Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Tolkning av Svenska regbevis på ringen..
2255 besök totalt
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 909


Trådstartare
Tolkning av Svenska regbevis på ringen..

Är det någon som vet om det är internationella koder på ett regbevis för tex ett ombyggt fordon?
Jag har precis lyckats fått igenom min m3a som ombyggt fordon & i dess nuvarande skepnad så är jag inte speciellt orolig att bli stoppad vid insläppet. Men om jag skulle bli det & tysken tittar på mitt pedalställ med bromsvåg & dömer ut det, går det då att visa upp regbeviset som bevis? Kan tyska polisen lr liknande tolka ett svenskt regbevis?

Frågeställningen är egentligen mer riktad åt framtiden då jag har planer på att kasta ut rovan & installera en e85 konverterad 2,5-3,0 liters sexa med turbo tills nästa säsong.
En frustande dumpventil är ju väldigt bra på att dra till sig uppmärksamhet..

_________________
Mvh
Per Bodin
Karlstad


BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2638



Med en "inte så diskret" ombyggd bil är risken stor att du får bekymmer med att komma ut på banan.

Du kan komma med vilka Svenska papper du vill, men det är TÜV som gäller på Ringen.

Och om du nu ändå kommer ut på banan och någon olycka händer, säg att en oljeslang brister och någon
annan halkar in i räcket, så ligger nog finkan i Adenau nära till hands...
Det är ju liksom inte som att åka TPC på Knutan, Tyskarna tar det här på fullaste allvar..

_________________
--
Citera
vibbe
Norrköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 158



Men å andra sidan så är ju ditt svenska fordon godkänt i svedala och har du vart sanningsenlig mot titt försäkringsbolag och bilen inte avviker från bilderna SFRO tagit och bilprovningens reggning anger så bör ju vårat rättskydd samt trafikförsäkring gälla

_________________
Martin Viberg
Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1020



Re:

Vibbe skrev:
Men å andra sidan så är ju ditt svenska fordon godkänt i svedala och har du vart sanningsenlig mot titt försäkringsbolag och bilen inte avviker från bilderna SFRO tagit och bilprovningens reggning anger så bör ju vårat rättskydd samt trafikförsäkring gälla


Och det här är just den springande punkten... Hur många är nöjda med det tama utförandet som ryms inom SFRO/SBPs gränser Och försäkringsbolagen ser inte mellan fingrarna, utan tar varje chans att slippa lägga ut slantar och/eller kräva tillbaka utlägg

_________________
Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter
Citera
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 909


Trådstartare
Re:

FredrikÅ skrev:
Med en "inte så diskret" ombyggd bil är risken stor att du får bekymmer med att komma ut på banan.

Du kan komma med vilka Svenska papper du vill, men det är TÜV som gäller på Ringen.

Och om du nu ändå kommer ut på banan och någon olycka händer, säg att en oljeslang brister och någon
annan halkar in i räcket, så ligger nog finkan i Adenau nära till hands...
Det är ju liksom inte som att åka TPC på Knutan, Tyskarna tar det här på fullaste allvar..


Ja tyvärr är det väll så.. Jag får hålla tummarna helt enkelt..

Vibbe skrev:
Men å andra sidan så är ju ditt svenska fordon godkänt i svedala och har du vart sanningsenlig mot titt försäkringsbolag och bilen inte avviker från bilderna SFRO tagit och bilprovningens reggning anger så bör ju vårat rättskydd samt trafikförsäkring gälla


Den är ju helt sanningsenlig.. Bara däcksdimensioner & vingen som inte överensstämmer..
Så det borde ju funka..

Top Notch skrev:
Vibbe skrev:
Men å andra sidan så är ju ditt svenska fordon godkänt i svedala och har du vart sanningsenlig mot titt försäkringsbolag och bilen inte avviker från bilderna SFRO tagit och bilprovningens reggning anger så bör ju vårat rättskydd samt trafikförsäkring gälla


Och det här är just den springande punkten... Hur många är nöjda med det tama utförandet som ryms inom SFRO/SBPs gränser Och försäkringsbolagen ser inte mellan fingrarna, utan tar varje chans att slippa lägga ut slantar och/eller kräva tillbaka utlägg


Ja men jag skulle ju vara nöjd med bara lite mer vridmoment

_________________
Mvh
Per Bodin
Karlstad


BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Jag fick ett SFRO intyg från min besiktningsman på engelska när jag skulle till Ringen.

Mvh
Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Re:

FredrikÅ skrev:
Med en "inte så diskret" ombyggd bil är risken stor att du får bekymmer med att komma ut på banan.

Du kan komma med vilka Svenska papper du vill, men det är TÜV som gäller på Ringen.

Och om du nu ändå kommer ut på banan och någon olycka händer, säg att en oljeslang brister och någon
annan halkar in i räcket, så ligger nog finkan i Adenau nära till hands...
Det är ju liksom inte som att åka TPC på Knutan, Tyskarna tar det här på fullaste allvar..


Godkänd i Sverige = godkänd i tyskland/alla EU-länder "är väl de gällande EU-reglerna" ?

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Nürburgring
Tolkning av Svenska regbevis på ringen..
2255 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande