Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Alpina B8 Touring -96
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
43724 besök totalt
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Re:

pellesanslos skrev:
Fjäderbensstag : Vet inte tillverkare av staget, det står inget på det. Misstänker nästan att det är gjort på beställning, ser inte serie tillverkat ut.
Oljetråg : har inte rört nåt på bilen men kontakta Csaba han vet (han har kommenterat i denna tråd så du kan pm:a honom härifrån)
Instrument: du har pm ett om :-)

Jo jag har frågat Herr facit (Csaba ) han mindes inte exakt hur han hade gjort! Det sitter fäste för krängare på fjäderbenet om jag inte mins fel, kan finnas bilder i min tråd från förra vintern när jag bytte fäderbenen.

BMW Club Schweden.
Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re: Lite B8 frågor och funderingar

pellesanslos skrev:
4. När jag mekade dit dom blev bilen fruktansvärt understyrd eftersom den skulle fästas i bärarmen enligt tyskarna... Den nya var bara 2mm (tror jag) tjockare fram men typ en cm tjockare bak! När jag väl fått fast den främre i fjäderbenet blev balansen ok. Dom jag köpte är specialbyggda i liten sats och finns nog inga fler att få tag på. Men om du fäster orginal i fjäddrbenet fram istället och sattsar på en ny bak så borde det bli

?
Menar du att B8 ans orginal fjäderben har fäste för krängare ?
Jag har inte ens tittat bara utgått från att det inte är så ...

Sorry inget fäste där orginal, tänkte inte på orginalbenen.
Finns en tråd på alpinaboard där jag dividerar lite om olika lösningar kring krängarna hittar den inte just nu bara.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

BADaniel skrev:
...
Corvette till BMWSC
...

Klockrent! Då kan jag åka med lite thumbs up

Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Magnus Thomé skrev:
BADaniel skrev:
...
Corvette till BMWSC
...

Klockrent! Då kan jag åka med lite thumbs up

Finns några som är signa... Den ska skeppas vilken dag som helst så nu börjar en ganska nervös väntan på att
Få se vad för gris i säck man egentligen köpt... (Har inte ens sett den på bild... Men den ska vara svart iallafall...)

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

BADaniel skrev:

Hoppas faktiskt lite på oldtimerregeln i första hand, vill inte vara utan alla goa gubbar i bmwsc...
Ska bara få lite tid över också...

Oldtimer thumbs up
Det blir att köra på gräset när man ska om den där breda saken

Der drüben
Här sen Dec 2002

Har inte läst på om oldtimerreglen men kom och tänka på min Sierra vinterbil från 1978 (typ) Man kanske skulle...

Corvette låter nice thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Måns Ulveståhl skrev:
BADaniel skrev:

Hoppas faktiskt lite på oldtimerregeln i första hand, vill inte vara utan alla goa gubbar i bmwsc...
Ska bara få lite tid över också...

Oldtimer thumbs up
Det blir att köra på gräset när man ska om den där breda saken

Om det blir av lovar jag att hålla åt sidan ordentligt...

Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Har inte läst på om oldtimerreglen men kom och tänka på min Sierra vinterbil från 1978 (typ) Man kanske skulle...

Hoppas verkligen den är nice, lätt bil med rätt motor och breda däck låter rätt på pappret i alla fall...
Den kommer aldrig ersätta racerkombin så det blir bara ett litet test för att blidka mina cheva älskande chefer.

Får se vilken bil som blir klar först och om jag kan/får vara med på ett par träffar i år.

Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

BADaniel skrev:

Sen har jag dessutom "fyndat" en c5 Z06 som jag ev tänkte bankonvertera. (7.56 på ringen helt org)

Kul och grattis! Upp med bilder och en tråd!!!

BMW M3 E92 -10
Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Nicke_1 skrev:
BADaniel skrev:

Sen har jag dessutom "fyndat" en c5 Z06 som jag ev tänkte bankonvertera. (7.56 på ringen helt org)

Kul och grattis! Upp med bilder och en tråd!!!

Den står på båten och landar i april/maj så du får vänta lite på bilder...
Blir bilder och ev en tråd när den kommer hem.

Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Mantorp

Äntligen!!

Äntligen på banan igen efter mer än ett års uppehåll fast det var bra nära att det inte blev av...
Bilen har sovit sin törnrosasömn på annat håll utan möjlighet till att meka något under hela vintern så när den till slut vaknade blev det som vanligt stressmek delux.

Spindlar skulle bytas, bromsar bytas, sparcostol monteras, bromskylning monteras, däck monteras, serva maskinen, byta soppafilter osv... Allt gick inte riktigt som jag ville dock. Tex gav bara spindelbytet -0,3 extra grader camber så det blev till att schimsa mellan fjäderben och spindeln istället. Då hamnade fälgen för nära (läs på) fjädertallriken så riv hela fjäderbenen och ta bort hjälpfjädern för att få plats = bilen hamnade i SUV mode och ddet gillas inte...

Så här höll det på hela tiden med en massa småsaker så det blev ett par sena kvällar (bilen blev klar 01,00 på lördagsnatten...) innan söndagens körning på Mantorp.

Konstigt att det är relativt lätt att komma upp ändå när det vankas banträff?
Hela dagen flött på riktigt bra och allt höll som det var tänkt.
Premiär på MPSC för mig och jag vågade inte riktigt stå på i början men veteran som man är så stannade man ända till slutet (16,35 rullade jag ut sista gången) och då kunde jag lite på däcken och kliva på ordentligt.

En kort och rätt trist film som visar hur mycket bantid man kan få om man inte skyndar sig hem...
Ledsen för kvaliten men det är filmat med Alaprecorder och blev inte bättre.

Nu får bilen återgå till lite dagistjänst och sen siktar jag ev på att åka till kullen, ska fixa några småsaker först men den här gången ska jag börja i tid...

http://www.youtube.com/watch?v=8rSwLBWOLho

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Roligt och ha dig med på Mantorp, det var ett tag sedan man såg dig och Hulken

Riktigt riktigt bra fart på grejorna har han oxå, du har ingen film från våra sista pass du jag och Regnell?
För av någon anledning låg du bara på tomgång bakom oss mest hela tiden.

Hoppas vi ses på Anderstorp i sommar.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Roligt och ha dig med på Mantorp, det var ett tag sedan man såg dig och Hulken

Riktigt riktigt bra fart på grejorna har han oxå, du har ingen film från våra sista pass du jag och Regnell?
För av någon anledning låg du bara på tomgång bakom oss mest hela tiden.

Hoppas vi ses på Anderstorp i sommar.

Skoj som attans att köra igen. Filmade för fullt men minneskortet vägrade ta emot något, blev bara filmen i det tidigare inlägget som funkade... Hade hoppats att det skulle bli lite bra film på våran "syncron"körning.

Kul var det i alla fall. Har ju lagt alldeles för mkt pengar på bilen nu så nu måste jag försöka hinna köra så mkt jag hinner. Kullen är inte jätterolig i 1600 kilo bil och lite långt att åka men ambitionen finns där...

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

BADaniel skrev:
Johan Sjöström skrev:

Hoppas verkligen den är nice, lätt bil med rätt motor och breda däck låter rätt på pappret i alla fall...
Den kommer aldrig ersätta racerkombin så det blir bara ett litet test för att blidka mina cheva älskande chefer.

Får se vilken bil som blir klar först och om jag kan/får vara med på ett par träffar i år.

Vart tog Corvetten vägen föresten?

Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:
BADaniel skrev:
Johan Sjöström skrev:

Vart tog Corvetten vägen föresten?

Den kom hem och gjordes klar och sladdade lite på gatan...
Sen kom en trevlig prick med massa (nåja) stålar och ville byta allihop mot bilen...

(den lät som ett reaplan och hade aldrig klarat 95bd...)

2013 ska nog racekommbin vila sig lite för jag blev med cooper s igen... Trimmar och köper massor med prylar just nu och det är väldigt mkt billigare med grejer till Minin.

Tänkte bli "snabbaste minin" i sverige istället för "snabbaste bmwn", lite enklare med mindre motstånd

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Då kommer du med BMWSC till Rudskogen med Mini? Det får du inte missa

BMW Alpina B8 Touring -96
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
43724 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande