| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hållbarhet med spacers?
|
12861 besök totalt |
|
Re:
M12X1.5 är samma som volvo har på 740/940. Dessa är pressade i navet, kanske kan vara värt att kolla upp. SAM har haft en lång version _________________ Mattias Axelsson |
||||
|
Jag kör S/V40 BBS Crater fälgar på min 200sx tillsammans med 215/50 r888.
Kör 25 mm boltonspacers. Har fungerat kanon i två år nu. Har två stycken H&R och två stycken från Manton Racing. Båda uppsättningarna har mer eller mindre presspassning mot bilens nav och dom är riktigt svåra att få bort när man väl dragit fast dom. _________________ Street Triple RS -18 |
||||
|
Vad rekomenderas av följande spacers?:
25mm tjocka,ska sitta på en BMW så ska man ha bulton såfår man köpa muttrar istället för bultar. Eller: Monterade med längre hjulbultar (pinnbult) så att man kan köra med hjulmuttrar. Vad hade ni valt? och varför? mvh |
||||
|
Re:
kan rekommendera Molway, vet tyvärr inget om MH _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
De övre. Hade liknande på min Porsche innan jag bytte till fälgar med annat ET. Du kommer "alldrig" att behöva lossa spacerna. (Mina satt som berget.) Färre ytor som behöver hållas rena varje gång du tar av hjulen, och den största fördelen är att sakerna sitter fast. Du slipper spacers som måste fixeras på plats varje gång du ska av/på med hjulen. Sen brukar man generellt innom fordonsbranchen inte rekomendera flera anläggningsytor på samma förband. Vid varje yta förlorar man i klämkraft. Välj alt 1. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Hållbarhet med spacers?
|
12861 besök totalt |