Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 16, 17, 18 >> 6 besök senaste veckan (171482 totalt) |
jag tyckte att jag använde många meter rör i min micra men detta är ju nått enormt haha...
![]() tror jag mosade in 32 meter 42 rör. 6 meter 30mm rör 6 meter 40x40 ca 6 meter 30x30 sen typ 2 plåtar med 2mm plåt... ![]() men då blev min bil rätt tung (även om såklart bakaxel och motorn är de största vikterna) hamnade på 1010 med fulltank å vatten fyllt osv osv ![]() _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Nu är så rörramen klar och de slutade som beräkrat på stax under 50 meter rör.
Rörram med motor och diff slutar på vikt strax över 200 kg. Målvikten är ju under 450 kg med mig i samt fulltankad med alla vätskor på startlinjen. Lite bilder från dagen, Sista tvärstaget på plats och rörramen klar ![]() ![]() Främre motorfästet ![]() Lite suddig bild på det ena av de bakre fästena ![]() De högra bakre fästet. ![]() Hade tyvär inga riktiga bultar till nått av fästena då de visade sig va fingäng till motorfästena i toppen, så andra bultar ska i när jag vart förbi Wurth. MVH _________________ Andreas Fäldt |
||||
_________________ Johan Lekås |
||||
Tackar. De bakre fästen är i nuläget endast fästa där du ser svetsen. Detta på grund av att jag vill bygga på delen av fästet som ansluter mot andra sidan av röret när jag håller på att klä brandväggen i plåt för att underlätta inpassning av denna.
Fick även till de sista motorfästet igår, de över lådan. syns i mitten på bilden. Ska dock fösrtärkas lite i samband med helsvetsningen. Så nu är alla motorfästen klara. ![]() Idag ska jag påbörja bygget av de under länkarmarna bak samt ta en helhetsbild på bilen som efterfrågades av Philipp ![]() MVH _________________ Andreas Fäldt |
||||
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Re:
Som jag skrev i förra inlägget så kommer de fästna att göras färdiga när i samband med att jag klär brandväggen. Alltså inte klara än ![]() _________________ Andreas Fäldt |
||||
Idag blev de inte så mkt gjort då tiden i garaget gick till lite annat byggande.
Hann iaf med att börja malla lite i jiggen för länkarmarna. ![]() Samt knäppa lite kort på rörramen, dock svårt å få ett helhetskort då karossen är ivägen. ![]() MVH _________________ Andreas Fäldt |
||||
Då var jag tillbaka i garaget efter en lång å skön semester. Åkte ut en sväng idag efter jobbet..
Började på de bakre nedre länkarmarna ![]() ![]() Tyvär kunde jag inte notcha nått idag då borrmaskien sagt upp sig... Fortsatte istället med lite pyssel. Testade lite tankar kring tanken. ![]() Tanken är i nuläget på ca 16L plus att jag kommer köra med ca 4 liters catchtank. Så cirka 20 liter, borde räcka några varv iaf =) MVH _________________ Andreas Fäldt |
||||
Bygget tuffar på, men tyvär i sakta mak. Detta beror mycket på ändrade familjeförhållanden och då även ändrade ekonomiska förutsättningar. Detta har resulterat i att jag inte kan ha kvar garaget jag är i nu utan närmaste månaden blir de flytt till ett billigare garage så jag kan fortsätta med bygget där.
Vad har då hänt med bygget de senaste veckorna... Länkarmarna bak är nu helt klara men då kameran är på reparation efter ett besök i garagegolvet kommer bilder senare när kamerna återvänder =) Idag ska jag ut och börja mäta in diffen samt börja packa lite inför garageflytten. Hoppas på att få tillbaka kameran i veckan så jag kan uppdatera lite med garageflytten. MVH _________________ Andreas Fäldt |
||||
Re:
Satsa på att bygga den på 35-45l iaf. min EVo's tank är på 67L med inbyggd catchtank, den räcker inte länge alls 5-6L/mil på bana typ. om du kommer turboladda den i framtiden så räkna med 3-5L milen iaf... inte många varv det på Mantorp/Anderstorp. mvh k _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Nu har vi ju en annan vikt att tala om, men när vi kör bana med hojarna så ligger CBR954an på ca 1.1-1.2L/mil, och CBR919 på 0.9-1.0L/mil.
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||
Min GSX-R 1000 -02 med mig på (totalt 287kg) hade ett snitt efter två dagar på Gotland Ring 0,75l/mil, så att de drar mindre är ingen tvekan om
![]() edit: Kul bygge för övrigt! ![]() _________________ //Richard Å Audi A6 familjepulka -11 Audi A2 -03 (såld) Audi A4 TSQ -01 (såld) Audi S4 BiT -00 (såld) Åker numera skrevraket på bandagarna... |
||||
MkIIIan (lätt bil med R1-spis) hade en 30L tank. Låg jag och kranade i 45min på Sviestad så drog den ca 20L. Kanske i minsta laget med 20L tank, men rätt långt kommer du i alla fall.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Re:
![]() Pust... Ibland är det inte lika kul med 6,7L V8 hör jag... Nåja, tur att jag handlat mig en 100liters-tank. ![]() |
||||
Re:
Kanske får göra "catchtanken" vid motorn lite större. Enda möjligheten då tanken som ligger i golvet fram är maxad till 16 liter. Får åka ut i veckan å mäta lite. Återkommer om tankbygget. Var och hämtade lite prylar till bakvagnen idag med, blir mer småpyssel nu när jag inte kan bygga då bilen är på väg att flyttas (Jiggen således inte uppvägd) ![]() MVH _________________ Andreas Fäldt |
||||
Re:
och min Zx6:a ligger på precis över litern med.. I regn :rolleyes Bensinstopp i norge på motorvägen är inte jättekul ![]() |
||||
Re:
Ne aldrig skoj med soppatorsk, kikar efter lite andra möjligheter till att montera 2 tankar. Ett problem som är värt att tanka på.. (Dålig tisdagshumor) ![]() _________________ Andreas Fäldt |
||||
Nu är jiggen uppvägd och bygget kna fortskrida
![]() Nu när ramen är färdigkonstruerad så har jag lyft av karossen för att få lite utrymme å jobba på, samt underlätta helsvetsningen som ska ske efter att bakvagnen är punktad. ![]() . . ![]() MVH _________________ Andreas Fäldt |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 16, 17, 18 >> 6 besök senaste veckan (171482 totalt) |