Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vevhusventilation?
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (15481 totalt)
HondaJalle
Jönköping
Här sen Nov 2007

Re:

Göran Malmberg skrev:
Nu har jag monterat ett vacu-pan system på bilen. Inte kört på vägen ännu då vädret inte tillåter sånt ännu, men jag har kört motorn utanför garaget. Jag har ju en stor ljuddämpare på bilen, som även fast den dämpar ljudet bra förmodligen har förhållandevis lågt motstånd. Men det är som sagt ingen "raktigenom" design. Att det inte skulle fungera alls är fel, det ger skapligt sug i slangarna från acgasrören. På 800 rpm så sugs fingret fast lätt om man stoppar det i slangänden. Det är 12:ans AN slang. Återkommer med mätningar senare när det går att köra.
Göran

Testade du något mera med detta? Är intresserad av resultat då jag skall testa detta själv.

delsol vti-re
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Re:

HondaJalle skrev:
Göran Malmberg skrev:
Nu har jag monterat ett vacu-pan system på bilen. Inte kört på vägen ännu då vädret inte tillåter sånt ännu, men jag har kört motorn utanför garaget. Jag har ju en stor ljuddämpare på bilen, som även fast den dämpar ljudet bra förmodligen har förhållandevis lågt motstånd. Men det är som sagt ingen "raktigenom" design. Att det inte skulle fungera alls är fel, det ger skapligt sug i slangarna från acgasrören. På 800 rpm så sugs fingret fast lätt om man stoppar det i slangänden. Det är 12:ans AN slang. Återkommer med mätningar senare när det går att köra.
Göran

Testade du något mera med detta? Är intresserad av resultat då jag skall testa detta själv.

Jag har kört med det hela sommaren och min son gjorde likadant och åker turbo. Min motor och oljefällorna kan du se på min tråd, sista bilden. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=76615
min sons motor kan du se på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=76916
Det har fungerat fint och ger vacuum över hela registret. Turbomotorn kan jag inte uttala mig om vad gäller full last, men vi har inte noterat något dramatiskt. Jag gjorde ju en egen vinkling och litet venturi vid rörets ingång i collectorn.

Jönköping
Här sen Nov 2007

ok, tack för infon thumbs up

delsol vti-re
Citera
Skruva banåkabil
Vevhusventilation?
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (15481 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande