Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
5121 besök totalt |
Slicks i regn är alltid kull att titta på. Speciellt när det 500hk+ bilar, om här i tyska GT-Masters på Red Bull Ring 2011.
Vid min 4.10, då blir det helt galet ! http://www.youtube.com/watch?v=IYckc _________________ Jörgen Jespersen |
||||
Håller med dig, lika kul att köra racingbil i torrt är det tråkigt att köra i regn ![]() |
||||
Spännande med herrejössesslicks och heffaklumpbilar på tät asfalt som inte dränerar så värst snabbt...
![]() Men själv har jag alltid tyckt regnrace är betydligt roligare än torrrace. Men då har jag mest tävlat i förhållandevis motorsvaga bilar, som är lätta att balansera på gränsen i blött och som med lätthet utmanat bilar man är chanslös mot i torrt. Mina bästa race har jag gjort i blött, några ggr med mörker och dis som extra ingredienser. Så mer wetrace röstar jag för! ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Det finns väl tält? ![]() ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
ja det är väl tur att alla inte tycker lika ![]() Jag brukade ofta tycka torrrace var som en vanlig dag på Essingeleden, fast mer städat och kontrollerat ![]() Själv sitter jag lätt och såsar till i torrrace för det lätt blir lite enformigt att harva runt, runt i solskenet. Annars är det ju lätt att tro att du som kommer i från rallyskogen skulle gilla när greppet inte är helt förutsägbart och man måste använda både huvud och rumpa för att det ska gå fort. Men som sagt alla gillar vi olika, dessutom tror jag biltypen spelar en viss roll. jag har ju mest tävlat med motorsvaga bilar som Formel Ford, Saab 2-takt och Grupp N Saab 9-3. Alla dessa är betydligt roligare i regn än på torrt. Men har man som Henrik en extrem och motorstark bil på slicks har jag den största förståelse för att man tycker torrföre är att föredra. Troligen kommer jag fram till samma sak när jag nu ska börja åka formelbil efter nästan 25 års bortvaro från dessa. Man blir mer eftertänksam med åren.... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Ja det ligger nog lite i det, torrt i en stark vagn är som blött i en svagare =). Skillnaderna jämnas ut lite mer vilket var fint när jag körde grupp E =) I skogen är det ju annat med underlaget, men även där tycker jag likadant, fästet i moderna grusdäck på torrt är nåt man måste uppleva. Våt grus eller lera är sådär också regnar det ju in ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
Det är ju hur kul som helst i regn
![]() http://www.youtube.com/watch?hd=1&am ![]() |
||||
![]() Hmmpf, varför slår bannamnslänkarna på URLer... ![]() Tränade på Falkenberg i skyfall. Det var skitskoj och lärorikt som all blötkörning. Men speciellt trevligt att rulla in i boxen så läge som golvet där var torrt. Stabilt tak över huvét gör allt mycket enklare. Men när man väl sitter i bilen så är det ju varmt och fokuserat, det är att plaska runt bilen och göra justeringar som är mindre trevligt. |
||||
Jag tycker det är hel festligt att köra i regn, då helst på riktiga regndäck
![]() ![]() Det enda som är jobbigt i sjuan är vänstersväng genom vattenpöl, då kommer det en kaskad rätt i plytet ![]() ![]() |
||||
Okej Niklas, jag justerar mig:
Det finns väl torrdräkt och tuber? ![]() Bra stämningblild! ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
600 häst va? ![]() ![]() ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Minst. (Eller 131hk på svänghjulet för 10000mil och 17år sen ![]() |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
5121 besök totalt |