| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Sprickor i ramen :/
|
4 besök senaste veckan (6954 totalt) |
japp då är jag med,... tänkte bara att ifall det finns plats nog att vattnet ska kunna komma in, frysa till och sen rinna ut igen å avdunsta så borde även syre nog för rost kunnat komma in... men som ni säger med hjälp av gammal sågvätska å oljeretser på insidan blir det ju inte nödvändigtvis rost _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
|
Re:
om det nu är frysskador och det inte verkar finnas så mycket rost, varför använder du inte ramen du har? Är det problem med materialspec för rören? _________________ Karl Vestgöte |
||||||
|
Re:
Ja, dels osäkerheten på ramen...fastän jag egentligen inte tror det ska vara något problem. Sen förespråkar SFRo 2mm i tjocklek på ramen till ett bygge som mitt med en ganska tung och stark motor. Hade jag valt att bygga runt t.ex en mc-motor hade jag utan tvekan byggt vidare på den befintliga ramen. Mvh Magnus _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||||
|
Vad skall du ha för snurra? Den mest topspecade caterhamen hade en Opel 2-liters med turbo & 330 hk.
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
|
Re:
ok då förstår jag, jag kan hämta den spruckna ramen om du vill bli av med den så slipper du det besväret
_________________ Karl Vestgöte |
||||||
|
Re:
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Re:
Har redan reserverat ramen åt en annan som var intresserad. Men om ni två kan göra upp något sinsemellan är jag tacksam att få bort den så snart som möjligt. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||||
|
Re:
Var han först så är det nog bäst han får ta den. Jag har egentligen inte plats, ekonomi eller tid för ett sånt projekt men är det rätt pris måste man ju ordna så att förutsättningarna stämmer. Lycka till med bygget! _________________ Karl Vestgöte |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Sprickor i ramen :/
|
4 besök senaste veckan (6954 totalt) |