Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4106 besök totalt |
_________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Fabian gillar detta.
Starka minnen från STCCdepån förra året dyker upp, där man står och väntar på att parc ferme-lappen ska ryckas efter race 1 så man kan hissa upp bilen, tanka ur, tanka i, laga eventuella skador, fram med setupgrejjer, göra setup, ta bort/lägga till kameravikten, lufta bromsar, torka rutan, mm och detta på 25 minuter inför roll out till race 2. känslan av att stå och vänta på stressmek utan att kunna göra något föränn en viss tid och inte veta exakt när det blir kändes genom filmen ner i magen på mig ![]() _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
|
||||
|
||||
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||||
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Häftigt!
Det ställer lite krav på samarbetet, undrar hur varmt det är under bilen? ![]() Detta påminner mig om ett samtal med Per Johansson angående hans tid i rally SM på 90-talet. Han åkte då Mitsubishi Evo3 och de brukade byta växellåda i förebyggande syfte på 20 minuters service'arna. Genom att kroka fast motorn i ett långt rör (det är tvärställd motor) kunde två personer stå på varsin sida av bilen och sänka ner motorn precis lagom länge för att en tredje kunde slita loss lådan och trycka dit den nya. _________________ /Mathias Cardevik ![]() 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||
Med tanke på att man ser en mek skruva med svetshandskar kan man nog gissa på lagom varmt ![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Märkligt att Sutton teamet hadde så dålig ordning på vertyg mm när dom byggde så fina bilar. I dag får dom inte ens fylla på olja utan för service aria.
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
Det är ju race, han tackade säkert efteråt. Det tar ca en timme att göra själv, men då har man lite bättre förhållande än allt är varmt och liggandes på en väg =P _________________ Daniel Steiner |
||||
enda sättet att göra det på nere på marknivå....tro mig...been there, done that ![]() ![]() 16 minuter....dit har jag en bra bit kvar dock, jisses ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Japp! fast jag var snäll nog att skicka under polaren ![]() behöver nog öva lite mer för att lyckas lika snabbt som dom.. _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Inte jättefärsk film men så här fixar prodrive ett växellådsbyte på en subaru wrc. Detta är dock inte vid vägkanten.
![]() http://youtu.be/QLLvB_RHqfg _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4106 besök totalt |