Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1501 besök totalt |
Framskärmar
Hej Alla sevenbyggare ![]() Tänkte bara ge er ett tips...om ni inte redan tänkt på det ![]() Gör långa framskärmar....gärna med gummi lappar som nästan släpar i backen. Utan det kommer bakskärmarna att se ut så här ![]() ![]() Efter 2 år... _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Re: Framskärmar
Jag förstår inte problemet, det är väl bara bra att bli av med lite tung färg. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Annars kan man ju klä bakskärmarnas framkant med gummi eller något som skyddar mot stensprutet. Gummit väger ju iofs några gram. Men det skyddar bra.
![]() (syns kanske lite dåligt, dra upp ljuset på skärmen...) ![]() |
||||
Varför inte en lagom tunn o lätt aluplåt nitad i bakskärmen som fångar upp grussprutet?
Har för mig att de sjuor jag provat i några fall haft en "stänkplåt" på detta vis på bakskärmarna. Ser mera "racigt" ut än gummilappar och väger säkert lite mindre också? När den blir för blästrad nitar man dit en ny, men lite ska det väl synas att det är en racebil och inte en bara en möbel för träning av vaxpåläggning:D ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
038:or e' sexigt, men jag tycker framfjädrarna ser väldigt mjuka ut. Vad har du för fjäderkonstant? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Ingen aning. ![]() Jag köpte bilen ihopsatt. Coiloverserna är sunkiga Spax med ganska mjuka fjädrar som levererades med kitet. Fjädrarnas eventuella tillkortakommande är förövrigt ingenting mot alla supermjuka bussningar och svampiga motor- och växellådsfästen. ![]() Hittills har jag bara kört lite krokvägar med bilen, för det användningsområdet är fjädrarna rätt bra. Tids nog ska det bli rejsigare stuk och banåka hade jag tänkt... ![]() Lite mer info: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Än så länge är det nog så... ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1501 besök totalt |