| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ta bort pulverlack
|
7647 besök totalt |
|
Ta bort pulverlack
Någon här som vet om något medel som löser pulverlack. Har en ram som är pulverlackad och rost kommer under lacken så jag vill ha bort skiten. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||
|
Om den inte är epoxibaserad, kan du lösa upp den med bensin eller thinner.
Om den är epoxibaserad så är det nog bläster som gäller... Men då försvinner ju rosten också!
|
||||
|
Jag hittade en firma i Kristinehamn för ett par år sen som har något bad som tar det mesta i färgväg, skulle även ta pulverlack, kommer tyvärr inte ihåg vad dom heter längre, dom håller till i ett industriområde på västra sidan av viken, gatan heter båtbyggare gatan, om dom finns kvar ännu, låg bredvid en firma som blästrar. vet inte hur stora saker dom kan ta men såg ut som dom kunde ta hyfsat stora saker.
_________________ Fredrik Blomquist |
||||
|
Re:
http://kartor.eniro.se/query?what=ma Kan det vara A. Lönn Mek AB? (en av 8 "Personer" på gatan) |
||||
|
Re:
Inte omöjligt men som sagt var, kommer inte ihåg tyvärr, men tror dom flesta i det området känner till varandra så är det inte dom så vet dom nog var man ska vända sig. Fick mina framskärmar o lite annat fixat, blev helt plåtrent o det skulle ta pulverlack också sa dom. _________________ Fredrik Blomquist |
||||
|
_________________ Viktor Norstedt "The speed was okay, but the corner was just to tigth " www.fvk-engineering.com |
||||
|
Bromsvätska vill jag avråda ifrån, har aldrig lyckats lösa nåt förutom sprayfärg med det..
MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Får man tag på äldre bromsvätska så är den aggresivare.
Nyare är alldeles för fjösig för att lösa nån lack. Hade ett golvtvättmedel på mitt förra jobb som var starkt alkaliskt som löste upp dom färger jag provade med. Minns tyvärr inte namnet men nåt riktigt starkt koncentrerat industritvättmedel kan funka. |
||||
|
Pulver lack
Jag tog ett färbortagnings medel som heter Rapido + och körde små grejor i ultraljuds tvätten = kanon !!! På ramen så blandade jag Rapido, acitone och thinner fick bort översta lagret så nu är ramen slip bar. Märkligt att man får pulver lacka race bils delar ? (Ginetta) _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Ta bort pulverlack
|
7647 besök totalt |