| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur spänner ni fast era MC-batterier?
|
8228 besök totalt |
|
Re:
Jag kör ett 18Ah gel batteri det klarar utan vidare att starta en M52B28 (2,8L sexa) även på vintern vid -10 gradera dett kallaste jag testat hitills. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
Re:
Dock får man ju betänk att både jag och Mich har bilar som är ganska snåla med förbrukning osv. Har du stereon arne, larm, fläkten på fullt och 200w innerbelysning lär det inte räcka länge. Själv kör jag till vardags med min bil och på hösten börjar batteriet bli lite trött. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Alright, nä den bilen kommer varken ha värmepaket eller innerbelysning/stereo osv. så det blir all-in race! Men jag vet inte hur litet batteri jag vågar stoppa i, den starta alltid på ett varv, men om man skulle behöva nöta några sekunder så är det skönt med ett batteri som inte fegar ur
_________________ Mvh Lukas Wiklund Honda S2000 AP1 -00 BMW M535i -87 Ford Granada -85 |
||
|
Jag kör med 19Ah, men har ju bara en 1.8 att dra runt och det har inte varit några problem hittills. Det enda som hänt är att bilen vid ett tillfälle höll på att dö när bilen gick på tomgång och elfläkten till motorn drog igång i somras.
Ska bruksa bilen denna vintern så det blir ett litet test på vad batteriet klarar av. Låter lovande att Bäcks 2.8 gick att starta i -10. |
||
|
Re:
Med ett 15Ah batteri på en M30 med över 12 i komp har jag inget problem att nöta på startmotorn tills man har fullt oljetryck. Så det funkar bra mycket bättre än vad man kan tro. _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||
|
Kolla här i min byggtråd hur jag gjort: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62130&postdays=0&postorder=asc&start=294
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Hur spänner ni fast era MC-batterier?
|
8228 besök totalt |