, dock så är "gallret" borttaget. Detta gjorde att bakskärmarna blev jävligt stabila Du är varmt välkommen att komma och kika om du vill.
|
|
först när jag såg breddningen med remsorna tänkte jag: vafan håller karln på med? men när jag ser helheten kan jag bara säga att det blir jävligt fränt
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
|
Håller på och slutför sidkjolarna som vi var tvungna att göra om lite. Känns som allt på bilen har gjorts minst två gånger...
men, men, hoppas ha bilen färdig inför lack innan nyår och det känns som en ganska rimlig målsättning just nu.
|
|
HAHA F*n så cool den blir med breddningen!
Riktigt kul att nån bygger på den gamla. Det ser ut att bli riktigt bra. Gillar designen på breddningen och så klart 2JZ motorn. Ska bli spännande att se slutresultatet. Kul detalj med sidorutorna bak, oväntat men snyggt!
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
|
Tack!
Det här är vad jag hållt på med på sistone
Har nu totalslaktat 2 reservdelsbilar till det här bygget. Alltid bra med reservdelar på hyllan
Nu ska jag börja på den riktiga bilen igen. |
|
Tackar!! såna ord får en att orka hålla på ett par timmar extra i garaget!!
Sitter och funderar lite på om man ska strunta i allt lackera bilen och istället stripa den, idéer, tankar om detta? |
|
Det går tyvärr väldigt långsamt i garaget just nu men har iallafall fått hem lite ny delar
|
|
Saker och ting har gått väldigt långsamt på sistone men här kommer en liten uppdatering.
En polare som jobbar med plast har börjat det stora jobbet med bakspoilern...
...och plastbiten bakom regplåten i bak
Zoran är tillbaka och slipar och spacklar inför lack |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Supra MKIII widebody -91 med MKIV drivlina
|
25 besök senaste veckan (73232 totalt) |
