| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vilken är din favoritbana?
|
<< 1, 2 4694 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Re:
håller inte med. räkna på milkostnaden för oss Stockholmare som måste i genomsnitt 30/35 mil en väg för att hitta banor överhuvudtaget så inser man att färjan t+r för tusenlappen är helt okej. tiden det tar är ungefär detsamma och om banan dessutom är bättre...
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Min röst faller på Gotland Ring, har inte besökt alla banor så det blir ju svårt att jämföra! Mantorp och Anderstorp har jag besökt och varit medåkare på men aldrig kört själv!
om resvägen skall räknas in hade väl omröstningen handlat om vilken bana vi bor närmast!
Å andra sidan så överlever Nurnburg många omröstningar så om banan är riktigt bra eller legendarisk så spelar det ingen roll! Instämmer dock i depåkritiken, hoppas verkligen att det blir bättre. _________________ Fredrik Hård Clio Sport 172-02 |
|
Gotland Ring är kul. Synd att det är så knepigt att nå den bara...
För oss som bor i de centrala delarna av vårt avlånga land är ju restid/besvär nå't som måste vägas in i värderingen. Det gör ju att Knutan faller ner lite på listan, annars en toppkandidat. Sviestad är också kul och klart underskattad av många. Jag är beredd att hålla med Åke Nyberg - "De som tycker Sviestad är tråkig kör för sakta".
Mantorp och Anderstorp kommer efter Gelleråsen , Mittsverigebanan och Kinnekulle på min lista. Sturup har jag kört 2 varv i monsunregn och det svängde ju. Falkenberg har jag bara traskat runt så där har jag ingen aning. Edit: Stavning... |
|
Har kört allt utom Sturup. Knutstorp outstanding i Sverige även om den ligger långt bort. Gotland Ring är roligare om man kör korta slingan. Däremot tycker jag inte att det är bökigt att ta sig dit...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
Re:
Ja, den långa med sydslingan inkluderad är jobbig att köra med alla stenar o grus
Näää... men allvarligt, vilken sträckning är det du gillar, vilken del är det man kan ta bort om man kör en kortare vaiant? _________________ Magnus Thomé
|
|
Svår fråga, Kinnekulle och knutan är trevliga, Kinnekulle vinner för mig eftersom den har bättre flow.
Men Totalvinnare är Gottland!
Sen har jag svårt att inte slå ett slag för Sviesta som trots allt har en storhet i sin enkelhet Har inte åkt Sturup eller Mittsvergebanan måste försöka pricka in dom vid tillfälle. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
|
Re:
Min gamla M3:a i avataren körs genom högerkurvan på Gotland Rings korta slinga. Kanske något kort, men då slipper man den tråkiga och orytmiska baksidan.
Du svänger alltså höger efter uppförsbacken och kommer in mitt på start- och målrakan istället. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
Re:
ACR ligger också nästan i Sverige...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Vilken är din favoritbana?
|
<< 1, 2 4694 besök totalt |