Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
"Död" Styrning
<<   1, 2
9823 besök totalt
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



Re:

Henn0 skrev:
ice skrev:
Henn0 skrev:
...hur bör man utforma anti squat på en banbil? ska man satsa på mycket anti squat för att minska nigningstendenser eller vill man låta bilen niga vid bromsning?...


Anti Squat har ingenting med inbromsning att göra, jag tror att du famlar efter Anti Dive eller möjligen Anti Lift.


famlar och famlar, skrev fel, syftade på Anti Dive att bilen inte "niger" vid inbromsning


Jag tycker att man skall ha en rörelse som är i samma storleksordning som banans knölighet.
om man gör rörelsen för liten; 'kommer hjulen att missa dalarna, vilket försämrar bromsförmågan.

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re:

ice skrev:
Henn0 skrev:
ice skrev:
Henn0 skrev:
...hur bör man utforma anti squat på en banbil? ska man satsa på mycket anti squat för att minska nigningstendenser eller vill man låta bilen niga vid bromsning?...


Anti Squat har ingenting med inbromsning att göra, jag tror att du famlar efter Anti Dive eller möjligen Anti Lift.


famlar och famlar, skrev fel, syftade på Anti Dive att bilen inte "niger" vid inbromsning


Jag tycker att man skall ha en rörelse som är i samma storleksordning som banans knölighet.
om man gör rörelsen för liten; 'kommer hjulen att missa dalarna, vilket försämrar bromsförmågan.


Ja...det har vi väl kommit överens om, för länge sedan.....att vinklar som låser rörelser är inte av godo.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Racetech
"Död" Styrning
<<   1, 2
9823 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande