Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2468 besök totalt |
DMack DMT
Nå'n som har koll på DMACK's DMT-serie? Är det ett rent asfaltrallydäck eller användbart som banåkadäck? Finns iaf i "normala" dimensioner. Tillverkas tydligen av Shandong Yongtai Chemical, samma som gör Federal och femtioelva andra liknande brands. ![]() |
||
225/45-15
![]() ![]() ![]() ![]() Undrar hur de ligger i pris och hur många minuter de håller? Edit: Riktigt vettigt pris http://www.vandermarelautosport.com/ |
||
Det finns en svensk generalagent för dessa däck och under våren kommer ett nytt R däck från dem som är mer mot racing än mot rally som dessa däck är avsedda för. Om ni läser optimalt temperatur område så ser ni att de inte skulle hålla länge på asfalt
![]() Jag har blivit tillfrågad om jag vill åka tester för det nya R däcket under våren vilket jag gärna gör! ![]() Får återkomma efter testerna med det nya däcket. ![]() Det jag har fått till mig så ser det ut att kunna bli en hit jämfört med kända R däck på marknaden. _________________ Patrik Skoog |
||
Re:
Keep me posted! ![]() _________________ ![]() |
||
Vet en kille som provade ett rally däck på mantorp (slicks), tror det höll i 3 varv sedan havererade däcksytan p.g.a. överhettning, detta var på en bil som väger ca 600 kg.
Så det är kanske läge att vänta på r-däcket. ![]() |
||
Re:
Ja det går inte alls. Jag sliter upp mina rallydäck på bana när de inte är att tävla med längre och det märks hur mycket mjukare de är ![]() _________________ Daniel Steiner |
||
Re:
Ja det är lattjo att det är så illa. "Tre varv" har jag hört av många som dristat sig att testa rallyslicks på bana ![]() (ja jag vet att det är fel att kalla de slicks när de är mönstrade men... som Fredrik Lindström brukar säga, bara du blir förstådd så...) _________________ ![]() |
||
Re:
D Mack Nordic AB i Järfälla? _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re: DMack...?
Mina erfarenheter av kinesiska däck; 'är enbart negativa. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2468 besök totalt |