Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 43724 besök totalt |
Re:
Jo jag har frågat Herr facit (Csaba ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||
Re: Lite B8 frågor och funderingar
Sorry inget fäste där orginal, tänkte inte på orginalbenen. Finns en tråd på alpinaboard där jag dividerar lite om olika lösningar kring krängarna hittar den inte just nu bara. _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
Finns några som är signa... Den ska skeppas vilken dag som helst så nu börjar en ganska nervös väntan på att Få se vad för gris i säck man egentligen köpt... (Har inte ens sett den på bild... Men den ska vara svart iallafall...) _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
Oldtimer ![]() Det blir att köra på gräset när man ska om den där breda saken ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Om det blir av lovar jag att hålla åt sidan ordentligt... _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
Re:
Hoppas verkligen den är nice, lätt bil med rätt motor och breda däck låter rätt på pappret i alla fall... Den kommer aldrig ersätta racerkombin så det blir bara ett litet test för att blidka mina cheva älskande chefer. ![]() Får se vilken bil som blir klar först och om jag kan/får vara med på ett par träffar i år. _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
Den står på båten och landar i april/maj så du får vänta lite på bilder... Blir bilder och ev en tråd när den kommer hem. _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
Mantorp
Äntligen!! Äntligen på banan igen efter mer än ett års uppehåll fast det var bra nära att det inte blev av... Bilen har sovit sin törnrosasömn på annat håll utan möjlighet till att meka något under hela vintern så när den till slut vaknade blev det som vanligt stressmek delux. Spindlar skulle bytas, bromsar bytas, sparcostol monteras, bromskylning monteras, däck monteras, serva maskinen, byta soppafilter osv... Allt gick inte riktigt som jag ville dock. Tex gav bara spindelbytet -0,3 extra grader camber så det blev till att schimsa mellan fjäderben och spindeln istället. Då hamnade fälgen för nära (läs på) fjädertallriken så riv hela fjäderbenen och ta bort hjälpfjädern för att få plats = bilen hamnade i SUV mode och ddet gillas inte... Så här höll det på hela tiden med en massa småsaker så det blev ett par sena kvällar (bilen blev klar 01,00 på lördagsnatten...) innan söndagens körning på Mantorp. Konstigt att det är relativt lätt att komma upp ändå när det vankas banträff? ![]() Hela dagen flött på riktigt bra och allt höll som det var tänkt. Premiär på MPSC för mig och jag vågade inte riktigt stå på i början men veteran som man är så stannade man ända till slutet (16,35 rullade jag ut sista gången) och då kunde jag lite på däcken och kliva på ordentligt. En kort och rätt trist film som visar hur mycket bantid man kan få om man inte skyndar sig hem... Ledsen för kvaliten men det är filmat med Alaprecorder och blev inte bättre. ![]() Nu får bilen återgå till lite dagistjänst och sen siktar jag ev på att åka till kullen, ska fixa några småsaker först men den här gången ska jag börja i tid... ![]() http://www.youtube.com/watch?v=8rSwLBWOLho _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
Roligt och ha dig med på Mantorp, det var ett tag sedan man såg dig och Hulken
![]() Riktigt riktigt bra fart på grejorna har han oxå, du har ingen film från våra sista pass du jag och Regnell? För av någon anledning låg du bara på tomgång bakom oss mest hela tiden. Hoppas vi ses på Anderstorp i sommar. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Skoj som attans att köra igen. Filmade för fullt men minneskortet vägrade ta emot något, blev bara filmen i det tidigare inlägget som funkade... Hade hoppats att det skulle bli lite bra film på våran "syncron"körning. Kul var det i alla fall. Har ju lagt alldeles för mkt pengar på bilen nu så nu måste jag försöka hinna köra så mkt jag hinner. Kullen är inte jätterolig i 1600 kilo bil och lite långt att åka men ambitionen finns där... _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
Re:
Vart tog Corvetten vägen föresten? _________________ ![]() |
||||||
Re:
Den kom hem och gjordes klar och sladdade lite på gatan... ![]() Sen kom en trevlig prick med massa (nåja) stålar och ville byta allihop mot bilen... (den lät som ett reaplan och hade aldrig klarat 95bd...) 2013 ska nog racekommbin vila sig lite för jag blev med cooper s igen... Trimmar och köper massor med prylar just nu och det är väldigt mkt billigare med grejer till Minin. ![]() Tänkte bli "snabbaste minin" i sverige istället för "snabbaste bmwn", lite enklare med mindre motstånd ![]() _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 43724 besök totalt |