Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2255 besök totalt |
Tolkning av Svenska regbevis på ringen..
Är det någon som vet om det är internationella koder på ett regbevis för tex ett ombyggt fordon? Jag har precis lyckats fått igenom min m3a som ombyggt fordon & i dess nuvarande skepnad så är jag inte speciellt orolig att bli stoppad vid insläppet. Men om jag skulle bli det & tysken tittar på mitt pedalställ med bromsvåg & dömer ut det, går det då att visa upp regbeviset som bevis? Kan tyska polisen lr liknande tolka ett svenskt regbevis? Frågeställningen är egentligen mer riktad åt framtiden då jag har planer på att kasta ut rovan & installera en e85 konverterad 2,5-3,0 liters sexa med turbo tills nästa säsong. En frustande dumpventil är ju väldigt bra på att dra till sig uppmärksamhet.. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
Med en "inte så diskret" ombyggd bil är risken stor att du får bekymmer med att komma ut på banan.
Du kan komma med vilka Svenska papper du vill, men det är TÜV som gäller på Ringen. Och om du nu ändå kommer ut på banan och någon olycka händer, säg att en oljeslang brister och någon annan halkar in i räcket, så ligger nog finkan i Adenau nära till hands... Det är ju liksom inte som att åka TPC på Knutan, Tyskarna tar det här på fullaste allvar.. ![]() _________________ -- |
||||||||
Men å andra sidan så är ju ditt svenska fordon godkänt i svedala och har du vart sanningsenlig mot titt försäkringsbolag och bilen inte avviker från bilderna SFRO tagit och bilprovningens reggning anger så bör ju vårat rättskydd samt trafikförsäkring gälla
_________________ Martin Viberg |
||||||||
Re:
Och det här är just den springande punkten... Hur många är nöjda med det tama utförandet som ryms inom SFRO/SBPs gränser ![]() ![]() _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||||||
Re:
Ja tyvärr är det väll så.. Jag får hålla tummarna helt enkelt..
Den är ju helt sanningsenlig.. Bara däcksdimensioner & vingen som inte överensstämmer.. Så det borde ju funka..
Ja men jag skulle ju vara nöjd med bara lite mer vridmoment ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
Re:
Godkänd i Sverige = godkänd i tyskland/alla EU-länder "är väl de gällande EU-reglerna" ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2255 besök totalt |