Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Bankörning BMW Sport Club Ring Knutstorp 25/4
1, 2, 3   >>
5158 besök totalt
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Årspremiär på Knutan med BMW Sport Club samt deltävlingar i BMW Cup!

Vem skall dit?

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Jag.

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Jag ska också dit. Hoppas bara att jag får köra med mitt nya avgssystem.

hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Jepp.
Hjulinställning av bakvagnen bokad den 20:e, ska bli spännande och se om jag känner skillnad.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag är supersugen på att åka knutan! Men om allt går som det ska så kör jag Golf den helgen....

Ljungby
Här sen Jul 2003

Funderar på att åka dit och köra lite med min E36 touring, mest för att lära mig banan bättre

Får man köra familjekörningen om man bara är medlem i BMWCS?

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Bankörning BMW Sport Club Ring Knutstorp 25/4

Johan f.k.a M3E30 skrev:
Årspremiär på Knutan med BMW Sport Club och BMW Club Schweden samt deltävlingar i BMW Cup!

Bra initiativ Johan, men fel info. BMW Sport Club anordnar bankörning för Gatbil och BMW Cup. Medlemmar i BMW CS är hjärtligt välkomna att titta, det är föv alla! Men för att få köra måste man självklart vara medlem i klubben, dvs BMW Sport Club (BMWSC). Det går att lösa på plats så du som ännu inte testat bankörning - tveka inte utan kom och använd din BMW på avsett maner!

För egen del har det dykt upp hinder. Det är mycket tveksamt om jag kommer till Knutan.
Det är IMHo den roligaste banan i Sverige!

www.bmwsc.com

Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re: Bankörning BMW Sport Club Ring Knutstorp 25/4

BTG skrev:
Bra initiativ Johan, men fel info. BMW Sport Club anordnar bankörning för Gatbil och BMW Cup. Medlemmar i BMW CS är hjärtligt välkomna att titta, det är föv alla! Men för att få köra måste man självklart vara medlem i klubben, dvs BMW Sport Club (BMWSC). Det går att lösa på plats så du som ännu inte testat bankörning - tveka inte utan kom och använd din BMW på avsett maner!

För egen del har det dykt upp hinder. Det är mycket tveksamt om jag kommer till Knutan.
Det är IMHo den roligaste banan i Sverige!

www.bmwsc.com

Givetvis, my mistake

Dit skall jag iaf!

För er som kommer långväga så är det årsmöte kvällen innan (24:e) i Ängelholm.

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Skulle jättegärna komma men det är racingpremiär på Mantorp samma dag.
En fråga: får inte BMWCS medllemmar "provapå" köra? eller måste man vara medlem (vilket jag tycker är självklart att man skall vara), är det isf en bestämmelse tillgrund av försäkringsskyddet?

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Jag kommer, givetvis!

Ska förhoppningsvis skrubba in de nya R-däcken med 318...

Stockholm
Här sen Jul 2003

Jag skulle vilja åka dit (har aldrig kört på Knutstorp) men tvekar lite inför avståndet från Stockholm. Var bor man lämpligast om man kommer dit kvällen före?

Här sen Jan 2003

GunnarÖ skrev:
Jepp.
Hjulinställning av bakvagnen bokad den 20:e, ska bli spännande och se om jag känner skillnad.

Har du modat din bakvagn?

hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Esa skrev:
GunnarÖ skrev:
Jepp.

Jepp, lösningen med excentriska skruvarna från M5 E34 och frästa styrbrickor fastsvetsade på balken. Samt satt pinnbult i diffklumpen så den är mycket lättare att montera/demontera. Bilder kommer troligtvis när filmen är slut i kameran. (kanske dags att få tummen ur och göra "min banåkarbil")

pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Henrik A skrev:
Citat:
Jag skulle vilja åka dit (har aldrig kört på Knutstorp) men tvekar lite inför avståndet från Stockholm. Var bor man lämpligast om man kommer dit kvällen före?

Scandic Helsingborg. As-schysst frukost, man kan käka sej mätt för flera dar framåt!
(mej tjänar de inga pengar på... )
Annars kan man göra som jag gjorde förra året: Somna tidigt, gå upp kl 0200 och åka direkt.
Fördel 1: ingen hotellräkning.
Fördel 2: ingen rusningstrafik och få fartkontroller.
Nackdel: lätt att somna bakom styret på väg hem...

johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Tanken har ju sedan Augusti varit att bli klar till dess, men just nu ser det vSldigt tufft ut.

Kommer dock att lSgga all tillgSnglig fritid i garaget och gsra en del tillfSlliga snabblssningar fsr att bSttra po oddsen att jag hinner..

Här sen Jan 2003

GunnarÖ skrev:
Esa skrev:
GunnarÖ skrev:
Jepp.

Jepp, lösningen med excentriska skruvarna från M5 E34 och frästa styrbrickor fastsvetsade på balken. Samt satt pinnbult i diffklumpen så den är mycket lättare att montera/demontera. Bilder kommer troligtvis när filmen är slut i kameran. (kanske dags att få tummen ur och göra "min banåkarbil")

Bra lösning. thumbs up Har du fler klumpar?

Stockholm
Här sen Nov 2002

SJÄLVRÄTTELSE!

Johan f.k.a M3E30 skrev:
Givetvis, my mistake

Hej Johan!
Du hade rätt och jag fel.
Tydligen har BMWSC tidigare år haft en lösning där CS-medlemmar välkomnats till en banträff/år (max. en banträff p.g.a. av licenskrav). Efter en snabb diskussion i styrelsen bestämdes att vi kommer att fortsätta med det.

Kontentan är därför följande: Som medlem i BMW Club Schweden är du välkommen att köra bana (för dig som saknar licens, max 1ggr/år men du som har licens är välkommen vid fler tillfällen) med BMW Sport Club utan att också behöva lösa medlemskap i BMW Sport Club. (Priset för att få denna möjlighet är ännu inte fastställt.)

Ljungby
Här sen Jul 2003

Re: SJÄLVRÄTTELSE!

BTG skrev:
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Givetvis, my mistake

Hej Johan!
Tydligen har BMWSC tidigare år haft en lösning där CS-medlemmar välkomnats till en banträff/år (max. en banträff p.g.a. av licenskrav). Efter en snabb diskussion i styrelsen bestämdes att vi kommer att fortsätta med det.

Kontentan är därför följande: Som medlem i BMW Club Schweden är du välkommen att köra bana (för dig som saknar licens, max 1ggr/år men du som har licens är välkommen vid fler tillfällen) med BMW Sport Club utan att också behöva lösa medlemskap i BMW Sport Club. (Priset för att få denna möjlighet är ännu inte fastställt.)

Låter kanon ju! thumbs up Kul att prova med vardagsbilen en gång innan man går med i SC.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Patrik Rydh skrev:
Låter kanon ju! thumbs up Kul att prova med vardagsbilen en gång innan man går med i SC.

Välkommen!
Varning utfärdas dock! Att testa bankörning är som att testa rökheroin - en gång så är man fast! (Speciellt i BMWSCs regi.)

Här sen Jan 2003

BTG skrev:
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Givetvis, my mistake

Hej Johan!

Måste licensen var betald varje år eller räcker det med att hålla den vid liv vart femte år för att få köra på BMWCS träffar?

1, 2, 3   >>
5158 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande