Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3199 besök totalt |
Film: Rent4ring Stage 2+ Swift 8.38BTG
Rent4rings Fredy Lienard kör den nya Swift Stage 2+ runt ringen på 8.38 BTG. Notera speeden genom Schwedenkreuz, ingen broms utan bara lite lite släpp på gasen och 183 i Vmin... http://youtu.be/Gt1DQthfUj0 /MVH _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
|
||||||
Re:
jag svamlade alltså, som vanligt ![]() ![]() Såg lite ut som han höll åt sidan väldigt långt in i partierna och sedan väldigt tvärt svängde in, det var ingen negativ kritik och uppenbarligen går det fort och utan att fega alls, verkligen fin fart genom många partier, men gud vad frustrerande efter breidscheid med den effekten, jag vet precis hur det känns.. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Hur det känns ja! It sucks! ![]() Lite svårt att säga ifall de spåren är specifikt för FWD, men jag tycker att de ser "normala" ut. Han utnyttjar bredden på banan väldigt fint iaf! _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Re:
Har funderat lite på detta ang Swift sport 1&2... Det finns INGEN på rejsa som har en sådan här som banåka bil.... ![]() Och ändå är den uppenbarligen VÄLDIGT potent som utgångsunderlag.. Vad hade den fixat för tider på våra svenska knixiga banor i jämförelse? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Re:
Jag tror det är samma problem som med många moderna "sportkompakter": 1) Modern bil, problem med helbilsgodkännande för bur, stolar, etc. 2) Svenska "knixiga" banor är ganska tuffa mot bromsarna, där är nya bilar oftast för klent utrustade. Samma sak gäller ju i princip för Megane och även Golf/Scirocco R. Grymma på Ringen, men inget vidare på Svenska fullgas/fullbromsbanor... Det går att få det att funka, men då är bilen inte speciellt original - och kostnaderna närmar sig snabbt en beggad 911 ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Jag håller faktiskt med johan, det ser rätt bryskt ut ibland. Han rycker in bilen i kruvan som sedan svarar med att gunga lite i yawled innan den stabiliserar sig. Men spåret är ju bra och det är inte många sekunder under varvet som han släpper gasen:). Helt galet va det går över SX, man väntar på att han ska bromsa efter krönet men det händer ju aldrig ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Re:
Fredrik har väldigt rätt i sin analys. Skulle vilja lägga till en sak. Det främsta skälet till att Swiftarna och andra undermotoriserade bilar är så kul på Ringen är att det är en FÖRARBANA framför andra. Dvs Förarens förmåga ![]() Det krävs MÅNGA varv innan man kan utnyttja effekten i en bil med mer effekt än en Swift ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Re: Film: Rent4ring Stage 2+ Swift 8.38BTG
Jag tycker att det låter som han håller stumt. Efter många analyser vågar jag påstå att fartminskningen beror på att han lägger bilen i sväng vilket skaver bort lite fart. Kollade av nyfikenhet Baguettloggar; SX Vmin gatdäck 175 SX Vmin R-däck 186. Det enda man kan säga är att det går att åka mycket fortare i SX än man TROR om man har BALANS i bilen. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3199 besök totalt |