Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
"Död" Styrning
<<   1, 2
9823 besök totalt
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Re:

Henn0 skrev:
ice skrev:
Henn0 skrev:
...hur bör man utforma anti squat på en banbil? ska man satsa på mycket anti squat för att minska nigningstendenser eller vill man låta bilen niga vid bromsning?...

Anti Squat har ingenting med inbromsning att göra, jag tror att du famlar efter Anti Dive eller möjligen Anti Lift.

famlar och famlar, skrev fel, syftade på Anti Dive att bilen inte "niger" vid inbromsning

Jag tycker att man skall ha en rörelse som är i samma storleksordning som banans knölighet.
om man gör rörelsen för liten; 'kommer hjulen att missa dalarna, vilket försämrar bromsförmågan.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

ice skrev:
Henn0 skrev:
ice skrev:
Henn0 skrev:
...hur bör man utforma anti squat på en banbil? ska man satsa på mycket anti squat för att minska nigningstendenser eller vill man låta bilen niga vid bromsning?...

Anti Squat har ingenting med inbromsning att göra, jag tror att du famlar efter Anti Dive eller möjligen Anti Lift.

famlar och famlar, skrev fel, syftade på Anti Dive att bilen inte "niger" vid inbromsning

Jag tycker att man skall ha en rörelse som är i samma storleksordning som banans knölighet.
om man gör rörelsen för liten; 'kommer hjulen att missa dalarna, vilket försämrar bromsförmågan.

Ja...det har vi väl kommit överens om, för länge sedan.....att vinklar som låser rörelser är inte av godo.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Racetech
"Död" Styrning
<<   1, 2
9823 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande