Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1838 besök totalt |
De nya ban avsnitten
Hur tyckte ni som har varit nere nu att det var att åka på de ny Asfalterade / Cementade partiena av banan gemt imot förra Året? ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
upplevde ingen större skillnad ( nu är jag ju dock inte jätte snabb runt ringen ca 9:30 nånstans med saaben) förutom i Hatzenbach som var väldigt mycket slätare , det gick och både och bromsa och styra där utan att det kändes som man skulle flyga av banan och att abs hade fått ett epilepsi-anfall
|
||||
om allt går som det ska så ska jag köra M3 E46 i VLN osså ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Som jag skrev 9:30 nånstans , tror aldrig jag kört 9:30 blankt men vet att jag kört under 9:40 ... btg asså Vadå , lät det för snabbt för en sunkig saab ![]() ska dock sägas att det var nog med mer tur än skicklighet det gick vägen , normalt kör jag på 9:45-9:50 , har inte klockat så värst många varv av de 68 jag kört |
||||
Mattias:
9.30 är du helt säker??? Fredrik L: ska dock sägas att det var nog med mer tur än skicklighet det gick vägen ,[/quote] Den tiden kan även jag hålla med om att det är tur som gäller i gränserna runt 9.30BTG med allt orginal utom kanske däck/bromsar. Eller har du några moddar på bilen? Men annars så tror jag att de flesta "normala" familje bilar går på bredden när man kommer ner mot 9:40. OM man inte kan banan i nattmössan (Peeter.tex. ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Nä standard, förutom lite bättre belägg och bättre däck , jag "förlorar" rätt många sekunder/varv på att inte åka fullt på där det går, jag åker sällan så mycket fortare än 180 km/h ner mot Schwedenkruez t.ex även jag har haft den uppe i 220 på det partiet , likadant i Fuchsröre och samma sak ner mot metzgenfeld, det blir rätt många sekunder per varv man ger bort på det sättet. Personligen tycker jag det är roligare att "labba" med spårvalen går inte så fort men roligt , det är så tillfredställande när man kommer på nåt "nytt" , även om tusen andra har gjort det före mig |
||||
Fredrik.... det låter som du har förstått meningen med "ringen".
Ha skoj å skit i klockan! om man vill, när man hittar runt då kan man piska många muskel bilar till stålbron, även med lite motor å smala däck ![]() Jag vet inte om du har gjort det än men i september skrev du att du skulle ta en titt på banan från sidan, Har du gjort detta än?? om inte har du något att göra nästa gång, å på så vis hitta lösningar du inte hittar på banan ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Jo jag gick runt lite nu i påskas , men inte i din klass, gick från brünchen bort mot hohe acht , vände tillbaka och kollade i pflanzgarten 1 och 2 , sen åkte jag även bort till Quiddelbacher och bort mot schwedenkruetz , gick aldrig upp till Hocheichen dock Var riktigt kul , åkte mycket fortare genom wippermann efter jag hade gått och spanat där |
||||
Fredrik L:
Var riktigt kul , åkte mycket fortare genom wippermann efter jag hade gått och spanat där Två hjul i luften efter utgången av wippermann curbsen då eller! ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Fredrik du har visst blivit fotad av alexander-neurohr.de på ringen iaf.
![]() ![]() ------------------------------------------------------------------------ _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Hur klarade sig bromsarna? På de Saabar vi varit nere på ringen med, så har bromsarna kroknat. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
[quote="Peeter"]
Jo som du säger , bromsarna suger sten hårt på saab men jag åker med castrol srf och pagid blå det funkar i 2 varv sen kör jag ett avkylnings varv (tar emot lite men jag måste) sen två "hårda" och nytt avkylningsvarv , kör man så , så funkar det ok , kör man tre "hårda" så går det också men då börjar man få "lång pedal" , fyra går med men då får man stampa hårt på pedalen , så jag håller hårt på två snabba ett cruisa (kolla spårval osv. , två hårda osv.) blir tre sånna pass om dan så orkar bilen hyfsat |
||||
notera barnstolen ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1838 besök totalt |