Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Påsken...
<<   1, 2
4491 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Erik B skrev:
Men jag hörde mystiska pysch-pysch ljud så jag misstänker att den hade turbo...
Eller så hade han varit o handlat på Danmobility... Näh, skojar bara

Andreas> också imponerad av 8:51! För du har väl inte tjuvtränat på datorn i ett år innan du åkte ner som jag gjorde

Stockholm
Här sen Maj 2003

Andreas Zolnir skrev:

Nicke_1: Vad heter din kompis som åkte med mej ett varv?
minnet är bra men kort , skulle gärna vilja se bilden han tog innan vi hoppade in i bilen

Det var Henke (som äger den blåa 993'an) som åkte med dig! Han var riktigt imponerad av din körning! thumbs up Han gjorde ett varv på 9:05, och detta var hans första besök på Ringen
Ska kolla om jag kan få tag på kortet!

Andreas Zolnir skrev:

Här är bilen som jag körde 8,51 BTG med

Imponerad! Henke nämnde att allt var standard?! Har du inte gjort något åt dämpare/fjädrar och bromsar??

Fredrik C skrev:
Är det en Turbo eller S2;a? Vilken årsmodell?

Andreas bil är en S2 (vill jag minnas att jag såg på bakluckan när han brännde förbi mig vid Wehrseifen på ett av mina snabbare varv (9:43) )

BMW M3 E92 -10
Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

.....

Huddinge
Här sen Okt 2003

Erik B skrev:
Andreas, grattis till 8:51!

Tackar ödmjukast

Fredrik C: Bilen är en s2-89 helt standard förutom pfc 97 bromsbelägg,
till nästa resa tar jag nog min tävlingsbil med r-däck o styvare chassi
Lyckades köra hål på trösklarna på s2an (plastbitarna längst ner på tröskeln)
Antagligen i stora karusellen och några andra ställen där bilen bottnade ordentligt

Huddinge
Här sen Okt 2003

Magnus Thomé skrev:

Andreas> också imponerad av 8:51! För du har väl inte tjuvtränat på datorn i ett år innan du åkte ner som jag gjorde

Har sett lite filmer från ringen, bla den med F. Stippler är inspererande, samt endel tidigare erfarenhet från bilåka hjälpte också till.
Enda riktigt knepiga är att platta ut banan i huvudet så man får till spåren
Mao mycket mer kuperat än vad jag kunde se på filmerna

Bromma
Här sen Dec 2002

Mattias Bratt skrev:
Såg även en glimt av en gul GT3 med regnummer GT3 lägga några snabba varv... thumbs up

Tror det är dags att byta reg-nummer så inga förväxlingar sker!

Det var nog den finska GT3:an som då såg, kul att höra att han försvara färgerna!

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Anders Jonsson skrev:
Det var nog den finska GT3:an som då såg, kul att höra att han försvara färgerna!

Den finska var på plats.

Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

.....

Bromma
Här sen Dec 2002

Mattias Bratt skrev:
HäHä....Du var inte nere å tjuvtränade då...Så du drar Uffe när det e dax för rejs där nere i helgen...

Tjuvträningen börjar jag med nu på lördag kväll - två/tre dagas försprång skall väl räcka!

Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

BMW M3 E92 -10
Citera
Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003

Anders Jonsson:

Finns det någon möjlighet att få åka med på ett passagerarvarv när du ändå tränar inför Scuderian? Kommer själv att vara på Ringen lördag förmiddag (VLN-racet) till och med onsdag (ska tyvärr inte vara med på förarutbildningen).
För mig blir det premiär med egen bil på söndag, jag har laddat hem all möjliga videoklipp i förebyggande syfte. Samt att jag har studerat Peeters kurs här på rejsa.nu thumbs up
Vill minnas att jag sett dig köra på ett klipp med Ulf:s före detta GT3 och Peter C:s gula 993 RS

Vad jag förstår så är det i år både video och stillbildsfotoförbud thumbs down på ringen? Stämmer detta? Får en passagerare inte ha med en stillbildskamera med ut på banan?

Hade hoppats att få se Johans M3 på lördagen, men vad jag har förstått har han fått förhinder och är inte klar till 2:a deltävlingen.

Anders
PCS8105
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Anders Johansson skrev:
Vad jag förstår så är det i år både video och stillbildsfotoförbud thumbs down på ringen? Stämmer detta? Får en passagerare inte ha med en stillbildskamera med ut på banan?

Det stämmer, men man kan ju dölja den.

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Anders Johansson skrev:
Anders Jonsson:

Finns det någon möjlighet att få åka med på ett passagerarvarv när du ändå tränar inför Scuderian? Kommer själv att vara på Ringen lördag förmiddag (VLN-racet) till och med onsdag (ska tyvärr inte vara med på förarutbildningen).
För mig blir det premiär med egen bil på söndag, jag har laddat hem all möjliga videoklipp i förebyggande syfte. Samt att jag har studerat Peeters kurs här på rejsa.nu thumbs up
Vill minnas att jag sett dig köra på ett klipp med Ulf:s före detta GT3 och Peter C:s gula 993 RS

Hade hoppats att få se Johans M3 på lördagen, men vad jag har förstått har han fått förhinder och är inte klar till 2:a deltävlingen.

Anders
PCS8105

Du är självfallet välkommen till passagerar varv och som Erik säger så gäller förbudet. Själv tänker jag hålla strikt på det, respekterar deras beslut (även om jag tycker det är hel galet) och vill inte riskera att bli portad för en sådan "skitsak".

Jag hoppas också vara nere till VLN men just nu är det kanonmycket att fixa innan jag åker men om jag stryker skjortorna nu istället för chatta här så kanske jag kommer iväg i morgon bitti.

Vi ses!

Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Erik B skrev:

Men jag hörde mystiska pysch-pysch ljud så jag misstänker att den hade turbo...

Vi kan ha en gissningstävling om vad den har under huven, jag vet.

/Andreas

Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

Andreas Zolnir skrev:

Fler bilder:
http://nurburg.lir.dk/roll3/IMG_1457.html

BMW M3 E92 -10
Citera
Andreas Zolnir
Huddinge
Här sen Okt 2003

Nicke_1 skrev:
Andreas Zolnir skrev:

Fler bilder:
http://nurburg.lir.dk/roll3/IMG_1457.html

Tack Nicke_1

Fina bilder!
Kul att jämföra (om man backar några bilder),944an med carrera rs, man kan nog säga att rs:en kränger lite mindre

Påsken...
<<   1, 2
4491 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande