Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Tolkning av Svenska regbevis på ringen..
2255 besök totalt
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Är det någon som vet om det är internationella koder på ett regbevis för tex ett ombyggt fordon?
Jag har precis lyckats fått igenom min m3a som ombyggt fordon & i dess nuvarande skepnad så är jag inte speciellt orolig att bli stoppad vid insläppet. Men om jag skulle bli det & tysken tittar på mitt pedalställ med bromsvåg & dömer ut det, går det då att visa upp regbeviset som bevis? Kan tyska polisen lr liknande tolka ett svenskt regbevis?

Frågeställningen är egentligen mer riktad åt framtiden då jag har planer på att kasta ut rovan & installera en e85 konverterad 2,5-3,0 liters sexa med turbo tills nästa säsong.
En frustande dumpventil är ju väldigt bra på att dra till sig uppmärksamhet..

BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Med en "inte så diskret" ombyggd bil är risken stor att du får bekymmer med att komma ut på banan.

Du kan komma med vilka Svenska papper du vill, men det är TÜV som gäller på Ringen.

Och om du nu ändå kommer ut på banan och någon olycka händer, säg att en oljeslang brister och någon
annan halkar in i räcket, så ligger nog finkan i Adenau nära till hands...
Det är ju liksom inte som att åka TPC på Knutan, Tyskarna tar det här på fullaste allvar..

Norrköping
Här sen Jun 2010

Men å andra sidan så är ju ditt svenska fordon godkänt i svedala och har du vart sanningsenlig mot titt försäkringsbolag och bilen inte avviker från bilderna SFRO tagit och bilprovningens reggning anger så bör ju vårat rättskydd samt trafikförsäkring gälla

Jönköping
Här sen Jul 2011

Re:

Vibbe skrev:
Men å andra sidan så är ju ditt svenska fordon godkänt i svedala och har du vart sanningsenlig mot titt försäkringsbolag och bilen inte avviker från bilderna SFRO tagit och bilprovningens reggning anger så bör ju vårat rättskydd samt trafikförsäkring gälla

Och det här är just den springande punkten... Hur många är nöjda med det tama utförandet som ryms inom SFRO/SBPs gränser Och försäkringsbolagen ser inte mellan fingrarna, utan tar varje chans att slippa lägga ut slantar och/eller kräva tillbaka utlägg

Forshaga
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

FredrikÅ skrev:
Med en "inte så diskret" ombyggd bil är risken stor att du får bekymmer med att komma ut på banan.

Du kan komma med vilka Svenska papper du vill, men det är TÜV som gäller på Ringen.

Och om du nu ändå kommer ut på banan och någon olycka händer, säg att en oljeslang brister och någon
Det är ju liksom inte som att åka TPC på Knutan, Tyskarna tar det här på fullaste allvar..

Ja tyvärr är det väll så.. Jag får hålla tummarna helt enkelt..

Vibbe skrev:

Den är ju helt sanningsenlig.. Bara däcksdimensioner & vingen som inte överensstämmer..
Så det borde ju funka..

Top Notch skrev:
Vibbe skrev:

Och det här är just den springande punkten... Hur många är nöjda med det tama utförandet som ryms inom SFRO/SBPs gränser Och försäkringsbolagen ser inte mellan fingrarna, utan tar varje chans att slippa lägga ut slantar och/eller kräva tillbaka utlägg

Ja men jag skulle ju vara nöjd med bara lite mer vridmoment

BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Jag fick ett SFRO intyg från min besiktningsman på engelska när jag skulle till Ringen.

Mvh
Pete

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Re:

FredrikÅ skrev:

Godkänd i Sverige = godkänd i tyskland/alla EU-länder "är väl de gällande EU-reglerna" ?

Nürburgring
2255 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande