| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Porsche 944 1983 byte av bakvagn till s2
|
2177 besök totalt |
|
Som rubriken lyder. Hur går man till väga? Tips på vilka delar som man ska använda sig av. Sökt lite men inte hitta de rätta svaren. Gärna lite länkar på projekt med liknande ombyggnad. _________________ Magnus Helin |
||
|
Har jag helt fel i att det "bara" är bärarmarna, drivaxlarna, dämpare och stavarna som skiljer vad gäller hjulupphängning?
Sen skiljer nu iofs växellåda, tank och balken mellan dem... _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
|
Re:
Allt du säger plus: Bromsar, bredd på bakvagnen (vid hjulen) Visserligen är allt bolt on, men du bör ju följa med framtill också. På den bilen som ju har dämpare som är anpassade av mycket bra kvalisort skulle jag inte bytt. _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
|
Re: Porsche 944 1983 byte av bakvagn till s2
Vad vill du byta ut och varför? (Det blir ju ingen större skillnad bara för att du byter till S2-prylar) _________________ -- |
||
|
Re:
Tror inte den ändringen räcker, eftersom allt i princip skruvas i befintliga hål. Enda synliga skillnaden är andra bromsar och alubärarmar istället för plåt. _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
|
om jag tolkat reglerna rätt så räcker det.
De bästa vore om de räckte med ett lådbyte "bara". Ta som ex. Bmw 318 byte av fjäderben, bakaxel, låda & motor från 328 exempelvis. Borde räcka för att klassas som ombyggt fordon. _________________ Magnus Helin |
||
|
Kolla upp med din närmsta SFRo person, jag ställde samma fråga till min om 328 prylar på en 316 & fick svaret, nej inte bara bulta på prylar, minst krävdes det nya infäsningspunkter. = svetsa
Det är mycket säkrare att låta dom som skall godkänna ditt bygge stå för tolkningen av reglerna, går så mycket lättare då att få bygget godkänt. Ett tips i all välmening.
_________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2177 besök totalt |