Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen 2012 bokad
1, 2   >>
7660 besök totalt
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Ringen 2012 bokad

Har nu begärt semester v26 och 27 så då kommer ytterligare en dröm gå i uppfyllelse.
Åker nog neråt den 21 juni på kvällen med min egen bil en Honda Civic Type R -05 som nu under vintern får nya uppgraderade bromsar mm.
Vi kommer att stanna i 2veckor vid ringen men kommer även att göra lite utflykter.
Skall bli riktigt kul att få köra med sin egen bil där nere men satsar inte på någon kanon tid utan att lära mig så mycket som möjligt av banan för ytterlggare besök

Detta är min julklapp till mig själv

Här sen Maj 2005

Re: Ringen 2012 bokad

Thomas K skrev:
Har nu begärt semester v26 och 27 så då kommer ytterligare en dröm gå i uppfyllelse.
Åker nog neråt den 21 juni på kvällen med min egen bil en Honda Civic Type R -05 som nu under vintern får nya uppgraderade bromsar mm.
Vi kommer att stanna i 2veckor vid ringen men kommer även att göra lite utflykter.
Skall bli riktigt kul att få köra med sin egen bil där nere men satsar inte på någon kanon tid utan att lära mig så mycket som möjligt av banan för ytterlggare besök

Super! Kör så det ryker och bromsarna glöder.

Här sen Jan 2011

Trådstartare
Tack för det
Bromsarna är nu beställda ifrån Pean Sweden och det blir nytt runt om samt stålomspunna bromsslangar!
De borde komma nästa vecka!

Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Nu är nästan allt klart för ringenresan! Beställt båtbiljett Göteborg-kiel den 21 juni och hem den 10 juli!
Har även bokat rum hos Haus Marwin under hela uppehållet så det blir totalt 19 dagar vid och runt ringen!
Så då kommer vi även att kika på ett vln lopp! Hoppas bara att det blir lite mera tider för turistkörning då oxå! Annars får jag ta igen det i september för då planerar vi redan nu en 1v tur till!
Är man biten så är man

Fick även ett paket i posten med lite godsaker till bilen men bakskivorna kommer nog nästa vecka!
Men det är skönt att vara ute i god tid med allt!

Hoppas man kan träffa några mera ifrån Rejsa där nede då och ta en bit mat samt 1 eller 2 kalla bit och ljuga lite

Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Ser ju ut som om man kan få några varv när man är där nere iallafall med de kvällstiderna
Hoppas bara det kommer ännu flera tider!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Klockrent att vara där ett tag så att man kan ta det lugnt (inte nödvändigtvis sakta ) på banan eftersom man har gott om dagar för fler varv. Inget varv blir ett "måste-sätta-ett-bra-varv". Att vara där säg två dar bara kan generera en mycket dålig stress hos en del för att varje varv måste "sättas" bra.

Ha kul!! thumbs up

Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Nu när kalendern har uppdaterats med mera tider så ser det väldigt bra ut för många varv så budgeten på ringcard har där med dubblerats satsar på så många varv man bara orkar med!

Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Re:

Thomas K skrev:
Nu när kalendern har uppdaterats med mera tider så ser det väldigt bra ut för många varv så budgeten på ringcard har där med dubblerats satsar på så många varv man bara orkar med!

Mitt tips och erfarenhet är att inte stressa att köra så många varv som möjligt, försök att gå på kvalitet istället för kvantitet. Ett bra tips är vardagskvällar. Lycka till, du kommer ångra dig! Har du varit där så kommer du vilja åka tillbaka så snart du kommit hem.....

Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Kul! Vi är några i Fiatklubben som planerar samma tid! Kul med andra svenskar oxå, inte bara den vanliga blandningen av 50%norrmän, 30%engelsmän och 20%tyskar.

Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Det är ju det som blir så bra nu med alla tider som finns när jag är där nere att är det mycket folk så måste man inte köra utan kan vänta tills det blir lugnare på banan någon annan dag!
Denna resa satsar jag på att få så mycket erfarenhet som möjligt men ges tillfället med lite trafik så givetvis så kommer man ju gasa lite extra för att sätta minst en bra tid
Detta blir garanterat inte min sista resa dit ner utan jag planerar redan nu för 1 vecka i september med
Ja riktigt kul med flera svenskar där nere även om min reskamrat är norsk

Göteborg
Här sen Sep 2004

Vi har nu bokat rum 26-29juni, om fler här känner för att uttala Wienerschnitzel med svensk brytning därnere.

Darth Väder
Örebro
Här sen Apr 2010

Jag och en polare kommer vara där nere 28/6-3/7. Jag på hoj och han i M5 E60. Bara tuta när ni kör om oss

Varv på Ringen: 50
BTG 8:48
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Skall bli riktigt kul att träffa flera rejsa profiler på ringen och ta en matbit ihop! Ni får hålla utkik efter en silver färgad CTR -05. Kommer lägga ut bild på hur den ser ut bara jag plockat ut den ifrån vinterförvaringen. Så då är det bara att komma fram och prata

Göteborg
Här sen Sep 2004

Cool, vi är hittills en röd RX8, svart Corvette ZR1 samt några Fiat Coupeer. Ses!

Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re: Ringen 2012 bokad

Thomas K skrev:

Jag åker med Darth Väder, den tredje onämnda polaren.

Kanske kan mötas å ta en Bitburger?

Jag har lite Rejsa klibbor så jag får väl märka lite

Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Självklart kan vi träffas och ta en bit
Har köpt lite rejsa klistermärken som jag oxå skall få på min bil.
Var för övrigt och tog ut den idag ifrån vinterdvalan och gav den en tvätt för att få bort dammet som blivit under vintern.
Lämnade även bort den till en kompis som skall byta bromsarna runt om samt montera camberkittet och semi r-däckena så nu är den snart klar för sommarens bataljer.
Skall bara göra en stor service nästa vecka då alla vätskor bytes och motorn ventiljusteras och sen på kvällen lämnas den bort för en total recond in och utvändigt och då är den klar för sommaren

Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Nu närmare det sig med stormsteg och bilen står klar för att åka ner så det är bara att packa och sen njuta av den bästa semestern ever

Löddeköpinge
Här sen Apr 2008

Någon öl och en god måltid på Pistenklause får vi allt ta någon kväll :-)
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=81337

Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder...
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Ja det måste vi ju givetvis göra! Inte bara engång heller kanske

Löddeköpinge
Här sen Apr 2008

Re:

Thomas K skrev:
Ja det måste vi ju givetvis göra! Inte bara engång heller kanske

"Steak on a stone" borde vara stående varje kväll, hehe.
Riktigt fränt koncept och riktigt rejsig stämning i restaurangen.

Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder...
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Nu är väskan packad och bilen iordning för 3v semester. Hoppas man får sova inatt för imorgon bär det iväg neråt Längtar sjukt mycket!!!

Ringen 2012 bokad
1, 2   >>
7660 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande