Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Porsche 944 -83 banpreppad och gatreggad *såld*
5025 besök totalt
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare

Eftersom jag använder bilen alldeles för sällan så är det nog dags att göra sig av med den.

Lite fakta om bilen:

Det mesta som hänt med bilen sen jag köpte den 2006 finns dokumenterat i min projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=29082
Tråden innehåller dessutom massvis av bilder som jag inte tagit med här.

Inredning
Rensad inredning, lättade dörrar, fullbur från Guss, Sparco moccaratt, Sparco Corsa-stol, Sparco 6-punktsbälte samt ytterligare en lätt glasfiberstol på passagerarsidan.
Autometer varvräknare med shift light. Sitter även autometer-mätare för oljetemp som inte är inkopplad.

Motor
Motorn är orginal med öppet filter.
Renoverad 2006 efter ett lagerras på Anderstorp.
Har inte gått många hundra mil efter detta, några banträffar inkl transport till och från.

Kaross m.m.
Sidorutor i lexan och sidospeglar som är lättare än orginal. Glasfiberhuv. Hjulhus fram renskrapade från underredsmassa samt lackerade.

Chassi m.m.
Sparco fjäderbensstag. Camber/caster-justerbara toppinfästningar. LEDA-fjäderben ställbara i höjd och hårdhet med Eibach racefjädrar runt om. Uniballs i alla stötdämparinfästningar.
Dämparna monterades av förra ägaren och har uppskattningsvis inte gått över 1000 mil.

Bromsar
TAROX sport/race-belägg samt stålomspunna slangar. I övrigt orginal.

Fälgar/Däck
Bridgestone RE540S 225/50-15 på BBS 8x15" + 9x15" (De har några år på nacken vid det här laget och är rätt slitna)

Torrvikt ca 1065kg (Har inte kontrollvägt den men ser ingen anledning att betvivla denna uppgift från tidigare ägare)

Det är absolut inget putsskick på bilen, den har använts för bankörning och det syns.
Inredningen är dock i bra skick då den målades om i samband med motorrenoveringen, instrumenten monterades lite snyggare etc...
Bilen är körklar sånär på en startmotor som som inte alltid slår till men då går den att putta igång, jag körde den själv senast förra hösten.
Det finns väl lite småfix här och där men den går som sagt att köra som den står. Byt vätskorna och besikta den så bör man vara hemma.

Bilen är för närvarande avställd och obesiktigad men den klarade senaste besiktningen utan anmärkningar.
De r-däcken som sitter på skull nog få nedslag på mönsterdjupet. Den är regbesiktigad med bur så det har inte varit eller bör vara något problem.

Bilen står i mina föräldrars garage i Torsås några mil söder om Kalmar så eventuell visning / provkörning sker där och inte i Värnamo.

Pris: Besiktigad och med fixad startmotor runt 55-60k eller bud. Skall bilen säljas som den står nu obesiktigad och med ofixad startmotor påverkar detta givetvis priset. En smidig affär går före några extra tusenlappar i pris men jag är inte desperat så rejäla skambud utan att ens ha varit och kollat på bilen undanbedes.

/Martin Öberg
tel: 070-3504692
mail: martin at martinoberg.se

Ni får gärna ringa men jag föredrar mail eller pm här på rejsa vid en första kontakt.

Tror inte jag missade något nu, uppdaterar vid behov.

Filmklipp från Superstage: http://www.youtube.com/watch?v=Bzzrq7sBiaM

Här sen Dec 2002

Ska inte förstöra din tråd Martin men jag vill flika in att om man vill ha en rolig, lättkörd och mycket snabb banbil, så kan jag varmt rekommendera denna. Väghållningen och balansen är superb. thumbs up thumbs up thumbs up

/Föregående ägare
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011

jag vill ha den ring mig el pm:a 0707816992 Magnus

Västerås
Här sen Jan 2011

Handpeng lagd!

Västerås
Här sen Jan 2011

Mycket nöjd med bilen!

Stockholm
Här sen Jul 2010

Grattis till er båda, dags att köra Roadsport?

Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003

Re:

mhelin skrev:
Mycket nöjd med bilen!

Grattis till en rolig bil !

Jag är så avis på dina fälgar

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re:

mhelin skrev:
Mycket nöjd med bilen!

Fortsätt på denna tråden! Tror många vill se vad som händer med kärran.
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011

Jag lägger upp en projekt-tråd då.

5025 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande