Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ferrari 430 Scuderia och 997 GT2 | 6225 besök totalt |
De får väl duga... |
||||||
"Vad är en bal på slottet" Har båda fått smaka bana redan? GT2'an har det ju helt klart utifrån fotot Uppenbar fråga är ju vilken tar du helst till banan? _________________ Magnus Thomé |
||||||
Tack för kul feedback!
Självklart kör jag båda bilar på bana, det är det dom är gjorda för Scuderian är mer välbalanserad och har en bättre känsla men jag är snabbare i GT2:an och den är roligare att köra. Jag har kört mycket mer med GT2an än scudden _________________ Fredrik Hermansson |
||||||
Min son gillar fredriks GT2:a (sitter en liten parvel i svart hjälm i passargerar stolen) _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET |
||||||
Tjena Micke,
Hoppas allt är väl med dig! Det där kommer jag ihåg, vi hade skitskoj! PS. Min son älskar lill- Cayennen han har dock inte lärt sig svänga än så jag får väl måla om väggarna snart _________________ Fredrik Hermansson |
||||||
|
||||||
Av flera orsaker: Manuell-låda ger mer närvaro och körglädje, Jag har kört GT2:an mer och är mer "hemma" i den. Sen är det som Rickard skriver, när turbon börjar ladda känns det riktigt bra
Scuderian har andra kvaliteter såsom Ljud(världens bästa) balansen i bilen, bromsarna, och den grymmt snabba F1-lådan som växlar på 60 millisekunder, utseendet _________________ Fredrik Hermansson |
||||||
Intressant att höra från någon med erfarenhet av båda ge omdöme Sen är det ju individuellt vad man går igång... nä, hur man går igång på olika sätt på olika saker. Någon får ge mig en åktur i en fet turbobil på bana en vacker dag så får vi se om jag ser ljuset Eller inte
(Minns min första åktur runt ringen. Passagerare i en 993 GT2 Cup med kunnig racerchaffis bakom ratten. Mycket trevligt men ingen revolution. Jag är f*n inte lättskrämd verkar det som ) _________________ Magnus Thomé |
||||||
Mycket vikt på bakhjulen kan vara en stor fördel på en racebil. Vid inpromsning mindre viktförskjutning framåt vilket gör att bakhjulen kan göra större procent av bromsjobbet jämnfört med en frontmotorbil Vid acceleration är mycket vikt över bakhjulen bara av godo. Har man dessutom kompensera det med däcksbredd bak går det fort även i kurvorna trots mycket vikt bak, även för acc är ju mycket däck bak mumma. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
.....+ att drivet ut ur sväng är svårt att konkurrera med någon annan 2-hjulsdriven bil. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Ferrari 430 Scuderia och 997 GT2 | 6225 besök totalt |