Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 21616 besök totalt |
Hej Pär! jajemen, allt åkte med... ![]() Bra fråga...Nja, slitytan putsas bort första gången du bromsar. Så jag tror inte det påverkar, ytskiktet är ju ganska tunt. Har ingen temp på själva processen men just värmen tror jag inte är något problem :däremot läste jag för längesedan här på forumet att vissa materialkvaliteér inte mår bra av vissa ytbehandlingsmetoder. Skall söka lite på det vid tillfälle. (eller rätta mig om jag har fel...) Har iaf inte haft problem med tidigare skivor, och iden fick jag när jag kikade på en bromsskiva från EBC, fast de grönkromaterar sina. ![]() Som du märker är det mest antaganden från min sida, någon annan kan säkert detta betydligt bättre. _________________ /Calle |
||||
|
||||
Tjena Calle,
Grymt imponerad av din bil, ibland kan det löna sig att ta en paus för att sedan ta nya tag... Lycka till och hoppas vi ses på nån träff i sommar. ![]() /Micke _________________ Mikael Andrén Alias Silverpilen Scirocco Mk2 - No Fear - |
||||
ojojoj.... tror jag svimmar!!
J-kligt snyggt jobbat Calle! Nu måste man nog skämmas när man tar ut den 'lilla vita' när man ser finishen på alla grejer. Finns som sagt för- och nackdelar med att ta en paus. Nackdel, vänta längre på att få köra... Fördel, tid för mer finish. Vi ses och hörs! _________________ // Viktor Czajkowski |
||||
Ååhh , aahh , Mmmmm osv osv........
Jaha ja , det är alltså där ribban ligger nu?? ![]() MYCKET LÄCKER!! Rent och snyggt ........... dräggel.......... bilder ........ mer......... Ooouuhh!! ![]() och den där skall du plåga runt banorna i sommar?? Hoppas jag iaf får se den och kolla in närmare då? Jag själv har ju lagt ribban på att få en körbar bil till sommaren. Min kommer att rulla med alla buklor befintliga till en början ![]() Men om 2 år kanske man kommer ens lite närmare ditt resultat? Keep it up ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Jag tycker inte du behöver skämmas på något sätt Viktor! Särskilt inte med tanke på hur snabbt du byggde din och att det gjordes i ett P-hus. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Ja, Calle har gjort det besvärligt för oss andra!
Du skall nog se att du får stil på Jettan också. Fördelen att ha en lite bucklig bil är ju att man kan busa lite mer med den utan att få panik om det händer något. Varför resonerar jag inte så klokt om min bil? ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Men för att beröra bilen ifråga lite?
Var/hur har du löst frågan om att kunna dela buren?? Ser att den är delbar på vissa ställen. Var har du den delbar??
Därför att du redan har en av de finaste GTi-bilarna. ![]() ![]() ![]() Det vore ju lite synd att bara bukla till den för att bara slippa vara orolig senare ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Det är tack vare såna som du som en del får ångest och säljer
![]() (att man sedan får ångest efter man sålt är något helt annat...) ![]() Säger bara ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
Tja!
Har läst tråden förut för länge sedan och hittade på den nu av en slump när jag satt o spana runt lite ![]() Hur går det med bygget? Mer bilder vill vi ha eller hur folket? ![]() detta bygge skulle jag knappt våga använda på väg ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Calle har fullt upp med bilbyggerier, lägenhetsrenoveringar och drygt hundra saker till ungefär, så han har inte så mycket tid till att vara här.
Arbetet går framåt iallafall och målet är att den ska vara klar till årets säsong. Till sommaren ska den till Ringen iallafall! ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Jag skulle nog vilja säga att den är bättre än vad en nyproducerad golf nånsin varit....
![]() ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Hejsan!
Har tyvärr varit lite frånvarande från tråden, men såg att Nisse lagt upp info om att det har varit lite annat att stå i... MEN för två veckor sedan ringde Viktor (ordf GTI klubben) och frågade om jag kunde tänka mig att ställa ut bilen på Elmia. Då var bilen fortfarande utan framvagn, maskinen bredvid och en rad andra detaljer inte tillverkade. Denna spark i baken var tydligen vad som behövdes för det blev en jädra fart på alla "underleverantörer" OCH mig själv. Med en vecka kvar till inflyttning på mässan åkte maskinen i, och framvagnsdelar blev klara på onsdag-kvällen dagen innan skärtorsdagen. Då anlände även en del aluminium från ytbehandling, glasfiberlådan från RP Glasfiber till batteriet mm mm. Sista mekpasset blev lååååångt...., men jag hann i varje fall få ihop såpass att det mesta satt skapligt på plats. Väl på plats har det varit väldigt kul att få all positiv respons om bilen och jag skall väl inte sticka under MOMostolen med att jag själv är nöjd och Golfen är helt enligt plan so far. Tack skall ni ha!!! Nu skall bandebuten ske på Bugrun i Juni och då skall allt fungera är det tänkt. Skall försöka återkomma med lite bilder av det som har hänt sedan sist. _________________ /Calle |
||||
Tjena Calle!
Vill börja med att säga att din bil är helt otrolig!! Vilken puts och bara godsaker!! Verkligen imponerande. Du hade glasfiberhuv på bilen? Vad kostar och väger den? Eller har du gjort den själv? Mvh Magnus ![]() _________________ Magnus Sandlund |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 21616 besök totalt |