Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 7660 besök totalt |
Ringen 2012 bokad
Har nu begärt semester v26 och 27 så då kommer ytterligare en dröm gå i uppfyllelse. Åker nog neråt den 21 juni på kvällen med min egen bil en Honda Civic Type R -05 som nu under vintern får nya uppgraderade bromsar mm. Vi kommer att stanna i 2veckor vid ringen men kommer även att göra lite utflykter. Skall bli riktigt kul att få köra med sin egen bil där nere men satsar inte på någon kanon tid utan att lära mig så mycket som möjligt av banan för ytterlggare besök ![]() Detta är min julklapp till mig själv ![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||
Re: Ringen 2012 bokad
Super! Kör så det ryker och bromsarna glöder. _________________ ![]() |
||
Nu är nästan allt klart för ringenresan! Beställt båtbiljett Göteborg-kiel den 21 juni och hem den 10 juli!
Har även bokat rum hos Haus Marwin under hela uppehållet så det blir totalt 19 dagar vid och runt ringen! Så då kommer vi även att kika på ett vln lopp! Hoppas bara att det blir lite mera tider för turistkörning då oxå! Annars får jag ta igen det i september för då planerar vi redan nu en 1v tur till! Är man biten så är man ![]() Fick även ett paket i posten med lite godsaker till bilen men bakskivorna kommer nog nästa vecka! Men det är skönt att vara ute i god tid med allt! ![]() Hoppas man kan träffa några mera ifrån Rejsa där nede då och ta en bit mat samt 1 eller 2 kalla bit och ljuga lite ![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||
Klockrent att vara där ett tag så att man kan ta det lugnt (inte nödvändigtvis sakta
![]() Ha kul!! ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Re:
Mitt tips och erfarenhet är att inte stressa att köra så många varv som möjligt, försök att gå på kvalitet istället för kvantitet. Ett bra tips är vardagskvällar. Lycka till, du kommer ångra dig! Har du varit där så kommer du vilja åka tillbaka så snart du kommit hem..... ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Kul! Vi är några i Fiatklubben som planerar samma tid! Kul med andra svenskar oxå, inte bara den vanliga blandningen av 50%norrmän, 30%engelsmän och 20%tyskar.
![]() |
||
Det är ju det som blir så bra nu med alla tider som finns när jag är där nere att är det mycket folk så måste man inte köra utan kan vänta tills det blir lugnare på banan någon annan dag!
Denna resa satsar jag på att få så mycket erfarenhet som möjligt men ges tillfället med lite trafik så givetvis så kommer man ju gasa lite extra för att sätta minst en bra tid ![]() Detta blir garanterat inte min sista resa dit ner utan jag planerar redan nu för 1 vecka i september med ![]() Ja riktigt kul med flera svenskar där nere även om min reskamrat är norsk ![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||
Vi har nu bokat rum 26-29juni, om fler här känner för att uttala Wienerschnitzel med svensk brytning därnere.
|
||
Skall bli riktigt kul att träffa flera rejsa profiler på ringen och ta en matbit ihop! Ni får hålla utkik efter en silver färgad CTR -05. Kommer lägga ut bild på hur den ser ut bara jag plockat ut den ifrån vinterförvaringen. Så då är det bara att komma fram och prata
![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||
|
||
Re: Ringen 2012 bokad
Jag åker med Darth Väder, den tredje onämnda polaren. Kanske kan mötas å ta en Bitburger? Jag har lite Rejsa klibbor så jag får väl märka lite ![]() |
||
Självklart kan vi träffas och ta en bit
![]() Har köpt lite rejsa klistermärken som jag oxå skall få på min bil. Var för övrigt och tog ut den idag ifrån vinterdvalan och gav den en tvätt för att få bort dammet som blivit under vintern. Lämnade även bort den till en kompis som skall byta bromsarna runt om samt montera camberkittet och semi r-däckena så nu är den snart klar för sommarens bataljer. Skall bara göra en stor service nästa vecka då alla vätskor bytes och motorn ventiljusteras och sen på kvällen lämnas den bort för en total recond in och utvändigt och då är den klar för sommaren ![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||
Någon öl och en god måltid på Pistenklause får vi allt ta någon kväll :-)
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||
Re:
"Steak on a stone" borde vara stående varje kväll, hehe. Riktigt fränt koncept och riktigt rejsig stämning i restaurangen. _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 7660 besök totalt |