Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3014 besök totalt |
Hårdtrimmad TURBOmotor och tysk bensin vs svensk?
Hur står sig tysk 98 oktanig mackbensin mot svensk dito? Ska till Nurburgring ![]() ![]() ![]() Någon som haft problem elr vet besked om kvalite? _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Inte mer än att jag på Aral (som den vid Döttinger Höhe heter?) alltid tankar Super Bleifrei, dvs 99 oktan.
![]() Hur mycket av det som är reklam (geschäft?) och hur mycket det är på riktigt vet jag inte. Men tyskar är ju tyskar så det skulle väl bli ett himla liv ifall Fritz upptäckte att han blivit "lurad" av Aral...när ex.vis AMG:n saknar det där riktigt krispa klippet sista km/h innan stoppet på 250 km/h utmed Autobahn. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Shell marknadsför ju sin V-Power som någon slags högkvalitetsbensin. Den håller 100 "reklamoktan".
Jag tankade sådan bensin i somras (sugmotor 86hk/1000cc). Jag inbillade mig att bilen gick ovanligt snålt med den soppan, men det kan ju haft andra orsaker... V-Power-info: http://www.shell-select.de/fr_index_ |
||||||
Jag hittade denna Shellstationen och det verkar vara den som ligger närmast Ringen. Visserligen är det gissningsvis 3-4 mil att köra, men vill man ha det bästa så...
http://www.shell-select.de/pages/sfi _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Jag har alltid haft den känslan att bilen har gått mycket bättre på den tyska bensinen.
![]() Så läste jag i en tidning att den saknar en tillsats som vi har här uppe i Norden, och den skulle göra att bilen tappade effekt när man tankade här i Sverige. > ![]() När vi var nere i juli förra året så åkte vi Merca S500, då fanns det på en av mackarna 101 oktanig att tanka, det hade aldrig jag sett någon gång tidigare under mina resor ner att det funnits. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Jag har för mig att någon (Peeter?) sa att det finns en Shell-mack i Müllenbach? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
V-Power finns i alla fall på Shellmacken i Altenahr som Niße länkade till. Det vet jag, eftersom jag tankat där.
![]() |
||||||
Jag tyckte det fanns gott om Shell-mackar när jag var nere förra sommaren. Alla dessa hade då V-Power 100.
När jag kom hem så mailade jag svenska Shell och frågade om och när V-Power skulle komma till Sverige. Jag fick svar dagen efter att det f.n. inte var aktuellt eftersom Svenska Shell var till salu! _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||||
Inte i själva Adenau. Shell finns i Altenahr, norr om Ringen förbi Adenau, och i Mayen, mot Koblenz. Ungefär två-tre mil till båda ställena från Ringen tror jag... |
||||||
Man kanske skall slå till och köpa Shell då. ![]() |
||||||
Verkar läge för ett bra pris, har för mig att det har varit till salu i flera år... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Ja då har jag säkert råd. ![]() |
||||||
Jag jobbar för tillfället i Tyskland och har botaniserat lite i den tyska tidningsdjungeln ang Shell V-power. Generellt ökar prestandan för de flesta bilar med lite pulver under huven. Autobild testade diverse standardbilar och detta gav upp till 10hk mer.
_________________ Rickard Franklin Volvo V50 T5 -06 Yamaha FZ6-N -06 ![]() |
||||||
Hur många oktan är den på? _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3014 besök totalt |