Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Formula 1 Gran Premio de España Santander 2012
<<   1, 2, 3   >>
7832 besök totalt
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Loppet idag var väl sådär men ändå godkännt.

Pastor thumbs up

Kimi thumbs up Vilken comeback han gör,

Schumi...
Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008

Bra race med ett kul och udda resultat! Väldigt spännade att titta på.

Sitter och kollar på BBCs Red Button-sändning nu. Det brinner i Williams garage nu när det plockar ihop efter racet. Tydligen en KERS-explosion och det verkar som att det blev några personskador, men det är inte klart i vilken grad. Inte bra.

EDIT: Enligt lite Twittrande så verkar det som att Sennas bil brann. Maldonados var inte i garaget, då han vann.
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Wow! Jag älskar detta! När en så utskälld betalförare som Pastor Maldonado tystar sina kritiker på detta sätt är bara så underbart! Snacka om att man satt på nålar de sista femton varven! Det var inte enbart Williamsbilen som var bra idag, Pastor var också suverän. Bara å jämföra med Senna. thumbs down Kul också för Williams som stall, de har kämpat för länge i motvind. thumbs up

Säsongen fortsätter att vara oförutsägbart underbar, jag tror aldrig F1 har varit så här bra, inte så länge jag kollat i alla fall och det börjar bli några år nu. Säger som Calle Rosenblad: - "Världsklass"!
Calle tyckte jag var en riktigt bra stand-in för Eje. Märks att han har intresset, kunskapen och följer sporten. thumbs up

Citera
peppe fröjd
Motala
Här sen Jan 2003

Jösses. Hoppas ingen blev skadad här...

http://www.youtube.com/watch?v=pZHc_pfNh2k

Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Jihde bör nog vässa sina kunskaper och vilka frågor som skall ställas? ANnar s får man fortsätningsvis stänga avljudet när han kommer med miken.

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

En kers-explosion nämnde någon tidigare.
Spanska brandkåren hade visst siesta?
Trevligt i eländet att se mekaniker från övriga stall komma springande med brandsläckare thumbs up
Fotografer och publik med mobiler är ett dubbeleggat svärd...
Hoppas att Senna har sitt vrålåk raceklart igen inom kort.

Baar - CH
Här sen Jun 2005

Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

Re:

david-o skrev:
Sennas bil blir nog svår att reparera:

http://twitter.com/#!/tomcary_tel/status/201708744214724608/photo/1

Inte bara bilen som ska fixas till nästa race i Monaco.
Gott och se att teamen bara konkurera till en viss gräns och hjälper varandra när det verkligen behövs.

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Tumme ner för calle och gide

pastaracing
Eskilstuna
Här sen Aug 2009

Re:

Peppe Fröjd skrev:
Jösses. Hoppas ingen blev skadad här...

http://www.youtube.com/watch?v=pZHc_pfNh2k

Charlie såg ut och göra vad han kunde thumbs up

Alfa Romeo GT 1600 Junior -74
Mazda 3 MPS -10 (Såld)
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jihde och Calle vill jag helst slippa fler gånger i högtalarna. Man kanske kan visa respekt för teammedlemmarna och läsa på om sporten innan man ger sig in och intervjuar folk eller babblar på när radiotrafiken ska fram.

MSC får tydligen fem platser nerflyttning i Monaco för att han rammade Senna. Bra beslut även om det kom efter racet.

Uppsala
Här sen Jan 2003

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Jihde och Calle vill jag helst slippa fler gånger i högtalarna. Man kanske kan visa respekt för teammedlemmarna och läsa på om sporten innan man ger sig in och intervjuar folk eller babblar på när radiotrafiken ska fram.

MSC får tydligen fem platser nerflyttning i Monaco för att han rammade Senna. Bra beslut även om det kom efter racet.

Nja Calle tog sig jihde

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Re:

david-o skrev:
Sennas bil blir nog svår att reparera:

http://twitter.com/#!/tomcary_tel/status/201708744214724608/photo/1

Sennas står nog Bottas på den i Monaco...

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Lennart Mäkinen skrev:

Ja orkar inte med eje annars och så kommer dessa tomtar i Tv, nej tbx med Eje..

3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008

Ännu bättre! Tänk om man kunde välja de brittiska kommentatorer.. som ljudspår till live sändningen
(Eller kan man fixa det manuellt?)

Här sen Feb 2003

Re:

3DBlaster skrev:
Ännu bättre! Tänk om man kunde välja de brittiska kommentatorer.. som ljudspår till live sändningen
(Eller kan man fixa det manuellt?)

Ja verkligen, minns inte exakt men när jag va yngre kollade jag på F1 på Eurosport och dom engelska komentatorerena och jsses va gryma, samma som man man kollar på F1 internet, sky sports teknik repotage är så super gryma, Eje och och co har inte en sports mössa

Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005

Janne och Eje är ju untouchable. De enda som kommer i närheten bland utländska jag lyssnat på är SpeedTV-killarna (Varsha, Hobbs, Matchett). Ofta är det brittiska godkänt men inte så mycket mer. Utom när James Hunt var expertkommentator, det var ju guld. Men annars?

Ben Edwards & John Watson på Eurosport - Ben är en stjärna men Watson är jag så trött på. Maken till att prata utan koll eller att ha läst in sig, särskilt nu för tiden.

Murray Walker? Alla höjer honom till skyarna men jag tyckte han var typ OK.

James Allen, snälla nån? Tänk att han får kommentera på radio igen.

Brundle & Coulthard - Ganska bra experter men vågar inte ha så mycket kontroversiella åsikter. Slätstrukna.

Jonathan Legard - Jag tackar för att jag slipper honom nu för tiden

David Croft på Sky just nu - har jag verkligen svårt för. Mycket skrik och upphetsning men inte så mycket innehåll. Dessutom känns det inte som om han egentligen bryr sig vilket är omedelbart minus.

BBC:s nuvarande är väl det bästa i brittisk väg sedan Hunt, eller möjligen Eurosport. Men jag tycker att de fortfarande är långt efter Janne och Eje. Eje var katastrofdålig förr i tiden men han har verkligen bättrat sig. Antingen är väl det svenska superbra eller helt pannkaka som det var med Eje och Artur Ringart.

Ängelholm
Här sen Nov 2008

Crofty och Brundle på Sky är skitbra tycker jag, bästa kombinationen jag hört hittils.

Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008

När jag var på SPA hyrde vi http://www.fanvision.com/f1 jag kan minnas fel men tror det var BBC Radio som man kunde välja. Det gillade jag, kanske det var för att det känndes nytt och spännande?

Inget uber fel på Janne och Eje så klart

Stockholm
Här sen Maj 2005

Re:

Jimmy Magnusson skrev:
Janne och Eje är ju untouchable. De enda som kommer i närheten bland utländska jag lyssnat på är SpeedTV-killarna (Varsha, Hobbs, Matchett). Ofta är det brittiska godkänt men inte så mycket mer. Utom när James Hunt var expertkommentator, det var ju guld. Men annars?

Ben Edwards & John Watson på Eurosport - Ben är en stjärna men Watson är jag så trött på. Maken till att prata utan koll eller att ha läst in sig, särskilt nu för tiden.

Murray Walker? Alla höjer honom till skyarna men jag tyckte han var typ OK.

James Allen, snälla nån? Tänk att han får kommentera på radio igen.

Brundle & Coulthard - Ganska bra experter men vågar inte ha så mycket kontroversiella åsikter. Slätstrukna.

Jonathan Legard - Jag tackar för att jag slipper honom nu för tiden

David Croft på Sky just nu - har jag verkligen svårt för. Mycket skrik och upphetsning men inte så mycket innehåll. Dessutom känns det inte som om han egentligen bryr sig vilket är omedelbart minus.

BBC:s nuvarande är väl det bästa i brittisk väg sedan Hunt, eller möjligen Eurosport. Men jag tycker att de fortfarande är långt efter Janne och Eje. Eje var katastrofdålig förr i tiden men han har verkligen bättrat sig. Antingen är väl det svenska superbra eller helt pannkaka som det var med Eje och Artur Ringart.

Jag håller till mycket med. Lyssnar man på vad de faktiskt säger så inte sjutton är de brittiska kommentatorerna bättre på att referera och kommentera loppet än Janne och Eje. I alla fall är det ingen avgrundsdjup skillnad utan jag tycker snarare det handlar om subjektivt tycke och smak. I mina öron är Janne en grym F1-kommentator, väl där uppe med vad de engelskspråkiga kanalerna som sänder F1 har.

Coulthard tycker jag är en fantastisk expertkommentator, Brundle gör sig bättre som expertkommentator än huvudkommentator men är väldigt bra. Jag imponeras lite av de två som före detta förare är så bra kommentatorer.

Murray Walker har väl mer legendstatus av sin långa tid i branschen, men om en svensk kommentator skulle komma med alla felsägelser han gjorde skulle den stackars svenska kommentatorn nog sågas vid fotknölarna och aldrig mer få jobba med TV om han inte råkar vara snygg.

Den stora skillnaden ligger väl annars, enligt mig, i kringproduktionen. BBC och Sky har en helt annan apparat och access än vad en svensk kanal någonsin kommer att kunna få. Den kringproduktionen höjer även kommentatorerna, de har så mycket mer material att jobba med.

Kalmar
Här sen Okt 2005

Jag är faktiskt ganska glad att jag slipper lull-lullet runt omkring. Frida är jättebra och det räcker precis lagom, hatar när sändningar blir söderklippta av att man ska ner till depån för det ena eller det andra. Det är till och med så att Viasats försnack är lite långt - en F1-sändning ska börja 13.55, precis lagom! Vart är Ted Kravitz nu, Sky? Han är ju också jobbig att lyssna på. Självcentrerad överentusiast slår han mig som. BBC har ett undantag och det är Gary Anderson, han är helt perfekt.

Formula 1 Gran Premio de España Santander 2012
<<   1, 2, 3   >>
7832 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande