Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
De nya ban avsnitten
1838 besök totalt
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Trådstartare
De nya ban avsnitten

Hur tyckte ni som har varit nere nu att det var att åka på de ny
Asfalterade / Cementade partiena av banan gemt imot förra Året?

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

också nyfiken...

Kom igen nu ni som var där i helgen, upplys en stackare som lidit i flera år utan Ringenbesök

Göteborg
Här sen Nov 2002

upplevde ingen större skillnad ( nu är jag ju dock inte jätte snabb runt ringen ca 9:30 nånstans med saaben) förutom i Hatzenbach som var väldigt mycket slätare , det gick och både och bromsa och styra där utan att det kändes som man skulle flyga av banan och att abs hade fått ett epilepsi-anfall

Shoppingclion
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

Även Kallenhard tyckte jag var otroligt jämn och fin.
Lilla karusellen hade ju fått nya betogplattor. Det tyckte jag dock inte man märkte någonting utav, jämfört med i höstas.

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Kom igen nu ni som var där i helgen, upplys en stackare som lidit i flera år utan Ringenbesök

Blir det ändring på det i år eller skall du satsa på att köra Goffla ist?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

BTG skrev:
Magnus Thomé skrev:

Blir det ändring på det i år eller skall du satsa på att köra Goffla ist?

om allt går som det ska så ska jag köra M3 E46 i VLN osså Men det är liksom lite bitar som fattas för min del än så länge... Men det är inte omöjligt att det faller på plats

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag märke ingen större skillnad och det var inget man direkt pratade om i depån.

Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

.....

Göteborg
Här sen Nov 2002

Mattias Bratt skrev:

9.30 är du helt säker???

Som jag skrev 9:30 nånstans , tror aldrig jag kört 9:30 blankt men vet att jag kört under 9:40 ... btg asså

Vadå , lät det för snabbt för en sunkig saab

ska dock sägas att det var nog med mer tur än skicklighet det gick vägen , normalt kör jag på 9:45-9:50 , har inte klockat så värst många varv av de 68 jag kört

Shoppingclion
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Mattias:
9.30 är du helt säker???

Fredrik L:
ska dock sägas att det var nog med mer tur än skicklighet det gick vägen ,[/quote]

Den tiden kan även jag hålla med om att det är tur som gäller i gränserna runt 9.30BTG med allt orginal utom kanske däck/bromsar. Eller har du några moddar på bilen? Men annars så tror jag att de flesta "normala" familje bilar går på bredden när man kommer ner mot 9:40. OM man inte kan banan i nattmössan (Peeter.tex. )

Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Jovani skrev:

Den tiden kan även jag hålla med om att det är tur som gäller i gränserna runt 9.30BTG med allt orginal utom kanske däck/bromsar. Eller har du några moddar på bilen? Men annars så tror jag att de flesta "normala" familje bilar går på bredden när man kommer ner mot 9:40. OM man inte kan banan i nattmössan (Peeter.tex. )

Nä standard, förutom lite bättre belägg och bättre däck , jag "förlorar" rätt många sekunder/varv på att inte åka fullt på där det går, jag åker sällan så mycket fortare än 180 km/h ner mot Schwedenkruez t.ex även jag har haft den uppe i 220 på det partiet , likadant i Fuchsröre och samma sak ner mot metzgenfeld, det blir rätt många sekunder per varv man ger bort på det sättet. Personligen tycker jag det är roligare att "labba" med spårvalen går inte så fort men roligt , det är så tillfredställande när man kommer på nåt "nytt" , även om tusen andra har gjort det före mig

Shoppingclion
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Fredrik.... det låter som du har förstått meningen med "ringen".
Ha skoj å skit i klockan!
om man vill, när man hittar runt då kan man piska många muskel bilar till stålbron, även med lite motor å smala däck

Jag vet inte om du har gjort det än men i september skrev du att du skulle ta en titt på banan från sidan, Har du gjort detta än?? om inte har du något att göra nästa gång, å på så vis hitta lösningar du inte hittar på banan thumbs up

Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

.....

Göteborg
Här sen Nov 2002

Jovani skrev:
Fredrik.... det låter som du har förstått meningen med "ringen".
Ha skoj å skit i klockan!
om man vill, när man hittar runt då kan man piska många muskel bilar till stålbron, även med lite motor å smala däck

Jag vet inte om du har gjort det än men i september skrev du att du skulle ta en titt på banan från sidan, Har du gjort detta än?? om inte har du något att göra nästa gång, å på så vis hitta lösningar du inte hittar på banan thumbs up

Jo jag gick runt lite nu i påskas , men inte i din klass, gick från brünchen bort mot hohe acht , vände tillbaka och kollade i pflanzgarten 1 och 2 , sen åkte jag även bort till Quiddelbacher och bort mot schwedenkruetz , gick aldrig upp till Hocheichen dock

Var riktigt kul , åkte mycket fortare genom wippermann efter jag hade gått och spanat där

Shoppingclion
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Fredrik L:
Var riktigt kul , åkte mycket fortare genom wippermann efter jag hade gått och spanat där

Två hjul i luften efter utgången av wippermann curbsen då eller!

Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Fredrik du har visst blivit fotad av alexander-neurohr.de på ringen iaf. thumbs up

------------------------------------------------------------------------

Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Fredrik L skrev:

Nä standard, förutom lite bättre belägg och bättre däck , jag "förlorar" rätt många sekunder/varv på att inte åka fullt på där det går, jag åker sällan så mycket fortare än 180 km/h ner mot Schwedenkruez t.ex även jag har haft den uppe i 220 på det partiet , likadant i Fuchsröre och samma sak ner mot metzgenfeld, det blir rätt många sekunder per varv man ger bort på det sättet. Personligen tycker jag det är roligare att "labba" med spårvalen går inte så fort men roligt , det är så tillfredställande när man kommer på nåt "nytt" , även om tusen andra har gjort det före mig

Hur klarade sig bromsarna?
På de Saabar vi varit nere på ringen med, så har bromsarna kroknat. thumbs down

Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

[quote="Peeter"]
Fredrik L skrev:

Hur klarade sig bromsarna?
På de Saabar vi varit nere på ringen med, så har bromsarna kroknat. thumbs down

Jo som du säger , bromsarna suger sten hårt på saab men jag åker med castrol srf och pagid blå det funkar i 2 varv sen kör jag ett avkylnings varv (tar emot lite men jag måste) sen två "hårda" och nytt avkylningsvarv , kör man så , så funkar det ok , kör man tre "hårda" så går det också men då börjar man få "lång pedal" , fyra går med men då får man stampa hårt på pedalen , så jag håller hårt på två snabba ett cruisa (kolla spårval osv. , två hårda osv.) blir tre sånna pass om dan så orkar bilen hyfsat

Shoppingclion
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Jovani skrev:
Fredrik du har visst blivit fotad av alexander-neurohr.de på ringen iaf. thumbs up

------------------------------------------------------------------------

notera barnstolen rejsigt som faaaan , fanns ett par bilder till från lilla-kruselen som var nice

Shoppingclion
Citera
Nürburgring
De nya ban avsnitten
1838 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande