Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (49786 totalt) |
Har blivit "medlurad" av en kompis som co-driver i rally grupp h den gångna säsongen. Kan ju bara säga att det har vart hur kul som helst så nu tar nog 142:an några steg tillbaka från "rörram" och motorer med överligande kamaxel
![]() Fick passa på att skaffa lite rejsiga kläder när jag skulle åka med honom men det är ju inte fel för framtida bruk. ![]() Ne det är ingen som har blivit mördad i mitt datorrum ![]() ![]() Kan va bra om man skulle råka besöka något dike lr liknade någon dag. _________________ Mikael Svensson |
Som jag skrev i tidigare inlägget så blir det ju några steg tillbaka
![]() Hittade ett lite rostigt grenrör till en B20 som får duga fint. Vet dock inte tillverkare eller något på det. Men det ser ju inte så tokigt ut i formerna iaf. ![]() ![]() Efter lite tid med avgasbandaget så förgasarna inte ska behöva få det så varmt och svettigt _________________ Mikael Svensson |
Lite reservdelar har trillat in från Kg trimning.
Inte så hitech men bra att ha grejer. Oljefilter, insug/avgaspackning, hårdare motorkuddar och special främrekåpa med riktig packning i. Istället för orginal som sitter en filtring i som har en tendens att läcka alldeles för ofta ![]() ![]() _________________ Mikael Svensson |
Nu får jag lätt kåtslag
![]() 230 km/h 7000rpm overdrive och diffbromsad 4.56 i bakaxeln. 12,5s 180km/h 402m Däremot så hade jag ett 4-1extractor där piporna gick ihop under golvet på passagerarstolen, så du får en uppfattning om längden. Kom ihåg ett stödstag under fuggarna så att de inte hoppar runt, samt ett stödstag mellan motorn och vänster innerskärm i höjd med topplocket. Jag satte en motorkudde mot innerskärmen och ett rör mot nån skruv högt upp på motorn. Stötstänger finns som är lättare i form av rör, kortade jänkegrejer, försök få tag på en förstärkt lyftarbrygga, std är inte att lita på efter 5500rpm. Lycka till med bygget _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
Hehe. Jag har ju inga innerskärmar på mitt bygge så det blir svårt att staga i dom. Men jag har inte haft några större problem med att motorerna har rört sig så mycket förut om man kör med nya fräscha förstärkta kuddar. Sitter några kortade stötstänger i nu men jag vet ärligt talat inte nått om denna motorn i stort sett. Blev bara avlastad hemma hos mig en dag, av föraren jag är kartis åt som tyckte jag skulle ha något kul att åka is med. Och det enda han visste va att den gick ganska fint och hade runt 160 hk.
![]() _________________ Mikael Svensson |
Lucky you
![]() Jag märkte av att trattarna slog i när jag gasade trots tgb11/valp kuddarna, sen orkade jag inte byta till hockeypuckar, men avlastningen funkade nog bättre, slapp vibrationer och ljud (något iallafall). Rörelsen syntes bra när man åkte utan huv när man bytte/testade munstycken. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
![]() Har skaffat mig ett lite mindre, lättare och snyggare värmepaket. ![]() Nytt stollsfäste, kändes som det kunde behövas då mitt gamla bestod av ett lite dåligt moddat 142 originalfäste ![]() Fick fixa till lite i golvet med så det fanns något att fästa det i med. _________________ Mikael Svensson |
Tack så mycket får jag gratulera dig med. Är ett waeco värmepaket. Det står lite mer om det i denna tråden.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Mikael Svensson |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (49786 totalt) |