| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Inför träffar
Bankörning BMW Sport Club Ring Knutstorp 25/4
|
1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (5164 totalt) |
|
Årspremiär på Knutan med BMW Sport Club samt deltävlingar i BMW Cup!
Vem skall dit?
_________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
|
|
||||||
|
Funderar på att åka dit och köra lite med min E36 touring, mest för att lära mig banan bättre
Får man köra familjekörningen om man bara är medlem i BMWCS? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||
|
Re: Bankörning BMW Sport Club Ring Knutstorp 25/4
Bra initiativ Johan, men fel info. BMW Sport Club anordnar bankörning för Gatbil och BMW Cup. Medlemmar i BMW CS är hjärtligt välkomna att titta, det är föv alla! Men för att få köra måste man självklart vara medlem i klubben, dvs BMW Sport Club (BMWSC). Det går att lösa på plats så du som ännu inte testat bankörning - tveka inte utan kom och använd din BMW på avsett maner!
För egen del har det dykt upp hinder. Det är mycket tveksamt om jag kommer till Knutan.
Det är IMHo den roligaste banan i Sverige! www.bmwsc.com _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re: Bankörning BMW Sport Club Ring Knutstorp 25/4
Givetvis, my mistake
Dit skall jag iaf!
För er som kommer långväga så är det årsmöte kvällen innan (24:e) i Ängelholm. _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
|
Skulle jättegärna komma men det är racingpremiär på Mantorp samma dag.
En fråga: får inte BMWCS medllemmar "provapå" köra? eller måste man vara medlem (vilket jag tycker är självklart att man skall vara), är det isf en bestämmelse tillgrund av försäkringsskyddet? _________________ Stefan Larsson |
||||||
Jepp, lösningen med excentriska skruvarna från M5 E34 och frästa styrbrickor fastsvetsade på balken. Samt satt pinnbult i diffklumpen så den är mycket lättare att montera/demontera. Bilder kommer troligtvis när filmen är slut i kameran. (kanske dags att få tummen ur och göra "min banåkarbil") _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
|
Henrik A skrev:
Scandic Helsingborg. As-schysst frukost, man kan käka sej mätt för flera dar framåt! (mej tjänar de inga pengar på... )
Annars kan man göra som jag gjorde förra året: Somna tidigt, gå upp kl 0200 och åka direkt. Fördel 1: ingen hotellräkning. Fördel 2: ingen rusningstrafik och få fartkontroller. Nackdel: lätt att somna bakom styret på väg hem... _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge |
||||||
|
_________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
|
Tanken har ju sedan Augusti varit att bli klar till dess, men just nu ser det vSldigt tufft ut.
Kommer dock att lSgga all tillgSnglig fritid i garaget och gsra en del tillfSlliga snabblssningar fsr att bSttra po oddsen att jag hinner.. _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Bra lösning. _________________ bmw bmwsson |
||||||
|
SJÄLVRÄTTELSE!
Hej Johan! Du hade rätt och jag fel.
Tydligen har BMWSC tidigare år haft en lösning där CS-medlemmar välkomnats till en banträff/år (max. en banträff p.g.a. av licenskrav). Efter en snabb diskussion i styrelsen bestämdes att vi kommer att fortsätta med det. Kontentan är därför följande: Som medlem i BMW Club Schweden är du välkommen att köra bana (för dig som saknar licens, max 1ggr/år men du som har licens är välkommen vid fler tillfällen) med BMW Sport Club utan att också behöva lösa medlemskap i BMW Sport Club. (Priset för att få denna möjlighet är ännu inte fastställt.) _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re: SJÄLVRÄTTELSE!
Låter kanon ju! _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||
|
Välkommen!
Varning utfärdas dock! Att testa bankörning är som att testa rökheroin - en gång så är man fast! (Speciellt i BMWSCs regi.)
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Måste licensen var betald varje år eller räcker det med att hålla den vid liv vart femte år för att få köra på BMWCS träffar? _________________ bmw bmwsson |
||||||
![]() |
Inför träffar
|
1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (5164 totalt) |