Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 5158 besök totalt |
Bankörning BMW Sport Club Ring Knutstorp 25/4
Årspremiär på Knutan med BMW Sport Club samt deltävlingar i BMW Cup! ![]() Vem skall dit? ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
|
||||||
Funderar på att åka dit och köra lite med min E36 touring, mest för att lära mig banan bättre
![]() Får man köra familjekörningen om man bara är medlem i BMWCS? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||
Re: Bankörning BMW Sport Club Ring Knutstorp 25/4
Bra initiativ Johan, men fel info. BMW Sport Club anordnar bankörning för Gatbil och BMW Cup. Medlemmar i BMW CS är hjärtligt välkomna att titta, det är föv alla! Men för att få köra måste man självklart vara medlem i klubben, dvs BMW Sport Club (BMWSC). Det går att lösa på plats så du som ännu inte testat bankörning - tveka inte utan kom och använd din BMW på avsett maner! ![]() För egen del har det dykt upp hinder. Det är mycket tveksamt om jag kommer till Knutan. ![]() Det är IMHo den roligaste banan i Sverige! www.bmwsc.com _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re: Bankörning BMW Sport Club Ring Knutstorp 25/4
Givetvis, my mistake ![]() ![]() Dit skall jag iaf! ![]() För er som kommer långväga så är det årsmöte kvällen innan (24:e) i Ängelholm. _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Skulle jättegärna komma men det är racingpremiär på Mantorp samma dag.
En fråga: får inte BMWCS medllemmar "provapå" köra? eller måste man vara medlem (vilket jag tycker är självklart att man skall vara), är det isf en bestämmelse tillgrund av försäkringsskyddet? _________________ Stefan Larsson |
||||||
Jepp, lösningen med excentriska skruvarna från M5 E34 och frästa styrbrickor fastsvetsade på balken. Samt satt pinnbult i diffklumpen så den är mycket lättare att montera/demontera. Bilder kommer troligtvis när filmen är slut i kameran. (kanske dags att få tummen ur och göra "min banåkarbil") _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
Henrik A skrev:
Scandic Helsingborg. As-schysst frukost, man kan käka sej mätt för flera dar framåt! (mej tjänar de inga pengar på... ![]() Annars kan man göra som jag gjorde förra året: Somna tidigt, gå upp kl 0200 och åka direkt. Fördel 1: ingen hotellräkning. Fördel 2: ingen rusningstrafik och få fartkontroller. Nackdel: lätt att somna bakom styret på väg hem... _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
||||||
_________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Tanken har ju sedan Augusti varit att bli klar till dess, men just nu ser det vSldigt tufft ut.
![]() Kommer dock att lSgga all tillgSnglig fritid i garaget och gsra en del tillfSlliga snabblssningar fsr att bSttra po oddsen att jag hinner.. _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Bra lösning. ![]() _________________ bmw bmwsson |
||||||
SJÄLVRÄTTELSE!
Hej Johan! Du hade rätt och jag fel. ![]() Tydligen har BMWSC tidigare år haft en lösning där CS-medlemmar välkomnats till en banträff/år (max. en banträff p.g.a. av licenskrav). Efter en snabb diskussion i styrelsen bestämdes att vi kommer att fortsätta med det. Kontentan är därför följande: Som medlem i BMW Club Schweden är du välkommen att köra bana (för dig som saknar licens, max 1ggr/år men du som har licens är välkommen vid fler tillfällen) med BMW Sport Club utan att också behöva lösa medlemskap i BMW Sport Club. (Priset för att få denna möjlighet är ännu inte fastställt.) _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re: SJÄLVRÄTTELSE!
Låter kanon ju! ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||
Välkommen! ![]() Varning utfärdas dock! ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Måste licensen var betald varje år eller räcker det med att hålla den vid liv vart femte år för att få köra på BMWCS träffar? _________________ bmw bmwsson |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 5158 besök totalt |