Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 2 besök senaste veckan (259179 totalt) |
Re:
Äntligen börjar du få ihop en vagnpark Fredrik! Bara ett par till så är du välkommen in i klubben. ![]() _________________ Klas Eriksson Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm |
||||||
Re:
![]() Får skaffa fler småbilar då, så är det lättare att få plats med dem ![]()
![]() Jag kan faktiskt göra det, det handlar om vad som ger mig mest nöje och mest körglädje ![]() Ironiskt nog så vill inte jag rensa ur bilen och bygga bur i den, men det finns spekulanter på bilen som är seriöst intresserade så det finns en möjlighet att min Mercedes kommer bli en äkta rejs/rallybil framöver ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Re:
Helt underbar ![]() _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||||||
Re:
Hehe, du han före. Såg den igår och tänkte postat den då.. ![]() |
||||||
Underbar hyllning!
Nu väntar vi på vad E30-rapparna kan kontra med. ![]() The battle is on! ![]() |
||||||
Re:
Yupp, inga problem. Det var en dålig tändspole och en intermittent felande triggergivare, bägge bytta. Inga stora saker gjorda under vintern, ny växellådsbussning och allmän ompyssling men inga ändringar då jag bygger på två andra bilar istället ![]() Vad som ingår beror på köparens prutförmåga ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Som det ser ut nu så kommer denna bil att rulla ner till Wien för att stanna hos en entusiast i Österrike. Intressant i kråksången är att det har varit fler seriösa intressenter från Tyskland och Österrike än från Sverige. Varit en rolig tid med bilen hittills iaf
![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Tråkigt att höra men som sagt var så har du "förädlat" stjärnan under lång tid nu ;-)
Vad kommer härnäst? ;-) _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||||
Nu var en epok över, Mercan är såld...
![]() Glädjande nog så hamnar den hos en kille som tidigare ägt 2 st 2.3-16 och vet vad det är för bil, kommer faktiskt fortsätta rulla i Göteborg. ...så nu var man bara Opelägare igen ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Re:
Får beklaga sorgen - när du "äntligen" hade lyckats skaffa dig en riktig bil... ![]() ![]() Men det kommer säkert fler chanser! ![]() Säger en som totalt fastnat i sent 80-tals träsket - svårt att bli fri från "den här skiten"... Får väl se till att locka över dig i BMW-träsket! ;-)
Been there - done that! Som mest fyra Åplar på gården, då var inte farsan så nöjd... ![]() Fast då var det sent 80-tal och Åplar som driver i rätt ände! _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
Re:
Låter intressant! Hoppas jag får låna din tråd en snabbis; Jag överväger att köpa just m103 motorn och stoppa på turbo, eftermarknadssprut osv. och hänga ner i en inte merca-bil. Hört att det kan vara förgasare på dem, så det jag är nyfiken över är om det finns flera olika m103 3.0 liters motorer.. hört något om en 24ventilers som skall vara lättare att montera ems på som har typ som du skrev K-jet, någon som kan ge mig en vägledning så jag inte köper helt fel motor? tack på förhand ![]() _________________ Pierre Vahlberg - Mercamotor i driftbil! |
||||||
Svarar här: M103 har alla ke-jetronic. Tidigare sexor hade förgasare men de är rätt hedenhös. M104 (samma botten men 24V-topp) är betydligt känsligare och lämpar sig inte lika väl för överladd.
Så köp en M103, går att få ut 650hp med original innanmäte innan haveri (med lite tur och mycket tokeri, googla turbobanditen/pumpish så får du dumma idéer ![]() _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||||
Re:
Härligt, då har jag förstått allt rätt ! Tack ska du ha för grymt snabbt och förklarande svar, och TS får tillbaka sin tråd ![]() _________________ Pierre Vahlberg - Mercamotor i driftbil! |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 2 besök senaste veckan (259179 totalt) |